Øh, jeg kender ikke lige Lene/jannie Hansson, så jeg ved ikke hvilke principper hun bruger eller går efter..
Jeg skriver mere det jeg har lært fra den gang jeg studerede, og så udfra det jeg kender mht kroppens måde at arbejde på.
Det er sådan set lige meget om folk kan tåle det eller ej - det beviser bare mere, at kroppen kan vænnes til det mest utrolige, men derfor er det stadig ikke sundt for kroppen, og man vil med garanti få meget mere energi hvis man spise rigtigt.
Jeg har også selv svært ved at spise rigtigt, synes hele tiden der opstår et eller andet på tallerkenen som lader smagsløgene bestemme over fornuften :laugh:
Fit for life, ved jeg godt hvad er, og det er nok dén kostændring jeg bedst kan relaterer mig til, fordi den faktisk falder rigtig godt i tråd med alt det jeg selv ved om fordøjelse, forbrænding og kostsammensætning. Nu er det så rigtig mange år siden jeg har læst Fit for life, men den gang læste jeg det mere med den der fornemmelse af at tænke,, jamen det véd jeg da godt, står der ikke noget jeg ikke ved''...
Min søn kan også spise ALT, og blande ALT (i HELT ekstreme mængder!) og stadig være en bønnestage. Men når jeg tænker over det, så har han også et helt andet aktivitetsniveau en jeg har! Han er hele tiden på farten, arbejder ofte 14 timer i træk, går til træning, cykler, løber rundt, spiller fodbold osv osv.
Og den gang jeg selv løb mine 10 km om dagen (ofte både morgen og aften) og tæskede rundt på min Christianiacykel med ungerne (og ind til arbejdet og tilbage igen), så var jeg jo selv buffeens dronnning, og slæbte ned af fyldte tallerkner til bordet og åd og åd og åd og skyllede hele herligheden ned, i rigelige mængder sodavand, og jeg vejede ALDRIG mere end 55-58 kg! Det var HELT UMULIGT at blive tyk.
Men jeg skal da lige love for at jeg kunne blive fed da motionen røg, og turene på cyklen røg med, og at trapperne op og ned blev erstattet med elevatoren (for at skåne ryggen) osv. I i takt med konditionen røg totalt, så blev jeg også ekstrem doven, kunne dårligt SLÆBE mig væk fra sofaen og når ungerne bad mig om ét eller andet, så var det en hel lidelse at rejse mig op og gøre hvad de bedte mig om.
Sådan har jeg jo bare aldrig været!
Så sjovt nok noget der hed Praxis, og der forsøgte hende værten at droppe sine løbeture og parkerer sig selv i sofaen, og der gik ikke meget mere end en uge, så var hun fuldstændig banket flad, og vægten var steget og fedt havde hobet sig op indvendigt mellem organerne, og hun kunne overhoved ikke løbe den samme tur som hun plejede....
Det synes jeg var ret interessant, fordi forandringerne skete på så kort tid!!
Anmeld