Min pige på 4år + 3mdr. er vist 106 cm. Hun er lang og tynd, vejer omkring 16 kg.
Alle lange bukser i str. 104 er lige blevet kasseret, fordi de var blevet for korte, til gengæld er bukser str. 110 lige lidt lange...
Shorts, kjoler, t-shirts osv. kan hun sagtens bruge i str. 104 stadigvæk, noget af det tøj, der hedder 98-104 er dog lidt småt efterhånden. (Men faktisk kan hun stadig bruge nogle af de trusser, hun har i str. 86-92; dengang med ble, nu selvfølgelig uden. Efterårsgarderoben indkøbes i str. 110 - samme størrelse har også flyverdragten, som hun arver fra storebor (og så må vi jo se, om den holder hele vinteren eller må give op halvvejs pgs. slid eller for lille størrelse...).
Jeg har hidtil oplevet, at størrelserne i H&M har passet ganske fint til begge mine børn. Det er et par måneder til den ene eller anden side, hvornår det har passet perfekt, men når man som jeg altid køber tøjet lidt stort, så de kan have det hele sæsonen, så passer det fint. Nu tænker jeg fx at min datter skal kunne passe tøjet hele vinteren, til hun bliver 5, og så køber jeg str. 110, hhv 5 år. Med drengen er jeg lidt i tvivl, hvornår han bytter str. 116 ud med 122 i bukser, men lige nu har jeg heller ikke brug for at købe noget...
Anmeld