Lommepenge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

NikiFin-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Min søns bedste ven er ordblind og har en lillebror, der er superdygtig til at læse. Bare tanken om, at den ældste aldrig fik en krone, mens lillebror kunne skovle ind, gør mig helt dårlig. Han får rigeligt med nederlag i forvejen.
han kan belønnes på en anden måde som sagt. Han kan også penge stimuleres til at udvikle de talenter han bærer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

NikiFin-vb

Frede skrev:
Hun har en veninde, der netop får lommepenge for at hjælpe til, og faderen har selv fortalt, hvordan pigen nægter at samle noget tabt op fra gulvet, medmindre der er kontant afregning med det samme. Hun bliver uden tvivl en god købmand engang.
fordi han har problemer med at overbevise hende til at hjælpe hjemme derfor belønner hende for det, han prøver bare at lære hende. Jeg kan heller ikke tvinge mine børn at samle deres legetøj og lign. men det overvejer jeg at belønne på en anden måde. F.eks. går hun ikke ud at lege med sine kammerater eller ikke ser sit yndlings program hvis hun ikke gider at gøre rent efter sig selv. :lol:

Anmeld

12. august 2010

NikiFin-vb

Frede skrev:
NikiFin skrev: Uha da, det her kan man næsten ikke magte at høre på, når man selv er lærer. Det er for mig at se den værste form for belønning, der findes. Jeg underviser - heldigvis ikke så mange - børn, hvis motivation er styret af karakterpenge. Det er bare så synd... 'Jeg gider ikke det her fag, men jeg får kun kærlighed/penge, hvis jeg kommer hjem med en god karakter'.
børnene gider ikke mange ting, men det betyder ikke at de ikke skal tvinges på nogen måde at lave dem, ikke? Jeg gad slet ikke kemi i skolen men til sidst blev jeg ked af det fordi det skulle jeg vide til at studere medicin. Men det jeg indså de var jeg allerede for gammel til at studere medicin. Jeg tror faktisk ikke at pengene ville stimulere mig denne gang fordi jeg er generelt ligeglad med penge. Men der var måske andre måder der kunne hjælpe.

Anmeld

12. august 2010

NikiFin-vb

KH Bibi skrev:
Det' da løwn, ik Frede???
er det muligt at bruge danske ord så at jeg kunne forstå dig?

Anmeld

12. august 2010

kongster-vb

Det betyder 'Det er da løgn' og er skrevet på dialekt (så det er faktisk dansk :-) ). Det kan nok ikke undgåes at der kommer dansk slang og dialekter fra tid til anden, men du er da altid velkommen til at spørge hvis du ikke forstår hvad der bliver sagt. Nogle gange er det altså bare nødvendigt at bruge en alternativ skrivemåde for at få en pointe frem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.