Laktosefri produkter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.234 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. september 2010

Signe1704-vb

Er der nogle der ved hvor man kan købe laktosefri yoghurt? Jeg har fundet mælk, men kan ikke finde andet. Var i Sverige i sidste weekend og hold da op et udvalg de har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Spunk-vb

Jeg kender ikke noget selv til det, men der er en facebook-gruppe der hedder 'Ja til flere laktosefri produkter i danmark. Der står mange links og andre ting på deres væg. Bl.a. er der én der har skrevet at Thise laver laktosefri yoghurt og kakaomælk som sælges i Irma. Opslaget er godt nok fra sidste år, men det er da være at tjekke. Og ellers er der jo endnu en god grund til at flytte til Sverige :laugh:

Anmeld

1. september 2010

Signe1704-vb

Det med flytningen har jeg overvejet i forbindelse med den lilles allergi :laugh: Det er manden der holder os tilbage - jeg er helt klar (af mange andre årsager også). Jeg må i Irma og tjekke udvalget ud - tak for tippet ;)

Anmeld

1. september 2010

Polyp-vb

Urd på Ordrupvej i Charlottenlund har masser af den slags og der ligger adskillige andre helsekostbutikker i Gentofte/Hellerup området som jeg vil gætte på også har i hvert fald et pænt udvalg - der ligger en på Strandvejen sådan cirka lidt efter Nordea, når man kommer nord fra Der ligger også noget i Hørsholm - skal lige tjekke med kæresten hvad den hedder på et mere humant tidspunkt

Anmeld

2. september 2010

Signe1704-vb

Tusind tak. Det må jeg prøve - det er jo ikke langt fra mig.

Anmeld

2. september 2010

Det er stadig mig-vb

Synes også Danmark er lidt sløve i optrækket mht de produkter. I USA har vi jo hele afdelinger i supermarked...på størrelse med en alm Bilka, med den slags ting. Nu drikker jeg jo selv soyamælk, og her kan jeg kun finde varianterne alm, vanille og cacao. I USA er der ALT fra jordbær, appelsin, banan, tropical til latte - tror kun fantasien sætter grænser. Og mht laktosefri produkter, der er udvalget lige så sølle og koster ofte en bondegård, hvor man i USA nærmest får kastet det i nakken. Det irriterer mig faktisk voldsomt. :) Men ønsker dig god jagt. Jeg skal nok også kigge efter det hvor end jeg kommer frem.

Anmeld

2. september 2010

jennie-vb

Jeg har set, at de i Kvickly har en laktosefri youghurt med havtorn, men måske de kan bestille andre variationer hjem også, hvis det ikke er sagen. Og hvis de ikke har i din lokale, kan du prøve at spørge, den er fra Thise. Arla skriver at de lancere en laktosefri youghurt i starten af 2011 og senere en piskefløde. Men det er der selvfølgelig længe til. Og netto har fået mælken i deres sortiment fast. Fra Arla. Torvet.dk har youghurt med blåbær og tranebær.

Anmeld

3. september 2010

Signe1704-vb

Jeg har været i kontakt med Arla. Jeg har købt den med blåbær og tranebær i Irma. Jeg har ikke set at netto skulle have noget, men vores lokale dagli brugs har mælken. Jeg må hamstre næste gang jeg kommer til Sverige - flødeost og smør er rart at have i huset og mælken er 6 kr billigere for nøjagtig samme produkt. Har fundet noget plantemargarine uden mælk (det er der faktisk i de fleste!!!), men det smager jo altså ikke som smør :X Men hvor er det dog besværligt.

Anmeld

3. september 2010

jennie-vb

Tjekkede lige igen da jeg var i Kvickly i dag, den med havtorn er ikke laktosefri, jeg tog fejl, sorry.. Mht mælken står i denne uges netto reklame.

Anmeld

4. september 2010

lib1982-vb

Har set Bilka har lidt forskelligt - i hvert fald i Kolding ;) Det jeg købte til drengene var mest fra helsekost-bikse.. vær obs. på, at der ikke nødvendigvis er samme indhold af protein osv., som i mælkeprodukter med lactose! (aner ik om det passer, men det sagde vores SP til os)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.