Jeg undrer mig lidt over, hvor denne debat er kommet hen...
For mig er det helt naturligt, at 'man' i et samfund lever efter bestemte regler, og at én af skolens opgaver er at lære vores børn de regler. Som forældre kan vi hver især opleve noget, som det ene eller andet barn har særlige udfordringer med, og som vi derfor må hjælpe dem med. Det oplevede Bibi med sin søn, kommunikerede med skolen om - og alt blev løst til alles tilfredshed.
Der findes regler, som den ene eller anden af os kan synes er dumme, latterlige, besværlige eller... Men faktisk er jeg glad for regler, for det er dem, der kitter vores samfund sammen. Vi har brug for noget at være fælles om, om det så er accepten af hinandens kroppe, enigheden omkring højrekørsel eller glæden ved at holde fri om søndagen.
Når det så er sagt, så skal forholdene selvfølgelig være i orden, så man ikke får hverken fodsvamp eller tuberkulose af at gå i bad efter gymnastiktimerne...
P.S. Min søn er netop startet i børnehaveklasse. De skal have sport - og de skal i bad bagefter. Og min søn er pavestolt over at skulle klare det hele selv med vask, tørring og tøj. Han har ikke et sekund snakket om sin tissemand...
Anmeld