Jeg ved ikke, hvad du skal gøre. Men helt sikkert synes jeg, at det er et alt for stort ansvar, din mor lægger på din datter, når hun mener, at det er pigen, der skal få far til at blive mere hjemme...
Din mand skal blive hjemme, fordi han vil være en del af sin familie. Den familie har du og han sammen valgt at danne, og nu skal han holdes fast i, at han har et ansvar for den.
Jeg ved ikke, hvor problemet ligger, men noget må der være galt. Jeg tænker på, at din datter græder, når hendes far går. I er ikke alene om at være meget alene - andre mænd er længe væk, fordi de sejler, rejser meget i udlandet jobmæssigt o.lign. Og samtidigt med at det sikkert ikke er nemt at få en hverdag til at fungere med de skift, så er det jo op til mor at få barnet til at stole på, at det er helt rigigt, som det er: far er væk og kommer tilbage. Jeg har ikke hørt, at børn, der må undvære deres far i længere tid ad gangen, normalt er ulykkelige og græder meget. Det er normalt med afskedstårer, dem oplever flere af os jo også fra tid til anden om morgenen i børnehaven, men min fornemmelse her er, at der er flere tårer end det?
Når din datter har problemer med at sige farvel til sin far må det være, fordi familieforholdene hos jer ikke er i orden - fordi du ikke synes, det er ok, som det er og derfor ikke kan signalere 'alt er ok'. Så er det altså også dig, der skal få tingene i orden igen.
Jeg ved ikke, om du skal gå eller blive. Det første skridt må være, at du får manden til at indse, at jeres familie ikke har det godt, og at han må tage ansvar. Kan du ikke det, tror jeg, du og datteren har bedre af at klare jer selv end at rende ulykkeligt rundt efter en mand, der hellere vil noget andet end jer. Hårdt - men sådan er det jo, ikke?
Anmeld