Graviditetsdepression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

lib1982-vb

Ja, så i løbet af uge 38 - man kan selvfølgelig nægte at blive sat igang, men det har jeg svært ved at se fornuften i!! Er de enæggede kommer de som regel endnu før!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

als-vb

okay. Det er så tveæggede, men tror ikke de nægter en igangsættelse ol. når tiden nærmer sig. Men læste da engang et sted at de fleste tvillinger fødes mindst en måned før termin.

Anmeld

14. juli 2010

flora72-vb

Uha, det lyder da ikke sjovt at skulle gå og have det sådan! Stakkels din svigerinde... :( Kan godt se, at vi har haft det nemt, så der er da noget at glæde sig over. Selvom vi er temmelig gamle (jeg er 38 og min mand 52 år) - har vi egentlig aldrig rigtig haft seriøs lyst til at få børn, før vi mødte hinanden for snart 3 år siden. Da jeg endelig smed p-pillerne væk sidste år, var der hurtig gevinst! Nu venter vi tvillinger, tveæggede, i 37. uge... Synes vi har fået fantastisk meget god information og er blevet tjekket i alle ender og kanter, uden at der har været noget som helst galt - bare for at holde øje med, at de små voksede lige meget. Vi skal scannes sidste gang i morgen, det er så 7. gang efterhånden, og vi får så en dato, hvornår fødslen skal være. Det ser ud til kejsersnit, da den tvilling, der ligger dybest, vender forkert. Men mere end 38. uger må de helst ikke blive derinde, da de så risikerer at tabe sig og ikke få næring nok af moderkagen - siger de kloge. Jeg har kunnet mærke rigtig meget liv siden ca. 20. uge, så synes slet ikke der har været anledning til nervøsitet. Kun ved tanken om, hvordan man tackler det, når man så endelig kommer hjem fra hospitalet med sådan et par små størrelser....!! :blink: Men den tid, den glæde... Fortsat god sommer! kh. Camilla

Anmeld

14. juli 2010

lib1982-vb

als skrev:
okay. Det er så tveæggede, men tror ikke de nægter en igangsættelse ol. når tiden nærmer sig. Men læste da engang et sted at de fleste tvillinger fødes mindst en måned før termin.
Dét ville jeg bestemt heller ikke gøre - lægerne siger det jo ikke fordi de bare syns det ku være sjovt at få dem ud ;) Da vi var på neonatal var der 6 tvillinge-'sæt' på et tidspunkt, vores var de 'yngste' født 31+3 og de 'ældste' var født 34+6. Ofte får moderen lungemodnende for en sikkerheds skyld - gir ca. 2 uger ift. lungefunktionen, så efter uge 32 er lægerne ikke så 'bange' for at sætte noget igang - ikke hvor jeg fødte i hvert fald, da var uge 32 hele tiden en meget magisk grænse! Tvillinger er fra naturens hånd 'indbygget' til at være lidt stærkere end single-børn (hvad F... hedder det???), så de er ofte mere klar til at leve og overleve!! Mærkeligt at naturen kan være sådan! :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.