Når far smider væk eller ødelægger tøj....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. september 2009

Honningblomst

eller andet børnene har med over til ham.
Det er efterhånden sket nogle gange...hul i trøjer pga mærket skulle have, kunsines dumme hund bider hul i en trøje og nu det sidste en jakke der bare bliver glemt og nu er væk.
Jeg har virkelig ikke råd til at købe nyt hele tiden og må indrømme at jeg beder min x om penge til nyt eller om at han køber noget til dem...det er så ikke lige sket nu, så jeg har lige bestilt en jakke til Bertram og håber på x erstatter den der er smidt væk.
Men hvad gør I andre...?
Knus Eva...som virkelig er TRÆT af at have en sløset x...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

mariamiss6

man kan vidst godt forlange at han selv skal have en mindre garderobe til dem derhjemme.... sådan at de bliver afleveret og hentet i det tøj de har fra dig, og hjemme hos ham har de dees eget på....

jeg mener det er sådan min søster og hendes eks gør det...

Anmeld

5. september 2009

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

man kan vidst godt forlange at han selv skal have en mindre garderobe til dem derhjemme.... sådan at de bliver afleveret og hentet i det tøj de har fra dig, og hjemme hos ham har de dees eget på....

jeg mener det er sådan min søster og hendes eks gør det...

Tror nu stadig jeg skulle købe det...og det ville være dumt at have liggende for to dage på 14 dage. Jeg tænker mere når noget ødelægges og forsvinder om det ikke er fair at far betaler.
Knus..

Anmeld

5. september 2009

mariamiss6

Tror nu stadig jeg skulle købe det...og det ville være dumt at have liggende for to dage på 14 dage. Jeg tænker mere når noget ødelægges og forsvinder om det ikke er fair at far betaler.
Knus..

Jeg mener jo bare, at hvis han ikke bruger det tøj du har betalt så kan han jo ikke ødelægge det, og heller ikke smide det væk........  Så bliver der jo ikke en diskussion om hvorvidt han skal erstatte eller ej...
Forresten så betaler de hver især for det tøj de har liggende....

Anmeld

5. september 2009

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Jeg mener jo bare, at hvis han ikke bruger det tøj du har betalt så kan han jo ikke ødelægge det, og heller ikke smide det væk........  Så bliver der jo ikke en diskussion om hvorvidt han skal erstatte eller ej...
Forresten så betaler de hver især for det tøj de har liggende....

Nej, det ville også være smart, men jeg er ret sikker på at jeg selv skal betale når jeg har dem og far betaler til dem...tror du ikke??

Anmeld

5. september 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Nej, det ville også være smart, men jeg er ret sikker på at jeg selv skal betale når jeg har dem og far betaler til dem...tror du ikke??

jo du skal selv betale.
når børnene bor hos dig er det dit ansvar at sende tøj med til hele weekenden. præcis som du gør.
at han ødelægger det ville jeg kræve betaling for, eller at han sku købe dem noget nyt.
vi har ikke problemer med de børn vi sender på weekend... for deres fædre køber selv tøj til dem. men ham der kommer på weekend her har vi lidt problemer med.
hans mor skal fx. sende badetøj med hjem til os fredag så han kan ha svømning i skolen mandag. hun har lovet at gøre det, men det er ikke sket endnu og nægter vi at sende det med vi har købt til ham så straffer vi knægten fordi hans mor svigter.
men ja... jeg ville forlange at han erstattede det han "smider væk"

Anmeld

5. september 2009

mariamiss6

Eva skriver:

Hmmmm måske....... Men hvis i kan tale sammen, så var dte måske en mulighed at spørge ham ad? han behøve rjo i raliteten maks 5 af hvert stykke tøj....

Anmeld

5. september 2009

qp

Kan godt forstå det er frustrerende, men det er da lidt underligt, at gøre det op i "dig og mit" det er børnenes tøj og børn ødelægger tøj!! Det kunne lige så godt være sket hjemme hos dig, at der gik hul på tøjet... 

Anmeld

6. september 2009

Honningblomst

qp skriver:

Kan godt forstå det er frustrerende, men det er da lidt underligt, at gøre det op i "dig og mit" det er børnenes tøj og børn ødelægger tøj!! Det kunne lige så godt være sket hjemme hos dig, at der gik hul på tøjet... 

Prøv at læs det jeg skriver...når FAR ødelægger eller smider væk. Når far klipper hul i trøjer og glemmer tøj i svømmehal osv...skid da hul i at drengene slider og ødelægger tøj, sådan skal det da være.
Men når far er skyld i at tøj forsvinder, så er det hans ansvar..og det mener han heldigvis også..
Eva.

Anmeld

6. september 2009

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Hmmmm måske....... Men hvis i kan tale sammen, så var dte måske en mulighed at spørge ham ad? han behøve rjo i raliteten maks 5 af hvert stykke tøj....

Han har masser af tøj...han har nemlig fået alt det de ikke går med, så er der også til arbejdstøj hos far.
Men altså, når han henter og så glemmer en jakke på mac. d feks og den er væk og drengen mangler en jakke....så er det lidt svært.
Men han har alt i ekstra tøj og sko og det endda for min regning, men det skal jo bruges ellers går idéen...
Men altså, håber jeg får penge nu, det har han lovet og tøjet er bestil
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.