Gider ikke \"den sidste\" varer hele måneden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.215 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

lib1982-vb

Skal bare liiige have luft :blink: De sidste 4 måneder har jeg haft en fornemmelse af at den har været den sidste uge i en måned allerede omkring d. 2-4. i måneden - FÅRK jeg syns det er træls!!!! Skyldes delvis at jeg har været på dagpenge + ferie, så jeg har ikke fået den løn jeg plejer, dvs. jeg mangler mine tillæg for skæve arbejdstider OG det faktum at de 2-3 måneder om året, manden får ren løn (dvs. uden bonus O.A. osv.) selvfølgelig er faldet oveni det hele! Derudover har vi brugt 1000-1500 ekstra pr. måned på special MME til drengene... :angry: NU gider jeg bare ikke mere - har længe gået og vævet rundt, for vil gerne tjene noget ekstra, men tiden går jo så fra familien!! Har besluttet at jeg indtil jeg holder ferie i 34+35 VIL have lavet om på den her irriterende nedslidende møg-økonomi, så vi kan få røven op fra vandskorpen!!! Så til august er det slut med at have 'sidste' i måneden... BASTA :angry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

als-vb

er de ikke så store nu de ikke behøver special mme? min datter var astma allergi disponeret og vi fik at vide det kun var nødvendigt med special mme i 4 mdr derefter kunne man godt stille og rolig tilvænne alm mme.

Anmeld

21. juni 2010

Kirle-vb

Åh den følelse kender jeg godt. Det sidste år har vi levet på en indkomst fordi jeg løb tør for su :( Nu hvor dagpengene snart 'strømmer ind' så glæder vi os til lidt luft i økonomien :)

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

als skrev:
er de ikke så store nu de ikke behøver special mme? min datter var astma allergi disponeret og vi fik at vide det kun var nødvendigt med special mme i 4 mdr derefter kunne man godt stille og rolig tilvænne alm mme.
Jo, de får det heller ikke som modermælkserstatning, men som mælkeerstatning, fordi de ikke kan tåle mælk! Har dog talt med flere både for og imod mælk og er endt ud med at prøve at helt at droppe mælken, erstatning osv. i et par måneder og så give dem kalk-tilskud m.m. - synes nemlig ikke helt der er den ønskede 'effekt' af at undgå symptomerne, som f.eks. eksem osv. :unsure:

Anmeld

21. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
als skrev:
Jo, de får det heller ikke som modermælkserstatning, men som mælkeerstatning, fordi de ikke kan tåle mælk! Har dog talt med flere både for og imod mælk og er endt ud med at prøve at helt at droppe mælken, erstatning osv. i et par måneder og så give dem kalk-tilskud m.m. - synes nemlig ikke helt der er den ønskede 'effekt' af at undgå symptomerne, som f.eks. eksem osv. :unsure:
Forstår ikke helt - køber du ikke Nutramigen på grøn recept? For der er det altså noget billiger :)

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

Jo, vi har grøn recept på Nutramigen, så får 60% på det, men er begge drenge, så selv med Grøn recept løber det op til de der ca. 1200,- pr. måned - puha, tør slet ikke tænke på hvad det ville koste uden:-O En dåse til 2900 ml. færdigblandet koster 198,- og de skal have 7-800 ml. HVER pr. døgn, så dvs. en dåse holder lidt over 2 dage....

Anmeld

21. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Kender det også bare alt for godt - til sidst kan man bare ikke skære mere med. Kirle skrev:
Åh den følelse kender jeg godt. Det sidste år har vi levet på en indkomst fordi jeg løb tør for su :( Nu hvor dagpengene snart 'strømmer ind' så glæder vi os til lidt luft i økonomien :)
Mener der er noget med, at når man er nyuddannet, får man kun 82 % af dagpengesatsen :unsure: Sådan var det i hvert fald for mig - men det er jo også 3 1/2 år siden...

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

Normalvis får man vidst det der hedder demitentsats. Det fik jeg i hvert fald, men kun fordi jeg havde en fagforeningen udner studiet. Og den er sytme ikke ret høj, fik vidst noget med 7500,- udbetalt om måneden. Men 7500,- er bedre 0,-. Ved selvfølgelig ikke om det har ændret sig siden jeg blev færdiguddannet, det var tilbage i 2004.

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

MAMMARAZZI skrev:
Kender det også bare alt for godt - til sidst kan man bare ikke skære mere med.
Nej, har simpelthen kigget vores budget igennem en million gange - og sjovt nok kommer der hverken færre udgifter eller flere indtægter jo flere gange jeg kigger ;) Har skåret alt hvad vi kan! Lige p.t. har vi ikke noget internet, fordi de nye jeg havde bestilt hos, ikke kunne levere alligevel :huh: ... og sender så lige en kærlig tanke til en eller anden i nærheden, som ikke har syntes det var nødvendigt at låse sit trådløse netværk ;) Ellers er vi p.t. kun på nettet om aftenen, når kæresten kommer hjem med sin arbejds bærbare!

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

lib1982 skrev:
Jo, vi har grøn recept på Nutramigen, så får 60% på det, men er begge drenge, så selv med Grøn recept løber det op til de der ca. 1200,- pr. måned - puha, tør slet ikke tænke på hvad det ville koste uden:-O En dåse til 2900 ml. færdigblandet koster 198,- og de skal have 7-800 ml. HVER pr. døgn, så dvs. en dåse holder lidt over 2 dage....
Hold da op ja det kan jeg da godt se... Hmmm :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.