Chokoladekage der er lækker dagen efter. SØGES!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.253 visninger
22 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Louise-vb

*Ja som overskriften siger så søger jeg en chokoladekage jeg kan bage onsdag aften og først tage med på arbejde torsdagen. Den behøver ikke være nem. Den skal bare lækker dagen efter. Altså så den ikke bliver alt for tung, tør og klæ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Det er stadig mig-vb

- ja, og fri for at smuldre! Den opskrift vil jeg også gerne kende! :)

Anmeld

17. august 2010

Spunk-vb

Jeg synes tit at chokoladekager er for tørre, så derfor er jeg fan af denne opskrift som giver en rigtig snasket kage. Og den er også god dagen efter. http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/5147/Bagvaerk-opskrifter/Skoen-snasket-chokoladekage--nem-at-lave Men den smuldrer altså.

Anmeld

17. august 2010

Bellis-vb

Jeg har den PERFEKTE opskrift. 600 g mel 600 g sukker 1 L kærnemælk 4 tsk natron 100 g kakao 2 spsk vanille 1 1/2 dl olie Rørers sammen, i en bradepande, bages ved 180 grade i 35 min. Glasur: 50 g smeltet smør 250 g flormelis 2 tsk vanillie sukker' 1 spsk kakao 4 spsk varm kaffe Eller: Glasur: 9 dl. flormelis 2,5 dl. kakao 180 g blødt smør 1,15 dl lun mælk 3 tsk vanilliesukker Denne kage er den bedste, den holder i lang tid, er svampet og skide god til at fryse. Og den sidste glasur der: MUMS

Anmeld

17. august 2010

Louise-vb

Tak... Bellis.. har du målene til glasur i gram.. Bare svært at handle ind i dl..

Anmeld

17. august 2010

Trunte K-vb

Louise skrev:
Tak... Bellis.. har du målene til glasur i gram.. Bare svært at handle ind i dl..
Hvis det bare er til at købe ind efter ville jeg sikre mig 500 g flormelis og 175 g kakao. http://www.glemsom.dk/hjemmet/husholdnings_maal.htm

Anmeld

17. august 2010

Bellis-vb

1 dl flormelis = 52 Gram 1 dl kakao = 45 Gram Har den skønneste bog, som hedder ' Køkkenbogen - foreningen af danske husholdningslæreinder' Den er alle tiders, der står ALT :laugh:

Anmeld

17. august 2010

Caidas-vb

Mormors amerikanske chokoladekage Selve kagen 6 spsk. kakao 250 g hvedemel 300 g sukker 1 tsk. natron 1 tsk. bagepulver et nip salt 2 æg 150 g smeltet smør 2½ dl vand Er i til nødder, hak ca 100 g hasselnødder og kom i. Glasur 3 spsk. kako 200 g flormelis 2 spsk. blødt smør ca. ½ dl kogende mælk evt. lidt kokosmel til at drysse over bagefter Bages ca. 35 min ved 170 grader - stik en pind/dessertgaffel i allerede efter 25 min, og se om den er færdig. Selve kagen: Sigt alle de tøre dele sammen i en skål. Kom æg, smeltet smør og vand i, og pisk straks dejen let og cremet med en el-pisker. Kom dejen i en smurt bradepande, og bag den på næstnederste rille. Glasur: Når kagen er kold, smøres glasuren på: Bland de tørre dele, rør smøret i og til sidst mælken - og få en tyk glasur. Drys evt. lidt kokosmel over glasuren bagefter. Jeg bager altid dobbelt portion, og den er stadig dejlig frisk på 3. dagen. :klap: :uhm:

Anmeld

18. august 2010

Louise-vb

MUMS.. Skal bage i aften,.. Så giver jeg lige en melding.. Laver den med mums glasur...

Anmeld

18. august 2010

Louise-vb

kan jeg erstatte olie med smør. og hvor meget smør skal jeg i så tilfælde bruge.. 1 1/2 dl olie = ???? smør..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.