Gider ikke \"den sidste\" varer hele måneden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Kirle-vb

MAMMARAZZI skrev:
Kender det også bare alt for godt - til sidst kan man bare ikke skære mere med. Kirle skrev:
Åh den følelse kender jeg godt. Det sidste år har vi levet på en indkomst fordi jeg løb tør for su :( Nu hvor dagpengene snart 'strømmer ind' så glæder vi os til lidt luft i økonomien :)
Mener der er noget med, at når man er nyuddannet, får man kun 82 % af dagpengesatsen :unsure: Sådan var det i hvert fald for mig - men det er jo også 3 1/2 år siden...
Ork ja det er det stadig men fra 0kr til 82% eller dimitendsats er det stadig en god klat :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

als-vb

Syntes det er sjovt det altid er sådan det forholder sig, flere udgifter færre indkomster/samme indkomster. Vi er også begyndt at se forsikringer efter i sømmene for at se om vi ikke kan få bedre tilbud og det kan vi når manden bliver 30 så der skal der skiftes forsikring. Nettet er nu helt nede på en 4 mbit og det er jo ikke fordi det trækker tænder ud. Tv pakken er vi dog noget forbeholdne med at kigge på for vi er jo tv narkomaner, selvom jeg tror vi ville have godt af at skifte ned eller helt undlade tv.

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Kender det også bare alt for godt - til sidst kan man bare ikke skære mere med.
Nej, har simpelthen kigget vores budget igennem en million gange - og sjovt nok kommer der hverken færre udgifter eller flere indtægter jo flere gange jeg kigger ;) Har skåret alt hvad vi kan! Lige p.t. har vi ikke noget internet, fordi de nye jeg havde bestilt hos, ikke kunne levere alligevel :huh: ... og sender så lige en kærlig tanke til en eller anden i nærheden, som ikke har syntes det var nødvendigt at låse sit trådløse netværk ;) Ellers er vi p.t. kun på nettet om aftenen, når kæresten kommer hjem med sin arbejds bærbare!
Ja vi er også på andres goodwill hvis jobbet ikke giver gratis internet :blush: :) I den forbindelse vil jeg gerne sende en kærlig tanke til ZyKel og Default... ;)

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

als skrev:
Normalvis får man vidst det der hedder demitentsats. Det fik jeg i hvert fald, men kun fordi jeg havde en fagforeningen udner studiet. Og den er sytme ikke ret høj, fik vidst noget med 7500,- udbetalt om måneden. Men 7500,- er bedre 0,-. Ved selvfølgelig ikke om det har ændret sig siden jeg blev færdiguddannet, det var tilbage i 2004.
Nemlig men jeg har rentefordele så får alt udbetalt de næste par år så mener den ligger på en 12.500 kr så det er faktisk ret meget mere end okr :D :D :D

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
Jo, vi har grøn recept på Nutramigen, så får 60% på det, men er begge drenge, så selv med Grøn recept løber det op til de der ca. 1200,- pr. måned - puha, tør slet ikke tænke på hvad det ville koste uden:-O En dåse til 2900 ml. færdigblandet koster 198,- og de skal have 7-800 ml. HVER pr. døgn, så dvs. en dåse holder lidt over 2 dage....
Men øh kan ost mm ikke tage noget af de ml? Næh det kan det vel ikke... Hm øv. Hvad med mandelessens? Ved at nogle venner gav deres datter det på brød i stedet for mælk? Hvor gamle er dine drenge nu? Omkring et år ikke? Jo der tror jeg godt de kan få det i stedet for :) De fulgte 'kernesund familie' indtil vuggestuealder fordi de havde så meget mælkeallergi i familien :)

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

Kirle skrev:
I den forbindelse vil jeg gerne sende en kærlig tanke til ZyKel og Default... ;)
Jeps, hurra for Zyxel ;) 'den enes død...' eller noget :blush: er glad for nogen ikke kan finde ud af/syns det er nødvendigt at låse sit netværk ;) Omvendt syns jeg faktisk det er jævnt irriterende at blive smidt a hele tiden :dry:

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

als skrev:
Syntes det er sjovt det altid er sådan det forholder sig, flere udgifter færre indkomster/samme indkomster. Vi er også begyndt at se forsikringer efter i sømmene for at se om vi ikke kan få bedre tilbud og det kan vi når manden bliver 30 så der skal der skiftes forsikring. Nettet er nu helt nede på en 4 mbit og det er jo ikke fordi det trækker tænder ud. Tv pakken er vi dog noget forbeholdne med at kigge på for vi er jo tv narkomaner, selvom jeg tror vi ville have godt af at skifte ned eller helt undlade tv.
For 3 uger siden fik jeg et hys anfald, fordi vi var rigtig gode til at den ene sad ved TV'et og den anden ved computeren, samtidig med at drengene legede og jeg GIDER ikke være så'n en mor som nærmest ikke opdager hvad mine børn laver, fordi jeg skal følge med i en eller anden åndsvag serie som sikkert blir genudsendt engang alligevel! Desuden tænkte jeg, at det måske ville være gavnligt for mit forhold til min kæreste, hvis vi prøvede at kigge på hinanden ind imellem og evt. tale SAMMEN :ohmy: Så nu er det sådan herhjemme, at TV + computere som udgangspunkt KUN er tændt når drengene ikke er her - dét har bare været noget af det bedste vi har gjort - og hvor er det latterligt der skal sådan noget til! HAR også været vores forsikringer igennem og KAN bare ikke gøre det billigere - vi skal rigtig gerne af med den ene bil, men der er desværre ikke nogen der 'bider' på for tiden :( Kirle skrev:
Men øh kan ost mm ikke tage noget af de ml?
Nope, for de reagerer på ALT mælk, både synligt og usynligt :( Hvad er det med mandel-halløj?

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

For 3 uger siden fik jeg et hys anfald, fordi vi var rigtig gode til at den ene sad ved TV'et og den anden ved computeren, samtidig med at drengene legede og jeg GIDER ikke være så'n en mor som nærmest ikke opdager hvad mine børn laver, fordi jeg skal følge med i en eller anden åndsvag serie som sikkert blir genudsendt engang alligevel! Desuden tænkte jeg, at det måske ville være gavnligt for mit forhold til min kæreste, hvis vi prøvede at kigge på hinanden ind imellem og evt. tale SAMMEN :ohmy: Så nu er det sådan herhjemme, at TV + computere som udgangspunkt KUN er tændt når drengene ikke er her - dét har bare været noget af det bedste vi har gjort - og hvor er det latterligt der skal sådan noget til! HAR også været vores forsikringer igennem og KAN bare ikke gøre det billigere - vi skal rigtig gerne af med den ene bil, men der er desværre ikke nogen der 'bider' på for tiden :( Ja vi mangler så bare at tage os sammen til at slukke for kassen, ser ikke så meget tv når tøsen er der, for ved hende er jeg god tilat sætte grænser. Dog får hun lov til at se en film (postmand per ol.) når vi laver aftensmad. Hun får lidt ro og det samme gør vi. Vi har også en bil der tunger lidt på økonomien, men det er en veteran og dem er der slet ingen der bider på pt. Den der finanskrise kom lidt ubelejligende i forhold til bilsalg...

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

als skrev:
Ja vi mangler så bare at tage os sammen til at slukke for kassen, ser ikke så meget tv når tøsen er der, for ved hende er jeg god tilat sætte grænser. Dog får hun lov til at se en film (postmand per ol.) når vi laver aftensmad. Hun får lidt ro og det samme gør vi. Vi har også en bil der tunger lidt på økonomien, men det er en veteran og dem er der slet ingen der bider på pt. Den der finanskrise kom lidt ubelejligende i forhold til bilsalg...
Vores er ikke nået dertil hvor TV fanger dem synderligt - måske fordi vi aldrig har 'brugt' det som sådan, MEN kommer den dag, SÅ får de os lov til at se lidt, så vi kan få ro til f.eks. aftensmad. Er ikke totalt fanatisk ikke-seer, men har nogle bekendte hvis unger KONSTANT er foran TV'et og dét magter jeg bare ikke!!! Mht. bilen, så kender jeg det godt, er en US bil vi har, så heldigvis koster den ikke meget i forsikring osv, gir ca. 5500 årligt i vægtafgift, ansvar+kasko - MEN vil gerne af med den i nogle år, for med 4-6 km/liter er den jo ikke ligefrem økonomisk! Hvad har I?

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

Det er en Morris Mascot. Den bliver faktisk først veteran til næste år, så det er først der den virkelig bliver billig. Lige nu fordi ingen af os er over 30 er den bare alt for dyr i forsikring. Da det var vores bil nr. et koster den os 7400 i forsikring/kasko + vægtafgift

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.