Jeg er TRÆT!! Føler jeg er på vej ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

lone-vb

Hej igen alle Endnu en gang tak for jeres svar og råd. Jo, jeg har skam en mand. Og ja, han tager fat. Han tager på arbejde kl. 04.00 og kommer først hjem 12 timer senere. Men som skrevet har vi også et ADHD barn, som kræver struktur og opmærksomhed. Så vi er to om det - og han gør alt hvad han kan, men jeg troede bare ikke, at jeg ville synes, det var så svært at være alene om dagen. Det eneste jeg har fået afvide, om hjælper mig og min søn med ADHD, er at, der kommer en rytme på omkring 3-4 mrd. alderen - atlså en tand mere forudsigelighed. Det er det, som vi holder fast i herhjemme. Hun har allerede noget der ligner en rytme - det er vi blevet nødt til at gøre pga. den store. Hendes godnattid om aftenen ligger fast, og har gjort længe. Den er sikker hver gang. Uanset om hun har sovet til kl. 19.00 eller til 17.00 - så vil hun bare ikke mere kl. 19.30! Problemet er at hun ikke vil spise om aftenen. HUN SKRIGER hvis vi tilbyder. Selvom hun sidst har spist kl. 13.00 - vil hun ikke spise kl. 18.00... Har hun spist kl. 16.00 - vil hun slet ikke spise om aftenen. HUn bliver lagt kl. 19.30 og sover ca. 20.15..... vågner igen kl. 21.30, men sover somregel videre til kl. 04.00. Så jeg klager ikke over min nattesøvn. :laugh: Næhhh.. det er om dagen, hvor jeg er alene, at den er hård. Jeg glæder mig bare så meget til at hun ikke behøver de lange lure om dagen, og vil være mere vågen og sende os et smil og genkende os og alt det der. :laugh: Jeg nyder det skam også nu, men i min situation stresser det meget, at min søn ikke forstå at leve i nuet, alt er planlagt. Han bliver bange, når jeg ikke kan sige, om vi får aftensmad kl. 17.00 el. kl. 18. eller om hun vågner til samme tid som igår etc.. Oveni har jeg en stofskiftesygdom og gigt, som ikke gør livet nemmere. Tak for jeres hjælp og gode råd. Og endelig fortæl mig nu, at den lille bliver mere vågen, og at det bliver nemmere - og der kommer mere forudsigelighed på - så klarer jeg dagen meget bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Spunk-vb

Hej igen. Din lille pige får brug for at tage lange lure i lang tid endnu. Spunken er 8 måneder og sover stadig 3-5 timer i løbet af dagen, og jeg læste lige i går, at det er nødvendigt med to lange lure indtil barnet er ca. 1½ år. MEN selvom hun stadig skal have lure, så kommer hun til at blive mere aktiv og sjovere snart. Spunken er vågen i ca. 3-4 timer af gangen, og hun leger selv en del af tiden - og sådan har det været en rum tid, så der er lys for enden af tunnellen :) .

Anmeld

7. juli 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

eg vil godt fortælle dig endnu engang at det bliver nemmere.. Når hun bliver så gammel man kan sætte hende fra sig, hun kan underholde sig selv med legetøj osv. Det bliver hurtigt en omklamrende fornemmelse (synes jeg) at 'den utaknemmelige unge' for fanden da ikke fatter at jeg har brug for at kunne regne hende ud og planlægge bare en enkelt dag. Vi nåede på et tidspunkt dertil at min man kunne sove stående ind over opvasken og jeg vrælede som en stukken gris fordi jeg bare trængte til at få en pause fra tøsen og stig for fanden ingenting fattede - han kunne jo bare lægge sig til at sove. Og vi har altså kun Alma. Så malkede ud og afleverede hende ved bedsteforældrene, og sagde jeg kom igen engang næste dag når jeg havde overskud. Det var egentlig ikke så meget søvnen jeg manglede, men mere det med at få ro i hovedet og kunne planlægge at kl 17 går jeg i bad, og bliver der til min kl 18.

Anmeld

7. juli 2010

Johannamor-vb

Jeg synes, at man som småbarnsmor bliver verdensmester i at planlægge tiden. Når du allerede er i træning pga din søn, som har så udpræget et behov for det, så synes jeg bare, du skal se frem til, at der bliver endnu mere planlægning af regelmæssig lur, mad osv. Ikke at jeg tror det bliver nemt at putte endnu et barn ind i din søns verden af forudsigelighed, men du er i træning og klarer det sikkert fint, når du kommer ovenpå igen. Noget helt andet: Er der nogen som helst måde din mand kunne være lidt mindre væk hjemmefra, så han kunne tage lidt mere over? Ferie, barsel, orlov... Det lyder som om I har rigtigt meget brug for mere luft i familiekalenderen - måske også mere nu end senere. Eller er der et sted, din søn kunne have glæde af at være, så han slipper for baby-rod? Fx en fast eftermiddag om ugen hos mormor eller en fast weekend om måneden hos farmor og farfar?

Anmeld

7. juli 2010

lone-vb

Hej igen Vores familie bor langt væk, alle sammen. Så vi er alene om det her. Vores søn havde kolik, og min mor passede ham en gang om ugen i 4 måneder. Vores lille datter her har ikke kolik - men får flaske med syrnet MME og laktulose. Det virker fint. Min mand kan ikke være væk fra jobbet, han er dog tidligt hjemme, omkring kl. 15.30. Så det er dejligt :) Men han er stadig væk i 12 timer. Det eneste vi kan gøre herhjemme, er at få afvide gang på gang, at alting bliver nemmere og der kommer en hverdag omkrng de 3-4 mrd., jeg synes allerede at der er ved at tegne sig en hverdag. Jeg stoler bare ikke på det - og det gør mig usikker. Det er netop det at få et smil retur, og kunne sætte hende i skråstolen, når vi skal spise og begynde at få lidt mere indhold i hverdagen, som jeg savner helt vildt meget. Nu har vi mange venner, som lige har fået barn (for 1 år siden). Og vi kan huske, at de levede mere eller mindre 'normalt', da barnet var omkring de 3-4 mrd., fordi den ku' se det sjove i at følge med omkring sig. Det må I da også ku huske? Anyway - tak for jeres lys :cheer:

Anmeld

7. juli 2010

Er du ikke i noget mødregruppe. Kender nogle mødregrupper, hvor de på skift sætter barnet af til 'møderne', og så får et par timer for sig selv? I min mødregruppe 'overlod' vi også ungerne til hinanden når vi mødes, så behøver man ikke selv at fare ud til barnevognen, eller tage traveturen frem og tilbage på stuegulvet.

Anmeld

7. juli 2010

lone-vb

Hej Ditte Nej, jeg er først i mødregruppe til september, fordi jeg fik en fødselsreaktion. Jeg er i behandling, og piller får den fulde effekt om 1-2 uger. Det tager op til 6 uger, før så noget skidt virker. Det er dog natur medicin, da jeg fik 3 forskellige anti-depre fra lægen.. og dem ku jeg slet ikke tåle! De her piller tog jeg også med sønnen for 9 år siden.Da fik jeg en depression.... noget værre noget med mig... mit skarn :huh: Jeg har det fint med at vugge hende i barnevognen, så har jeg nemlig noget at lave. Men jeg kan ikke overskue at komme hjem til andre sådan pt., jeg har også den store hjemme for sommeren. Om 1½ uge har vi alle sammen ferie samtidig, og så starter drengen i 3 klasse... og lillepigen blir 3 mrd., og vi skal planlægge barnedåben... puha.. så blir hun 4 mrd.,

Anmeld

7. juli 2010

als-vb

lige præcis inden man ser sig om så er tiden bare gået og vuoti du har en teenager, der render rundt med fyre moar slet ikke er hooked på og snakker prevention og udetider.... ;)

Anmeld

7. juli 2010

Fantastisk.. Så kommer der jo 'ro' på tingene lige snart ;)

Anmeld

8. juli 2010

Pikora-vb

lone skrev:
Det er netop det at få et smil retur, og kunne sætte hende i skråstolen, når vi skal spise og begynde at få lidt mere indhold i hverdagen, som jeg savner helt vildt meget. :cheer:
Ja; man fistrer rundt for at få lavet mad, og TÆNK, hvis man så også kunne få lov at sidde og spise den i fred :dry: Et lille trick, vi med held har benyttet os af så længe børnene var helt små bebser: babydynen op midt på spisebordet, og så babyen oven på :silly: Så kan ungen ligge dér, lige midt i begivenhedernes centrum, med hele familien samlet omkring sig, og en hel masse at kigge på :lol: Den taktik har sikret min familie mange fredelige måltider, og den har desuden dén store fordel, at selv mindre store-søskende kan bidrage med pasningen :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.