Skrige baby om aftenen i flere timer hjælppppppppp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

krimad-vb

Hej igen Hvis hun ikke kan komme af med aføringen kan i hjælpe lidt.. smør en vatpind eller en lillefinger ind i vaseline og put op i numsen og lirk lidt, så skal det nok komme noget :unsure: Da Melissa var baby kunne der godt gå en uge uden aføring.. Jeg ved ikke noget med bade... Man en slynge var hittet hos os for der kunne hun ligge trygt ind til os.. det beroligede hende meget.. Pøj pøj P:S Melissa græd hver dag fra 15.30 til kl 21 hvor hun var udmattet af at græde.. Det startede da hun var 3 uger og så 6 måneder frem... Jeg føler med jer men husk at i kun kommer stærkere ud af det :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

ma08-vb

lone skrev:
Hvilken erfaring har I med et bad?
Prøv det da bare, det skader i hvert fald ikke. I min mødregruppe var et af de andre børn også noget af en 'skrighals', og her hjalp det til at berolige pigen om aftenen. Det blev et fast aften- og hyggeritual. Måske noget babymassage? En anden i min mødregruppe prøvede det for at sætte gang i fordøjelsen hos sin lille søn, og efter hun lavede en rutine med det, gik problemerne med lettere forstoppelse over. Held og lykke, håber du finder en løsning der virker :)

Anmeld

24. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

Alle de andre har givet dig en masse gode råd så det vil jeg ikke gøre, men bare fortælle hvad vi selv gjorde¨..... Vi skiftede fra lactulose til movicol og så tog vi til kiropraktor for at få tjekket at alt hvad som det skulle være....det var det ikke.....det fik hun styr på og det hjalp faktisk med det samme. Og så er babymassage fantastisk beroligede så måske det også kan hjælpe lidt. Ikke dermed sagt at det er det du skal gøre men det hjalp for os......

Anmeld

24. juni 2010

lib1982-vb

Da vores drenge gjorde noget lignende hjalp det at putte dem tidligere og svøbe dem, så de 'sad fast' og dermed fik ro på! Vi bøvlede/eksperimenterede en del med maden også, og faktisk blev deres maveknep bedre, da vi droppede det syrnede MME og lactulosen - min sundhedsplejerske fortalte, at hun havde været hos flere forældre hvor mave-bøvlet var stoppet efter de var stoppet med at give afføringsmidler! Har en veninde hvis søn havde rigtig god gavn af zoneterapi, andre intet, men kiropraktor hjalp. Og er helt enig med dig i, at hvordan forældrene reagerer/er trætte osv. selvfølgelig også spiller ind, men er sikker på der er lys forude... så er det jo op til jer, om I vil forsøge jer frem med diverse eller håbe på det går over af sig selv - dét afhænger vist af temperament og tålmodighedsevne tror jeg ;)

Anmeld

7. december 2010

fie_b_c-vb

hej nu har min datter været utrolig nem men omkring 6-8 uger gammel havde hun en periode hvor hun bare vågnede kl 4 hver nat og skreg og skreg. hun kunne ikke komme af med hverken afføring eller prutter så det gjorde jo ondt..... jeg gik rundt i stuen med hende ½ time hver nat til hun var faldet til ro (med hendes mave ind mod min)og gav hende derefter massage på maven. så gik der ikke længe før hun pruttede osv. og så kunne vi efter bleskift sove videre. det var ikke udpræget morsomt at gå rundt i stuen hver nat og se det blive lyst men det var det eneste som fungerede. måske massage på maven vil fungere?

Anmeld

11. december 2010

Bumle79-vb

Vores datter på nu 4 mdr skreg også i 3-4 timer hver aften, fra hun begyndte at få D-dråber. Vi tog til zoneterapi med hende, det hjalp utrolig godt den første gang. Hun kom af med prutter og afføring, derefter sov hun godt den aften og nat. Derefter var den gal igen, så vi tog en tur til. 2 gang kunne hun ikke lide det, hun skreg og skreg. Behandleren spurgte mig også om jeg drak meget mælk, det gjorde jeg. Jeg fandt ud af, da jeg holdt en pause med det, at det havde en indflydelse på Helenes skrigture. Så mente hende behandleren at hendes nakke var skæv, så det var måske en god ide at gå til babykiropraktor. Det kom jeg aldrig, hørte nemlig fra en veninde at der er mange børn der ikke kan tåle alm D-dråber. I de fleste D-dråber er der nemlig kokosolie (dem fra alm dagligvare butikker) Jeg købte derfor nogle fra apoteket fra Multitaps, de er UDEN kokosolie. Det hjalp på vores datter, hendes skrigture stoppede helt, dog kan hun ind imellem tage en tur, men så er det kun fordi at vi ikke aflæser hendes signaler. Man kan tjekke deres nakke ved at løfte dem op i benene, (så de hænger uden at røre underlaget.) og se om de drejer hovedet til samme side hver gang. Eller holde øje med, når de sover om de automatisk drejer hovedet til samme side, hver gang. Hvis de gør det, kan de have noget der ikke sidder som det skal i nakken. Så kan det være en god ide at tage til en kiropraktor. Hverdag når jeg skifter hende til nat, 'cykler' jeg med hendes ben, det har også en god effekt på luft i maven.. Men jeg vil helt klart anbefale andre, at skifte til D-dråber UDEN kokosolie, det hjalp i vores lille familie, samtidig med at jeg stoppede med mælkeprodukter. Held og lykke og god jul

Anmeld

13. december 2010

desirefinck-vb

Jeg føler for dig.. for vi har det lige præsis på samme måde.. Vores lille pige nægter at sove.. hun har sine ture hver dag hvor hun nægter at sove i lige fra 5-9 timer i træk og det er forskelligt hva tid på dagen eller natten det er.. Vi har prøvet alt fra zoneterapi til kiropraktor.. fået dråber mod luft i maven da hun har haft grøn afføring, skiftet MME.. men intet har hjulpet endnu.. Men kiropraktoren har dog fundet ud af at hun havde spændinger i ryggen.. Men det har dog ikke hjulpet på at hun vil sove, da det ikke har været på grund af smerter i ryggen... Vi ved heller ikke hvad vi skal stille op.. og frygter lidt juleaften skal blive en af de dage hvor vi har hende skrigende i flere timer ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.