løbetræning - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2010

tilde123-vb

Ville det være en ide at få en 'gåaftale' med en veninde 2-3 gange om ugen? Når ungerne er puttet og der er ro, så ud og gå. Det er jo altid hyggeligt med selskab og så samtidig få set en god veninde, der jo også kan være svært at få tid til i en travl hverdag. En 'rask' gåtur giver også ekstra energi og tæller fint på kalorieregnskabet :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

NikiFin-vb

Det er selvfølgelig meget bedre med en veninde men sådan en aftale kan komplicere ellers nok komplicerede situation endnu mere. Især hvis hun også har børn. Desuden jeg ved ikke hvornår jeres børn går i seng men mine går omkr. kl. 20.30 (og det tager mindst halv time at falde i søvn). Hvis jeg løber så sent om aftenen min adrenalin forhøjes så jeg kan ikke sove i de næste mindst 4 timer efter løbet.

Anmeld

29. august 2010

Pia74-vb

For mig er morgen en total no-go, jeg er alene med børnene hver morgen. Jeg har simpelthen meldt mig i et sted og tager så gerne afsted med en veninde. Men på det sidste er jeg blevet god til at holde fast ved min sportsaftner og kan godt være med de fleste gange i løbet af en sæson. Måske skulle du melde dig i et sted, hvor du kan skifte mellem forskellige sportsgren? For eksempel DGI eller fitness-huse? For når interessen daler efter de tre måneder, så starter du men noget andet som igen føles spændende?

Anmeld

30. august 2010

uni-gruppe-vb

JEg har brugt den tid der alligevel blev til over,når datteren fx var til fodbold 1½ time, så tog jeg løbetøjet på og dampede ud over stepperne. Eller gik i svømmehallen imens( den ligger klos op af fodboldklubben). Og jeg har også praktiseret at tage løbetøjet med på job, skifte inden jeg kørte, smide bilen på børnehavens p-plads og løbe ½ time inden jeg gik ind. Det handler nok mest om planlægning. Jeg lavede så ikke langtids planlægning, men mere fra gang til gang. Altså når jeg kom hjem fra 1 løbetur, så planlagde jeg hvornår jeg kunne komme afsted igen, med max 1-2 dage imellem. Og week-enden var et must, når man startede lørdagen med en lang tur i frisk luft, så er man i gang på en helt anden måde. Nu har jeg jo så skiftet til cyklen pga. knæproblemer, og datteren er fyldt 12, så nu siger jeg bare jeg smutter 1½ times tid, hvis ikke hun vil med. Men jeg bruger stadig den tid hun træner fodbold til mig selv og min motion, så føler jeg slet ikke jeg forsømmer noget. Og man ved jo godt at belønningen er det hele værd, man glemmer det bare lidt i hverdagens stramme tidsplan.

Anmeld

30. august 2010

NikiFin-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Nu efter mine rygproblemer og jeg er faldet totalt af på den, så kommer løbeturen ind når jeg skal hente drengene fra skole. Deres skole ligger 5 km væk, og de SKAL hentes, og så kan jeg jo lige så godt motionerer. Jeg kan stadig ikke løbe de 5 km i streg, så jeg 'intervaltræner' løb/gang i godt tempo.. .
Betyder det at løber hen til BH og så tager bussen med børnene tilbage? Eller løber I alle sammen 5 km tilbage :lol:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.