Gymnastik/Idræt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
Webredaktøren skrev:
Hvad mener, du med at det er farligt?
Jeg har sagt hvad jeg mener. 1. Der er farligt f.eks. at gå ud om vinteren med våd hår. 2. Det er glat på gulvet og hvis de glider ned kan de brække noget. Mine falder hele tiden på gulvet uden at det er glat. Hvis nogle børn er mere forsigtige er det OK. Men hvis det er mine der løber som heste og falder hele tiden kan det være rigtig farligt
Jeg har været lærer i 14 år og har endnu aldrig hørt om ulykker i forbindelse med badet efter idræt - og hver uge er over 600 elever i bad på min skole. Hvis det var et problem, også på landsplan, så lover jeg dig for, der var blevet grebet ind for længst. Vådt hår om vinteren - come on, hvis det er FARLIGT, så lever mine børn godt nok livet særdeles farligt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
alle mine klassekammerater var blufærdige i den alder inkluderende mig
Hvis 'den alder' er 7-årsalderen, så undrer det mig, at stranden om sommeren er fuld af børn i den alder, der render med bar røv helt uden skrupler. Men det er da tænkeligt, at hvis man kommer fra en kultur, hvor det IKKE er almindeligt for børn at være nøgne, så udvikler man tidligt en blufærdighed - efter min mening FOR tidligt og som en reaktion på de voksnes signaler.
for mig også. men der er forskel mellem børn og voksne
Enig - børn er af natur mindre blufærdige end voksne, indtil de lærer noget andet - hvorfra skulle de vide, at 'man' ikke viser sig uden bukser på, hvis ikke de voksne fortalte dem det??
svømmehalen er noget helt andet. Der kan man ikke lade være at skylle sig, det kommer helt naturligt der.
For mig lige så naturligt efter sportsaktiviteter - og hvorfor skulle det dog være mere blufærdighedskrænkende at bade sammen med 12 klassekammerater end at bade med mindst lige så mange fremmede i alle aldre??

Anmeld

24. august 2010

Johannamor-vb

Jeg undrer mig lidt over, hvor denne debat er kommet hen... For mig er det helt naturligt, at 'man' i et samfund lever efter bestemte regler, og at én af skolens opgaver er at lære vores børn de regler. Som forældre kan vi hver især opleve noget, som det ene eller andet barn har særlige udfordringer med, og som vi derfor må hjælpe dem med. Det oplevede Bibi med sin søn, kommunikerede med skolen om - og alt blev løst til alles tilfredshed. Der findes regler, som den ene eller anden af os kan synes er dumme, latterlige, besværlige eller... Men faktisk er jeg glad for regler, for det er dem, der kitter vores samfund sammen. Vi har brug for noget at være fælles om, om det så er accepten af hinandens kroppe, enigheden omkring højrekørsel eller glæden ved at holde fri om søndagen. Når det så er sagt, så skal forholdene selvfølgelig være i orden, så man ikke får hverken fodsvamp eller tuberkulose af at gå i bad efter gymnastiktimerne... P.S. Min søn er netop startet i børnehaveklasse. De skal have sport - og de skal i bad bagefter. Og min søn er pavestolt over at skulle klare det hele selv med vask, tørring og tøj. Han har ikke et sekund snakket om sin tissemand...

Anmeld

24. august 2010

kongster-vb

Min søn er også stolt af det. 'Og jeg er slet ikke den sidste der er færdig med at tage tøj på! Og jeg huskede at tørre mellem tæerne'. Stor dreng! De bader i øvrigt piger og drenge sammen...

Anmeld

24. august 2010

Det er stadig mig-vb

ØØh stolt over at klare det hele selv? Nu sidder jeg lige og tænker, jamen mine klare det faktisk altid selv - måske er jeg for hård!? Eneste tidspunkt jeg er med inde over badet, er hvis de skal tjekkes for lus :huh: Det er kun den lille på 4 jeg lige dobbelt tjekker, men hun vasker sig faktisk altid til UG, dog har hun svært ved at få sæben ud af håret fordi det er halvlangt. :blush:

Anmeld

24. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Ha ha - ja så er jeg nok en service-mor til sammenligning :laugh: Jeg er stadig indover ved hårvask hver gang - laangt hår og hårkur!!! Hun bader selv, hvis hun ikke behøver at få vasket hår.

Anmeld

24. august 2010

Det er stadig mig-vb

MAMMARAZZI skrev:
Ha ha - ja så er jeg nok en service-mor til sammenligning :laugh: Jeg er stadig indover ved hårvask hver gang - laangt hår og hårkur!!! Hun bader selv, hvis hun ikke behøver at få vasket hår.
Ok, min får også hårkur :laugh: Men drengene kan selv, men de er jo også korthåret og armene passer bedre i længden til at vaske sig selv i bagen, hvor datterens arme lige mangler et par cm :woohoo:

Anmeld

24. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Griner :laugh: :laugh: Ja nemlig - er også super glad for at den yngste er en dreng :laugh: :laugh: Det gør det hele lidt lettere mht. hårvask - og hårpynt :silly:

Anmeld

25. august 2010

NikiFin-vb

Nogle folk kan godt lide at bo i fængsel. Der går de alle sammen 1 gang om ugen og væsker sig fordi det siger reglerne. Nej, tak, jeg har ikke brug for det. Jeg vil have min personlig frihed om personlige sager.

Anmeld

25. august 2010

uni-gruppe-vb

NikiFin skrev:
Nogle folk kan godt lide at bo i fængsel. Der går de alle sammen 1 gang om ugen og væsker sig fordi det siger reglerne. Nej, tak, jeg har ikke brug for det. Jeg vil have min personlig frihed om personlige sager.
Har du overvejet at benytte din personlige frihed til at flytte ud på en øde ø, hvor du dels kan praktisere den til at sidde og hørme efter fysisk aktivitet uden at genere nogen, dels vil være behagelig fri for at blive generet af robot-danskere og deres endnu dummere kultur ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.