Skrige baby om aftenen i flere timer hjælppppppppp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.993 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

lone-vb

Så er jeg her igen. De sidste par aftner har min datter på 6 uger grædt og haft mega skrigeture hver aften fra kl. 19.30 til kl. 22.00. Igår kunne vi så slet ikke få ro på hende. Vi måtte lægge hende i barnevognen til sidst, og det hjalp. Af ren udmattelse sov hun til næsten dag. Hvad kan det være? Gennemgår hun et eller andet? Hun kan have lige så svært ved at falde til ro om formiddagen og om eftermiddagen. Igår ville hun slet ikke sove, og græd og græd fra kl. 14.00 til stort set 17.00, og igen kl. 19.30 til 22.00.................... Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Johannamor-vb

Det er ikke sjovt med de der skrigende babyer, der ikke kan falde i søvn - og jeg har et par bud til dig: * Masser af babyer har svært ved at lukke af om aftnen, når de har oplevet alt muligt i dagens løb. Det kunne forklare aftenskrigeturene - men selvfølgelig ikke dem om dagen. Jeg husker urolige aftner med en baby, der klynkede, ville holdes og vugges - flere måneder i træk ved begge mine børn. * Kender du til 'tigerspring'? Det er perioder, hvor babyer udvikler sig meget hurtigt, begynder at opfatte verden på en ny måde - og derfor er utrygge. Begge mine børn havde tigerspring i udpræget grad - man kunne nærmest stille uret efter deres urolige perioder. Jeg husker, at der er en sådan periode omkring 5 uger, så måske er det det, din datter 'lider under'? Du kan læse mere i '60 vidunderlige uger'. Derudover er det selvfølgelig muligt, at pigen spiser for meget for hurtigt og derfor får ondt i maven - og alt muligt andet. Under alle omstændigheder kan det være en god ide at vugge hende, som I gør i barnevognen. Hvis det hjælper at vugge, kan I prøve at arrangere noget med en lift / voksipose el. andet, som I kan hænge op derhjemme, så I kan vugge hende uden for meget besvær. Held og lykke!

Anmeld

24. juni 2010

lone-vb

Hej igen Hun vil ikke spise noget om aftenen, omkring kl. 18.30 - selvom det er 6 timer siden, at hun sidst spiste. Hun får MME og har ikke prut hver dag. Hun får laktulose, og det lyder så om, at hun presser. Hver gang jeg vil give hende mad, skriger hun. Og forsøger at spise, fordi hun er sulten - men kan slet ikke finde ro til det. Normalt går det som fod i øllebrød om formiddagen. Vi hygger, spiser, pulser og bliver lagt i barnevognen. Så sover hun ca. 4 timer der uden problemer. Så kommer eftermiddagen - kl. 13.00 - det går også meget godt. Hun er begyndt at pludre lidt, og har kæmpe øjne (viser ikke træthedstegn før 2 timer efter.....)............ Så ca. 14.30 (1½ time efter hun kom op), synes jeg, at hun virker træt. Hun vrider sig, og vil ikke det ene eller det andet. Jeg lægger hende i barnevognen.......... og SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ går det løs. Hun kan skrige fra kl. 15.00 og frem. Og jeg kan slet ikke få ro på hende. Heller ikke hvis jeg går rundt med hende. Så stopper hun med at græde, og som lyn fra en klar himmel, græder hun igen. Manden og drengen kommer hjem kl. 16.00. Hun kan godt komme op og snakke lidt - men ½ time efter er den gal. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal takle det? Hvor lang tid tager et tigerspring - en uge??

Anmeld

24. juni 2010

Bellis-vb

Uha uha, det kan jo være alt muligt Nogen hælder til tigerspring, selv har jeg aldrig brugt den forklaring. Men babyer udvikles hurtigt og reagere - men meget skrigeri burde det nu ikke afstedkomme. Så kan det være ondt i maven (måske I skal prøve Movicol istedet for laktulose) Refluks, døjer en del babyer med. Ondt i nakke/ryg Og hvad kan man gøre, man kan tage til Kranio sakral terapi, sone/akkupunktur, læge. Og så en slyngevugge og så en slynge/vikle til at bære i, det er guld værd med kede babyer

Anmeld

24. juni 2010

Kirle-vb

Der er lige kommet en ny pjece fra sundhedsvæsenet som jeg er ret begejstret for 'Hvorfor græder babyen?' der er skrevet af en børnepsykolog og en sp. Du burde kunne få den gratis hos din egen sp eller også så har i hvertfald mit lokale bibliotek den allerede. Der står (efter hukommelsen) at små børns gråd eskalerer op til 2-3mdr. alderen og det er der ikke noget at gøre ved. Alle snakker straks om kolik men jeg tror at det er en del af børns udvikling som ofte i samråd med at det er der som moren (sådan husker jeg det) begynder at blive rigtigt træt. Så mit råd er: find ud af hvordan du kan trøste hende for gråd er ikke til at holde ud. Se det som en force at du ved hvornår grådsessionerne kommer så du kan forberede dig. Enten ved at hvile op til så du er klar til fight. Find en indre ro når det sker hvis du kan, for børn spejler sig i de ansvarlige og hvis du er stresset så bliver de det også :) De gode måder til at trøste som jeg syntes der fungerede: hoppe barnet på yogabold - så kan far også være med!, bæresele, slynge el lign. og så HUSK HUSK HUSK du skal vælge en form for trøst fx. oppe på skulderen og så hold fast i den i min. 10 min før du ændrer for så lang tid tager det for et lille barn at nå at blive beroliget. Alt for ofte så forlænger det grådsessionen at skifte hurtigere mellem mange forksllige måder at trøste på. Og så til sidst ta nogle dybe indåndiinger. Det går snart over igen :)

Anmeld

24. juni 2010

lone-vb

Hej igen Tak for jeres råd! Jeg har også en fornemmelse af, at det er en blanding af: 1) Min træthed 2) Overstimulering når far og storebror kommer hjem 3) MME og tryk i maven, fordi hun ikke har afføring hver dag 4) Tigerspring Måske lægger jeg hende for tidligt??? Når hun nu vågner kl. 17.00, så bør hun jo kun være vågen til kl. 18.30, før hun er helt færdig? Jeg prøver at gøre tingene i samme rækkefølge: OP - PUSLE - SNAKKE - MAD - SOVE Men, den virker bare ikke kl. 18.30! Hun viser tegn til at være sulten, og jeg laver en flaske, men hun vil slet ikke have den. Hun burde spise 630 ml i døgnet, men spiser ca. 550 ml.

Anmeld

24. juni 2010

Johannamor-vb

Spædbørn kan holde sig længere vågne om morgenen / formiddagen end om eftermiddagen / aftnen. For selvom de ikke sover natten i ét træk, så er de mere udhvilede om morgenen. Det er altså ganske normalt, at man har et overtræt og overstimuleret barn sidst på dagen. Jeg har ikke hørt om den der folder om børns gråd, men jeg er fuldstændigt enig i at den er helt normal, så man skal finde en måde at tackle den på - den kan ikke undgåes. Og specielt hvis du tror, at det er far & storebror, der overstimulerer pigen, kan det være, at det er en god ide at bære hende i slynge hos dig eller far. Så er hun tæt på én af jer længe ad gangen, hun oplever lidt, kan hvile og sove lidt, bliver vugget lidt...

Anmeld

24. juni 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

I samme alder pjevsede Alma også en del. Tror meget af det var maven. Det eneste der rigtig virkede var at hun lå på maven på en underarm, med hovedet oppe ved albueleddet, hånden ind mellem benene og så fat i rumpen. Så kunne vi stryge ryggen med den anden arm. Men lad for guds skyld være at sætte dig ned ;) Og husk suttekæde.. Det er langt til gulvet 200 gange på en aften. Og så fik vi i øvrigt rigtig meget ud af at gå i svømmehal. Der fik hun rørt sig, så der kom gang i tarmene og hun fik skyllet efter med en masse svømmehalsvand. :)

Anmeld

24. juni 2010

krimad-vb

Hej Min datter havde kolik i 6 måneder og de ting du skriver er meget lig med den måde min datter var på.. Jeg siger ikke at din datter har kolik.... Vi gjorde alt for at hjælpe men det var kun tiden der hjalp den dag hun blev 6 måneder faldt hun til ro... Jeg brugte meget en slynge og den hjalp... Vi brugte også mylcon dråbeer og laktulose og det hjhjalp ikke ej heller zoneterapi og cranio sekral.. Men nogen ting virker på nogle børn og ikke andre... Spænder din datter i kroppen som en bue??? virker hendes mave hård og udspilet??? Det er en hård tid at gå igennem, så benyt dig af dit netværk.. det fortryder jeg at jeg ikke gjorde.. Held og lykke med den lille mus

Anmeld

24. juni 2010

lone-vb

Dejligt med en masse råd:-) Og faktisk også dejligt at høre, at vi ikke er alene - selvom det lyder ondt. Jo flere der oplever, eller har oplevet det her, jo mere roligt kan man tage det. Vores første søn 9 år, havde kolik i 3 mrd. Han skreg også fra kl. 20.00-23.00 hver aften... Men det begyndte allerede da han var en uge gammel, vores lille datter her er først begyndt på det nu. Hun er 6 uger. Vi skiftede fra syrnet MME til NAN. Det skulle vi nok aldrig havde gjort. Vi har skiftet tilbage igen. Vi forsøger at sige til os selv, at vi 'bare' skal klare det i 1½ mrd. endnu... så blir det bedre. Vi har: Leandervugge Barnevogn Bæresele Mylicon dråber Laktulose Syrnet MME Ro på om aftenen Såå..... det er nok kun tiden, som kan hjælpe os. Lægen siger, at hun er okay. Og at det er okay, at hun ikke har afføring hver dag... men det mener vi jo er et problem. Vi må prøve nogen nyt i aften. Hvilken erfaring har I med et bad?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.