Hej igen alle
Endnu en gang tak for jeres svar og råd.
Jo, jeg har skam en mand. Og ja, han tager fat. Han tager på arbejde kl. 04.00 og kommer først hjem 12 timer senere. Men som skrevet har vi også et ADHD barn, som kræver struktur og opmærksomhed. Så vi er to om det - og han gør alt hvad han kan, men jeg troede bare ikke, at jeg ville synes, det var så svært at være alene om dagen.
Det eneste jeg har fået afvide, om hjælper mig og min søn med ADHD, er at, der kommer en rytme på omkring 3-4 mrd. alderen - atlså en tand mere forudsigelighed. Det er det, som vi holder fast i herhjemme. Hun har allerede noget der ligner en rytme - det er vi blevet nødt til at gøre pga. den store.
Hendes godnattid om aftenen ligger fast, og har gjort længe. Den er sikker hver gang. Uanset om hun har sovet til kl. 19.00 eller til 17.00 - så vil hun bare ikke mere kl. 19.30!
Problemet er at hun ikke vil spise om aftenen. HUN SKRIGER hvis vi tilbyder. Selvom hun sidst har spist kl. 13.00 - vil hun ikke spise kl. 18.00... Har hun spist kl. 16.00 - vil hun slet ikke spise om aftenen.
HUn bliver lagt kl. 19.30 og sover ca. 20.15..... vågner igen kl. 21.30, men sover somregel videre til kl. 04.00. Så jeg klager ikke over min nattesøvn. :laugh:
Næhhh.. det er om dagen, hvor jeg er alene, at den er hård.
Jeg glæder mig bare så meget til at hun ikke behøver de lange lure om dagen, og vil være mere vågen og sende os et smil og genkende os og alt det der. :laugh:
Jeg nyder det skam også nu, men i min situation stresser det meget, at min søn ikke forstå at leve i nuet, alt er planlagt. Han bliver bange, når jeg ikke kan sige, om vi får aftensmad kl. 17.00 el. kl. 18. eller om hun vågner til samme tid som igår etc..
Oveni har jeg en stofskiftesygdom og gigt, som ikke gør livet nemmere.
Tak for jeres hjælp og gode råd. Og endelig fortæl mig nu, at den lille bliver mere vågen, og at det bliver nemmere - og der kommer mere forudsigelighed på - så klarer jeg dagen meget bedre.
Anmeld