Hvad måler og vejer jeres 4-årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Johannamor-vb

Min pige på 4år + 3mdr. er vist 106 cm. Hun er lang og tynd, vejer omkring 16 kg. Alle lange bukser i str. 104 er lige blevet kasseret, fordi de var blevet for korte, til gengæld er bukser str. 110 lige lidt lange... Shorts, kjoler, t-shirts osv. kan hun sagtens bruge i str. 104 stadigvæk, noget af det tøj, der hedder 98-104 er dog lidt småt efterhånden. (Men faktisk kan hun stadig bruge nogle af de trusser, hun har i str. 86-92; dengang med ble, nu selvfølgelig uden. Efterårsgarderoben indkøbes i str. 110 - samme størrelse har også flyverdragten, som hun arver fra storebor (og så må vi jo se, om den holder hele vinteren eller må give op halvvejs pgs. slid eller for lille størrelse...). Jeg har hidtil oplevet, at størrelserne i H&M har passet ganske fint til begge mine børn. Det er et par måneder til den ene eller anden side, hvornår det har passet perfekt, men når man som jeg altid køber tøjet lidt stort, så de kan have det hele sæsonen, så passer det fint. Nu tænker jeg fx at min datter skal kunne passe tøjet hele vinteren, til hun bliver 5, og så køber jeg str. 110, hhv 5 år. Med drengen er jeg lidt i tvivl, hvornår han bytter str. 116 ud med 122 i bukser, men lige nu har jeg heller ikke brug for at købe noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Polyp-vb

Størrelserne passer til små sydeuropæiske børn - ikke til vores lange skandinaver - har lige haft kvindelig kollega i Singapore, der blev grinet ud af værftet, fordi hun skulle bruge en str 40 i sikkerhedssko - SÅ store størrelser havde de slet ikke ... heller ikke til mændene! Største størrelse var en 37 ;-) Jeg kan ikke huske min knægts mål fra den gang, men mener han lå omkring 128 som fire årig (og vægten var i hvert fald alt for lav) skostr var 23 som de første rigtige sko, så det må vel have været omkring et år...men han er nu 12 år 185 høj og bruger en lille str 47... og er faktisk slet ikke kommet i puberteten endnu. Har altid været 10 % længere end max i vækstskemaet og var alt for tynd da han var lille - nu er det desværre den anden vej vi kæmper lidt med.

Anmeld

30. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Puha....kan da se min den store skal til at have fart på hvis han skal nå i de vægtklasser og højdespringere som jeres.....men der er selvfølgelig og 6 mdr endnu.....men det er vel begrænset hvad de sådan vokser nu..... Han vejer 16,5 kg og er kun lige godt en meter høj nu som 3,5 årig......

Anmeld

30. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Her er så det helt nye og opdaterede mål :laugh: Dina er 116 cm høj og vejer præcis 20,1 kg. Hun har nok tabt sig lidt her i løbet af sommeren, fordi hun har spist ekstremt meget frugt og grønt, og næsten ikke har orket den varme mad. Men hun var også lidt buttet :)

Anmeld

30. juli 2010

Johannamor-vb

Puha....kan da se min den store skal til at have fart på hvis han skal nå i de vægtklasser og højdespringere som jeres.....men der er selvfølgelig og 6 mdr endnu.....men det er vel begrænset hvad de sådan vokser nu.....
I vinters kunne min datter stadig passe bukser i str. 98. Og begge mine børn har nærmest sprunget en tøjstørrelse over som 3-4-årige (for drengen var det str. 98, for pigen str. 104). Så der er bestemt ingen grund til at tro, at din dreng udvikler sig til undermåler - hvis han er som mine to krudtugler, så skyder han lige pludselig i vejret.

Anmeld

30. juli 2010

Webredaktøren-vb

Heidi - din søn er vist ganske normal - ihvertfald er han identisk med min, der fylder fire til oktober... ;) Jeg synes egentligt, at han virker høj i forhold til sine jævnaldrende men han er kun godt en meter og vejer 17 kg. Søster på 6 år vejer 20 kg og er netop røget op på 1.20 cm :)

Anmeld

30. juli 2010

als-vb

underligt at alle jeres er større end den størrelse der er på tøjet. For min tøs på knap to er kun lige kommet op i 86 og iflg tøjmærkerne skulle hun være en 92'er, men tjekkede lige kurven for piger i min barnetsbog og der ligger hun præcis på kurven. Både på vægt og højde.

Anmeld

30. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Webredaktøren skrev:
Jeg synes egentligt, at han virker høj i forhold til sine jævnaldrende men han er kun godt en meter og vejer 17 kg.
Ja min virker også større end dem han er i børnehavegruppe med, men han er også den ældste i hans gruppe :) Det var som heller ikke fordi jeg er bekymret for ham, synes bare lige da jeg læste alle indlæggene at skulle have fart på ;)

Anmeld

3. august 2010

Soap-vb

Min 4,5 årig er 125 cm lang og vejer 23 kg og lille søster som er knap 15 mdr yngre er 110 cm og vejer 15 kg :) Deres fætter som er 3 mdr ældre end min dreng dvs 4 ,8år er 103 cm og vejer 13 kg De følger dog alle hver især deres EGEN kurve :)

Anmeld

3. august 2010

Rita-vb

Min 4-årige er 107 cm høj og vejer 18 kg - og bruger str 28 i sko :) Han er en del mindre end de to storebrødre var i samme alder og noget tyder på at hans lillebror (der er 21 måneder yngre) kommer til at vokse ham over hovedet inden skolealderen :laugh: Men han fejler stensikkert ikke noget - han bliver bare ikke kæmpehøj som de andre tre :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.