På cykeltur med den lille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

Webredaktøren-vb

Kan de overhovedet se noget, når de sidder bag på? Jeg kan heller ikke lide, at de kan ryge med i faldet, hvis man vælter. Hvordan er priserne på de anhængere? Og hvor står sandsynlighed er der for at sådan vælter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Caidas-vb

Jeg har en anhænger og har været rimelig glad for den. Men har aldrig rigtig turdet at køre længere ture med den. Første dag jeg kørte med den, havde manden hentet pigerne inden, så jeg kørte med en tom vogn. Jeg kørte over en gren, der efter over en kantsten og vognen røg sidelæns ud på vejen. Måske fordi den var for let uden pigerne, men jeg blev aldrig rigtig tryg ved den. Fandt senere ud af at den kun kunne tage 25 kg (selv om der står 45 i brugsforvirringen) så jeg bruger den kun hvis når jeg skal gå og pigerne er trætte. Så kan der sætets et ekstra hjul foran. Hvis jeg skulle købe i dag, ville jeg have en cykel med lad foran, selv om den er tung og DYR.

Anmeld

25. juli 2010

ma08-vb

pipsemor skrev:
Kan de overhovedet se noget, når de sidder bag på?
Det kommer jo an på førerens bagparti :laugh: Men ellers ja, de kan godt se noget, dog ville jeg aldrig tage en rygsæk på, der som Bibi skrev sidder lige i fjæset på barnet..

Anmeld

26. juli 2010

als-vb

Jeg har en stol til bagpå. Og så kan man jo have tasken foran på maven i stedet for rykken, eller bare tage en cykelkurv foran og så er det problem løst. Tror godt jeg kan se det praktiske i en anhænger, men tror det er næmmere med en foran da man så skubber i stedet for at trække, hvilket kun kan være lettere.

Anmeld

26. juli 2010

als-vb

ps. tøsen elsker at være med ude at cykel også selvom mor har et bredt bagparti kan hun se en masse, enten rundt om min bag eller hun kigger til siderne. ;)

Anmeld

26. juli 2010

Webredaktøren-vb

En stol er måske også en billigere løsning end anhængeren? Jeg tænker stadig at anhængeren er smartere når man skal hente to. Lige nu hvor vi kun har en er en stol vel godt nok, men så skal manden min jo også have en stol på sin cykel? Hvis vi har en anhænger, kan den vel stå hos dagplejeren, mens vi er på arbejde. For det er ikke den samme, der aflevere, som henter. HVad gør i andre?

Anmeld

27. juli 2010

als-vb

nu er vi nødt til at køre i bil da dp ligger 13 km væk og det er dælme for langt at cykle. Men vi har en cykelstol hvor man kan købe et ekstra beslag så kan man bare klikke selve stolen af og sætte over på den anden cykel. Tror ikke at dp eller vugger har problem med at have en stole stående, en hel anhænger kommer vel an på hvor meget plads dp/vugger har til den slags. er man vel næsten nød til at høre dem om om de er med på.

Anmeld

2. august 2010

Trunte K-vb

Vi har begge et cykelsæde, manden foran og jeg bagpå cyklen. Derudover har vi en anhænger som bliver brugt flittigt - den er altså også rigtig rar når det blæser og regner koldt til efteråret. Jeg mener at de kloge siger at anhænger er sikrere end cykelstol og at jeg på et tidspunkt har set en video af en crash test, der understøttede dette, men jeg kan ikke lige finde det nu. Vi startede i øvrigt med at dele et sæde, men det var for besværligt at skulle have det af og på hele tiden.

Anmeld

3. august 2010

Webredaktøren-vb

Hej Trunte K. Hvad koster sådan en anhænger og er den bare lige at hægte på cyklen? Kram Pipsemor. :)

Anmeld

3. august 2010

Trunte K-vb

Vores er p****dyr men er så også fra dengang, det kun var mærkevarerne der kunne laves til klapvogne og det ville vi have (og de 'noname', vi kiggede på var bare for slappe i stellet). Synes jeg har set en del i Bilka eller lign. der ser fornuftige ud til ca. 1000 kr. men dem har jeg ikke selv prøvet. Prøv at kigge rundt på de cykelvogne, du ser på gaden og se om de ser usikre ud og køb så et sted hvor du kan få fingrene i varen så du selv kan se varen. Når vi igen skal ud at købe på et tidspunkt, så bliver en af de ting, jeg lægger meget vægt på styrken af de 'bøjler', der støtter taget - en enkelt gang er det lykkedes manden at få vognen til at tilte og så er det altså rart at ungerne er beskyttet i et 'stålbur'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.