Barn nr. 2 - hvad med jobbet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

Soap-vb

Se dog sådan på det at vi lever kun en gang og så træf din belutning på hvad der er vigtigst for dig at opnå i dette liv om så det er på arbejds eller familie fronten ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

als-vb

Nej din chef kan ikke fyre dig pga 'tidlig' graviditet igen, men jeg man man skal have været i arbejde i 9 sammenhængende måneder førend du kan få tildelt arbejdsgiver betalt barsel (de første 14 uger). Men det ved din fagforening mere om.

Anmeld

19. juli 2010

lib1982-vb

Har du slet ingen kvindelige kollegaer som har mere end 1 barn?? Og velkommen til :cheer:

Anmeld

19. juli 2010

Webredaktøren-vb

Aha, det er meget godt at vide det med, at man skal have været tilbage på arbejde i 9 mdr., før man kan få betalt barsel de første 14 uger. Det er vel egentlig også meget rimeligt...

Anmeld

19. juli 2010

Webredaktøren-vb

Jo, men der er kun én af dem, der har fået to børn mens hun har været ansat der. Der er 2 år imellem hendes børn. Og tak :)

Anmeld

29. juli 2010

Polyp-vb

Nu har jeg kun en - som jeg fik på SU...men det er jo sådan set også for lidt (for samfundskonjunkturerne), og det er altså dine børn, der skal passe chefen eller betale skat/løn til dem der skal, når han skal på plejehjem...så bare klø på som I lyster. Karrieremæssigt kan man altid komme igen senere, hvis man virkelig vil - og har du mest et job fordi lønnen trods alt er nødvendig, så læg kræfterne i nogle gode sunde samfundsborgere, som giver dit liv mening...det er jo ikke arbejdsgiveren der er der for dig, når du ikke længere er arbejdsduelig

Anmeld

29. juli 2010

Webredaktøren-vb

Super godt svar. Det mener jeg virkelig. Det er til at forholde sig til. Og du fuldstændig ret i, at arbejdsgiveren ikke er der for mig eller nogen andre, når man ikke længere er arbejdsduelig. Det er et svar som dit, jeg kan bruge, fordi jeg har det med at tænke for meget over, hvad der så vil ske, hvis jeg bliver gravid, og hvad andre vil sige osv. osv. Spekulationerne kommer bare af, at jeg er ret glad for mit job, men igen er det ikke vigtigere end at få en familie, for det er jo trods alt familien, der er der for en i sidste ende. :)

Anmeld

29. juli 2010

Polyp-vb

Hvis du er ret glad for dit job - så er jobbet nok også ret glad for dig, skal du se! Jeg havde på et tidspunkt en ældre kollega, der altid sagde 'NU står der jo ikke 'hverken Gorrissen, Federspiel eller Kierkegaard på min vielsesattest' så det ér altså ikke jobebt jeg er gift med'. Hun var slet ikke gift - havde været enke nogle år, men det fik da nogen gange nogle der var lidt for hurtige på aftrækkeren til at tie stille og trække urimelige kommentarer/krav tilbage lige med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.