I er sikkert nogen, der gør det - løbetræner fast 2-3 gange om ugen på trods af fuldtidsjobs og småbørn. Kan I ikke fortælle mig hvordan, for jeg ville så gerne...
Det er snart 7 år siden, jeg blev gravid først gang - og siden har jeg simpelthen ikke kunnet få faste motionsvaner ind i programmet. Jeg ved: Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger - men jeg synes virkelig ikke, det er nemt.
Vi har gjort forskellige tilløb til at motionere mere - men efter et par måneder har vi mistet gnisten og ingenting lavet, indtil vi igen har taget tilløb. Sådan var det fx sidste forår, hvor vi startede i fitnesscenter og var virkelig stabile i tre måneder. Så fik jeg nyt job og der blev rodet rundt på hverdagen, så vi endte som passive medlemmer, indtil vi meldte os ud i vinter. Næste tilløb var, da jeg i februar af lægen fik det gode råd, at jeg skulle gå aftentur for at få gang i kroppen (isvinteren gjorde det umuligt at løbe heromkring): Jeg gik 2-3 aftner om ugen i et par måneder - og så var det slut igen, selvom jeg virkelig havde nydt aftenturene.
For at øge motivationen har jeg meldt mig til et par løb med arbejdet - men tirsdag bliver det tredje gang, jeg skal løbe 5 km stort set uden at have trænet (dvs. jeg ender med at løbe-gå-løbe-gå...). Jeg har dog lige været ude at løbe og kan rent faktisk løbe 20 min uden pause - og det er bedre end det har været i årevis. Så jeg synes virkelig, at jeg bør gøre noget for at holde fast nu. Jeg har også siden foråret tabt mig over 10 kg, så det ER lettere, end det var. Jeg føler også, at det er lige præcis løbeturene, der er en forudsætning for at jeg kan komme endnu længere ned i vægt - og holde den stabil.
Så derfor: Hvordan får I motioneret jævnligt? Hvordan passer I det ind i den travle børnefamiliekalender? (Det skal lige siges, at det det desværre ikke er en mulighed at motionere til og fra arbejde - hverdagen hænger ikke sammen uden 2 biler i familien.)
Alle gode råd er velkomne!
Anmeld