Vind pusletaske - køber du brugt til dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

ma08-vb

Det meste af vores er nyt, men der er også en del brugte ting imellem. Jeg har ikke noget imod brugt, bare det er i god stand. Tøj køber jeg som regel fra nyt, men kan sagtens finde på at gå i genbrugsbutikker eller på loppemarked. Derudover finder jeg meget fint tøj på udsalg og lagersalg. Jeg elsker at købe tøj til vores datter ;) Mht. legetøj er det en blandet bunke, men en del er arvet fra de to fætre. Især bøger, vi har allerede et kæmpe børnebibliotek! Tøjet låner vi i øvrigt gerne ud. Selvfølgelig med en forventning om, at der bliver passet på det, men bliver det plettet eller slidt op, jamen så pyt med det. Vi vil gerne have et barn mere, så indtil vider sælger jeg ikke noget - men hvis det bliver en dreng, ryger det pæne pigetøj på Trendsales e.l. (hvis jeg altså får taget mig sammen).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Spunk-vb

Vi har mest brugte ting til spunken. Barnevogn og seng er købt brugt - dog har hun fået ny madras (allergiråd). Højstol har hun fået i navnegave. Legetøj har vi arvet brugt og fået i gave. Tøj har vi arvet og selv købt, men det meste i genbrugsbutikker - og så selvfølgelig fået i gave. Jeg synes at det er så fedt at finde tøj der er som nyt til en 10er - det er blevet en sport for mig. Ca. en gang om måneden tager jeg en tur rundt i byens 3 genbrugsbutikker og køber hvad der passer hende og mig selv - det betyder til gengæld også at vi har en del sække på loftet med tøj hun først kan passe om et pænt stykke tid. Jeg tror at nyt tøj som vi selv har købt til hende kan tælles på 2 hænder. Bøger er mest fra biblioteket - lånt eller købt på bogsalg. Vi har også arvet bæresele og autostole. Mht. autostole, så ville jeg aldrig købe dem brugt - bruger kun brugt fordi jeg har fået dem af venner som jeg ved har behandlet dem ordentligt.

Anmeld

24. juni 2010

kongster-vb

Uh ja, bogudsalg! Der står også 'Københavns bibliotek', 'Vesterbro bibliotek', 'Vanløse bibliotek' eller 'Brønshøj bibliotek' i de fleste af mine ungers bøger. Elsker at købe Harry Potter for 3 kr. Og billedbøger køber jeg så vi kan bruge dem til at klippe i når ungerne laver collager

Anmeld

24. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg synes brugt til mine børn er godt, fordi de er nogle grissebasser :laugh: . De er jo i udebørnehave, og klatre, kravler, graver og leger i græs mm, som slider helt enormt på tøjet. Børnehaven har direkte anbefalet at man KUN giver børnene gamle klude på, eller som minimum, tøj der godt må gå i stykker! Og med brugt tøj (som faktisk ligner nyt) men kun koster en brøkdel, er man rigtig godt kørende. Og man føler heller ikke smerte når Moloblusen får revet ærmet eller Levis bukserne til de oprindelige 700 kr kommer retur med hul på begge knæ :laugh: - for man har jo kun givet 60 kr eller noget i den stil. Det dyre finere tøj vi går og køber fra nyt, bruger de mere i fritiden, og når de ikke kan passe det mere, får de det nede i børnehaven som skiftetøj. Den ældste der går i skole kan sagtens have nyt tøj på, uden det ligner lort når han kommer hjem. Men så skal han faktisk have genbruget på når han skal ned og lege i gården. For alt det han ikke fik klatret og rullet i skolen, udfolder sig så EFTER skole :laugh:

Anmeld

24. juni 2010

ma08-vb

kongster skrev:
Og billedbøger køber jeg så vi kan bruge dem til at klippe i når ungerne laver collager
Sikke en god idé, den vil jeg prøve at huske :) Det er ikke så aktuelt endnu, men den tid kan selvfølgelig hurtigt komme!

Anmeld

24. juni 2010

Caidas-vb

Alt udstyr blev købt nyt; senge, combivogn, stole, dåbskjoler. Det meste tøj blev købt brugt, da de var små. Men det var ofte svært da vi godt ville have det lidt ens. Så det var gerne fra en tvillingeside. Nu da pigerne er på vej til 4 år, køber jeg sjældent brugt. Synes at det er for slidt, og igen svært at få nogenlunde tilsvarende. Bøger kan jeg finde på at købe brugt, hvis de er pæne eller hvis jeg f.eks kan huske at jeg har syntes, at den var god. F.eks var jeg heldig at få 14 superflotte bøger fra Anders Ands Bogklub til 50,-

Anmeld

25. juni 2010

Møe-vb

Jeg har det rigtig svært med brugt.. Je kan godt se fidusen - man kan spare en masse penge og få noge kvalitetspródukter til en billig penge. Men hvor har det været før, hvordan ser hejmmet ud? osv. Der er bare alt for mange kameler at sluge. Men tilgengæld kan jeg godt bruge brugt fra venner og familie - hvis jeg ved det kommer fra et sted, hvor de passer på tingene, er ikke rygere osv.

Anmeld

25. juni 2010

kongster-vb

maj84 skrev:
Sælger iøvrigt heller ikke ud af brugte ting, da jeg ikke selv ville købe det...
Hvad gør du så med det? Forærer væk eller smider du det bare ud?

Anmeld

25. juni 2010

Soap-vb

Nej det gør jeg ikke og kunne slet ikk finde på at købe noget brugt Vi har en ganske fin økonomi så ser absolut ingen grund til at spare på den slags

Anmeld

25. juni 2010

Lars F-vb

Vi har haft masser af brugte ting - barnevogn, tremmeseng, babytøj, byggeklodser, osv. Nogen ting er købt brugt (tremmeseng fx), men rigtig meget er gået i arv. Vi har flere gange fået en kæmpe sæk børnetøj, og har så brugt det vi syn's var godt. Tilsvarende har vi givet store sække videre, med ting vi selv havde arvet og ting vi havde købt nyt. Vi gør det ikke særligt meget mere; større børn har deres egen stil og deres egne meningen om ting, og specielt tøj bliver osse mere slidt. Men de vokser jo så heller ikke ud af det på 3 måneder. For mig handler det ikke så meget om at spare penge; jeg syn's det er spild at gode ting der ikke er i nærheden af at være slidt ikke bliver brugt. Det er skønt at kunne forære den gamle tremmeseng til nogen så den bliver brugt en gang til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.