Scanning uden "noget" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.832 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. september 2009

Anonym trådstarter

Er der nogen som har prøvet at være til scanning uden at man kunne se noget som helst i uge 5-6 ?....Jeg blev scannet igår hvor jeg fik af vide at der intet var at se.

Jeg mener jeg er 5+3 min læge på hospitalet fik det til 4+3. (sidste mens 27/7)

Så nu er jeg jo desværre ret bekymret, og lægerne mener at det muligvis sidder uden for livmoderen.

Mit hcg var mandag 40, onsdag 111 og igår torsdag 221 (altså en dobbelt stigning på kun et døgn, hvor der normalt skal være en fordobling på 72 timer)

Skal jeg indstille mig på at der ikke er "noget"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

TbCp

Anonym skriver:

Er der nogen som har prøvet at være til scanning uden at man kunne se noget som helst i uge 5-6 ?....Jeg blev scannet igår hvor jeg fik af vide at der intet var at se.

Jeg mener jeg er 5+3 min læge på hospitalet fik det til 4+3. (sidste mens 27/7)

Så nu er jeg jo desværre ret bekymret, og lægerne mener at det muligvis sidder uden for livmoderen.

Mit hcg var mandag 40, onsdag 111 og igår torsdag 221 (altså en dobbelt stigning på kun et døgn, hvor der normalt skal være en fordobling på 72 timer)

Skal jeg indstille mig på at der ikke er "noget"?

Blev du scannet både udvendig og indvendig.
Min første scanning kunne de heller ikke rigtig se noget på, men så scannede de mig indvendig og der var en lille blop at se. Jeg var bare ikke så langt henne som lægen havde troet.

Krydser fingre for at alt er okay!

Anmeld

5. september 2009

Mira0911

Hvis de ikke kunne se noget - Hvordan kan de så sige du er  5 uger henne?

Anmeld

5. september 2009

Anonym trådstarter

Jeg blev scannet vaginalt, men som nævnt desværre intet at se.

Lægen kiggede på sin skive, som viste at jeg skulle være 4-3, men alle steder hvor jeg har kigget på nettet siger den 5+3

Jeg blev scannet tidligt da jeg tidligere har haft en graviditet uden for livmoderen, og man igen har mistanke om dette grundet lave Hcg tal og en smule smerter i ve. side.

Anmeld

5. september 2009

oo

ja, jeg har oplevet det. jeg blev scannet i uge 6 og der var ingenting at se. mit hcg steg også fra at være relativt lavt til at stige pludseligt - men stadig ikke så højt som det burde være.
jeg var gravid udenfor livmoderen.

hvis du er mindre end 6 uger henne, kan man ikke se noget på scanningsbilledet (højst en lille lysning), så det kan være derfor lægerne mener du er kortere henne end du selv har regnet dig frem til. nogle gange sætter ægget sig først sent fast i forhold til ens ægløsning, og så kan man snildt være en uge kortere henne end man tror. jeg håber for dig, at det er det der er tilfældet, MEN hvis du får kraftige smerter i maven/underlivet så skal du på hospitalet med det samme!! det kan nemlig betyde at du bløder i bughulen, og det er ikke godt.

hvad er lægernes videre plan for dit forløb nu?

Anmeld

5. september 2009

Anonym trådstarter

Jeg skal have taget nye blodprøver på mandag, og en ny scanning på torsdag,- håber så at man kan se noget.....

Har prøvet en graviditet uden for livmoderen før, så kender heldigvis godt faresignalerne, og har pt. en stående indlæggelse, hvis noget skulle gå galt.

Anmeld

5. september 2009

kiroo

Jeg blev scannet indvendigt da jeg var 7-8 uger henne, de kunne ikke set det ved en udvendig scanning. Jeg mener at tallet ca.skal stige til det dobbelt pr. døgn..

så jeg ville da lige vente og se, hvis du kun er 4 uger henne har ægget jo dårligt nok sat sig fast..

kitt 34+1

Anmeld

5. september 2009

oo

Jeg skal have taget nye blodprøver på mandag, og en ny scanning på torsdag,- håber så at man kan se noget.....

Har prøvet en graviditet uden for livmoderen før, så kender heldigvis godt faresignalerne, og har pt. en stående indlæggelse, hvis noget skulle gå galt.

ja, det læste jeg lige ... ih hvor er det træls.

det er rigtig barskt at vente på de blodprøver, og alle de scanninger er ikke så sjove - især ikke hvis der ikke er noget at se. men jeg håber sådan for dig, at du er kortere henne end du selv tror og det er det der er forklaringen.

Anmeld

5. september 2009

W&M <3

Ja jeg har prøvet det. Da jeg var gravid sidst kunne de ikke se noget, også sagde de at det var en tidlig graviditet ellers havde jeg allerede mistet det. jeg var ca 5 uger henne der, Skulle så komme igen to uger eter så der kunne de se det. Og det var heldigvis en tidlig graviditet.

Så tror det meget normalt at man ikke kan se noget så tidligt.

Anmeld

6. september 2009

Brams

Jeg blev skannet da jeg var 6+3 og der kunne man godt se noget, en lille spunk-lignende ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.