kun taget 3-400 gram på og er 9+3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. september 2009

missKat

Fik lidt af et chok i morges, da jeg hoppede på vægten.
har kun taget 3-400 gram på og jeg er 9+3.
Jeg har jo kastet meget op, men synes alligevel jeg har fået noget ned i de gode perioder.
plus det jeg så har fået ned ikke altid er af den sunde slags... Jeg har fået et flip med en ristet grovbolle med nutella, så det får jeg hver dag. Så det underer mig meget jeg ikke har taget på!!
jeg er en stor pige, så jeg er ikke desideret bekymret, men alligevel sidder det i baghovedet.

Det er første graviditet og alt er jo nyt!
Jeg har flere gange sagt til kæresten, at det er SÅ underliget at noget jeg selv føler jeg er født til, og SÅ gerne vil - kan føles så fremmed.
Forstår i hvad jeg mener??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

BinaMor

baby tager jo alt det den har brug for. du får resten. det er helt normalt ikke at tage på i starten. især for lidt større piger for så er der et større fedtlag af tage af.
jeg var 3 måneder henne før jeg havde taget få kg på.. tilgengæld tog jeg derfra 16 kg på indtil fødslen. hehe..

Anmeld

5. september 2009

prettybutterfly

Ingen grund til bekymring! Da jeg var halvejs, dvs 20 uger henne havde jeg kun taget 2 kg på i alt! Det er først senere det går hurtigere! Er nu i uge 26 og har taget 7 kg på. Er sikker på det er helt normalt du ik  har taget mere på. Nogen taber sig endda i starten. Jeg tog først lidt på, så tabte lidt inden jeg tog på igen.

No worries! og held og lykke
Knus Mona

Anmeld

5. september 2009

missKat

sabina22 skriver:

baby tager jo alt det den har brug for. du får resten. det er helt normalt ikke at tage på i starten. især for lidt større piger for så er der et større fedtlag af tage af.
jeg var 3 måneder henne før jeg havde taget få kg på.. tilgengæld tog jeg derfra 16 kg på indtil fødslen. hehe..

det ved jeg også godt når jeg tænker logisk, men kender du det at alligevel kan tankerne løbe af med mig, for vil jo bare det bedste for min lelle pomfrit!!

jeg burde jo egentlig bare være glad for at jeg ikke har taget mere på - smil

Anmeld

5. september 2009

missKat

prettybutterfly skriver:

Ingen grund til bekymring! Da jeg var halvejs, dvs 20 uger henne havde jeg kun taget 2 kg på i alt! Det er først senere det går hurtigere! Er nu i uge 26 og har taget 7 kg på. Er sikker på det er helt normalt du ik  har taget mere på. Nogen taber sig endda i starten. Jeg tog først lidt på, så tabte lidt inden jeg tog på igen.

No worries! og held og lykke
Knus Mona

tak Mona 

Anmeld

5. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg ved præcis hvordan du har det...
Jeg har TABT mig - godt nok kun ét kg, men jeg er 15+1 i dag, så jeg mente jeg jeg burde have taget et par kg på... Alle jeg har talt med siger jeg bare skal slappe af og at bebser nok skal snuppe alt hvad h*n behøver, men jeg er stadig rigtig bekymret.. hvad nu hvis der slet ikke er noget at tage af!?
Er blevet forsikret med at jeg NOK skal tage på - og bare glæde mig over at det ikke går ligeså stærkt (FOR stærkt) som det gør for nogle andre!!

krammer til dig søde

Anmeld

5. september 2009

BinaMor

missKat skriver:

det ved jeg også godt når jeg tænker logisk, men kender du det at alligevel kan tankerne løbe af med mig, for vil jo bare det bedste for min lelle pomfrit!!

jeg burde jo egentlig bare være glad for at jeg ikke har taget mere på - smil

ja.. man går i en eeeevig bekymring hele graviditeten. jeg kunne ikke tisse uden at kigge om der skulle være blod papiret. stoppede med, at sove med hunden for var bange for slag i maven, droppede leverposteg osv..

og bekymringen forsætter også efter fødslen..  jeg satte mig ned og tuede da jeg kom hjem.. var så bange for der ville ske hende noget..

men det blir bedre efter noget tid

Anmeld

5. september 2009

missKat

sabina22 skriver:

ja.. man går i en eeeevig bekymring hele graviditeten. jeg kunne ikke tisse uden at kigge om der skulle være blod papiret. stoppede med, at sove med hunden for var bange for slag i maven, droppede leverposteg osv..

og bekymringen forsætter også efter fødslen..  jeg satte mig ned og tuede da jeg kom hjem.. var så bange for der ville ske hende noget..

men det blir bedre efter noget tid

uhh den der med at se på toiletpapiret, kender jeg godt!!
synes ikke jeg er bekymret ellers, men kan da godt mærke visse ting ser jeg lige efter og passer på.
Jeg kaster som sagt en del op og har de sidste par dage fået MEGA krampe i underlivet bagefter. Så sagde det til lægen da jeg var deropppe for at få akupunktur. Han sagde at der var ingen grund til bekymring, kroppen er et vidunder og skal nok passe på den lille! 
Men ja man tænker, for det er jo ikke bare en fisk, hvor man kan købe en ny til akvariet...

Anmeld

5. september 2009

missKat

Caroline86 skriver:

jeg ved præcis hvordan du har det...
Jeg har TABT mig - godt nok kun ét kg, men jeg er 15+1 i dag, så jeg mente jeg jeg burde have taget et par kg på... Alle jeg har talt med siger jeg bare skal slappe af og at bebser nok skal snuppe alt hvad h*n behøver, men jeg er stadig rigtig bekymret.. hvad nu hvis der slet ikke er noget at tage af!?
Er blevet forsikret med at jeg NOK skal tage på - og bare glæde mig over at det ikke går ligeså stærkt (FOR stærkt) som det gør for nogle andre!!

krammer til dig søde

tænk den er ikke engang kommet til verden endnu og vi bekymrer os allerede - smiler
kan også godt forstå din frustration, for du har jo ikke noget sul på kroppen til at dele ud af, det har jeg trods alt.
plus det ville heller ikke gøre noget ift min ryg, hvis jeg ikke tog så meget på her under graviditeten!

knusser

Anmeld

5. september 2009

mor-til-vanessa

missKat skriver:

Fik lidt af et chok i morges, da jeg hoppede på vægten.
har kun taget 3-400 gram på og jeg er 9+3.
Jeg har jo kastet meget op, men synes alligevel jeg har fået noget ned i de gode perioder.
plus det jeg så har fået ned ikke altid er af den sunde slags... Jeg har fået et flip med en ristet grovbolle med nutella, så det får jeg hver dag. Så det underer mig meget jeg ikke har taget på!!
jeg er en stor pige, så jeg er ikke desideret bekymret, men alligevel sidder det i baghovedet.

Det er første graviditet og alt er jo nyt!
Jeg har flere gange sagt til kæresten, at det er SÅ underliget at noget jeg selv føler jeg er født til, og SÅ gerne vil - kan føles så fremmed.
Forstår i hvad jeg mener??

tror ikke du skal være så bekrymret... jeg kastede også meget op de første 4 mdr så jeg endte med at købe protein drikke på apoteket for at være sikker på jeg fik det jeg skulle have...

det normale at tage på er 10-14 kg hvis man er normal vægtig og mindre hvis man er lidt overvægtig. ( har jeg læst ) jeg er selv normal vægtig og er 26+6 og har taget 2 kg på... min læge roste mig faktisk for det da jeg var til 24 ugers undersøgelse....

tror mange har det med at overspise fordi de tænker det jo kan være lige meget når man er gravid og at man så tager på alligevel. men hvis man tager 30 kg på ( kender jeg mange der har gjort ) så er det jo ikke kun barn. ( håber ikke der er nogle der bliver fornærmet )

så tror bare du skal tage det stille og roligt og spise hvad du kan selvom du har det dårligt. du skal nok tage på når barnet også begynder at veje lidt mere... din læge og jordemoder skal nok sige til hvis du skal tage mere på

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.