'Der er faktisk nogle regler for hvordan man bør spise og som støtter kroppen og fordøjelsen max.
Frugt bør altid spises på tom mave.
Grøntsager bør enten spises for sig selv, på brød eller med kød.
Men man må ikke blande kød med brød, kød med kartofler osv
Spiser man KUN en salat, skal der gå 1 time før end man må spise noget andet.
Spiser man salat med brød skal der gå 2 timer før end man må spise noget andet.
Spiser man salat med kød, skal der gå 4 timer før end man spiser noget andet.
Spiser man et forkert sammansat måltid som feks kød, kartofler, grøntsager, lidt brød og måske lidt sovs, så kan det tage kroppen op til 12 timer at få nedbrudt maden.
Og de fleste mennesker når at spise flere måltider INDEN kroppen har rydtet op fra den første forkerte middag - så tager de måske lige lidt melon, lidt dessert, en lille is eller en natmad - og så har man problemet.
Selv den sundeste mad kan fordærves i maven, hvis man spiser forkerte sammensatte måltider.
Frugt er det eneste der ikke kræver nogen egentlig fordøjelse. Det løber stort set lige gennem systemet. Men rigtig mange spiser frugt forkert, de afslutter et godt måltid med et stykke frugt, hvilket bevirker, at det ikke kan løbe lige igennem, men istedet får alt det andet til at fordærve og gære - det mærker man feks ved halsbrand, sure opstød, oppustehed osv.'
Endlig noget mht mad og fordøjelse der giver mening og er enkelt at forstå. Tak for det Helene :)Jeg har lœst en del om det og syntes det er et interessandt emne i det hele taget - fordøjelse, madallergi, vitaminer o.s.v., men syntes tit det er svœrt at finde hovede og hale i, og rigtig mange har forskellige meninger. Jeg lider meget af oppustedhed, ondt i maven, mange WC ture og andre mave problemer. Jeg har svœrt ved at ta' på i vœgt, syntes ikke det er fedt at gå rundt uden røv o.s.v. Tror meget for mig det hele har noget med min fordøjelse at gøre. Mine jern tal går også op og ned. Mht. diabetiker ved jeg desvœrre ikke så meget men kan forestille mig det kan vœre utrolig svœrt.
Anmeld