Hjemlavet mad eller uddefra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

NikiFin-vb

I USA generelt laver folk ikke mad hjemme. Spiser 'halvfabrikater' eller køber færdig lavet. Jeg hører mere og mere tit at næsten det samme sker i Bulgarien. Det er ikke særlig dyrt at spise ud, folk (især om sommeren) vil hellere gå ud med børnene efter arbejde og bliver ud indtil børnene skal i seng. De sidder kortest muligt hjemme. Kvinderne vil nyde livet og brug tid til 'fun' og at møde folk og madlavning er ikke en af deres prioriteter. Vi gør det samme selfølgelig når vi er der. Men her i vores familie, slægtninge, nær venner... alle laver mad hjemme hver dag. Men det gør vi fordi her livet er sådan, folk er mere hjemme end på gaderne, vejret er ikke velegnet til liv udenfor. Men er bare nysgerrig hvad I laver. Hvor tit laver i mad, hvor tit spiser I ud eller bare hurtig sandwich eller snak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

MIKMAR-vb

Jeg laver mad selv hver dag (med få undtagelser), da det er for dyrt i DK at spise ude hver eller hveranden dag, bare for vores lille familie på 4 koster det 250,- kroner at gå på Mc Donalds, bare for at tage et eksempel. Det er sjældent at vi bare spiser en snack eller kun koldskål, der skal 'rigtig' mad på bordet :) .

Anmeld

7. juni 2010

kongster-vb

Som regel spiser vi hjemme, i hvert fald om vinteren. Vi får vel take-out en gang om ugen ca, men det er så sushi eller gryderetter og salater. Meget sjældent pizza og måske én gang om året burgere fra grillbar. Det mad vi spiser hjemme kan være alt fra lasagne der har taget hele dagen at lave til kødsauce lavet på 10 minutter af halvfabrika. Det afhænger helt af hvad vi skal den dag. Som regel er maden dog hjemmelavet. Om sommeren griller vi ofte i gården eller får take-out som spises udenfor eller spiser bare en pastasalat som er hurtig at lave.

Anmeld

7. juni 2010

als-vb

Vi er også typerne med madplan, vi handler stort ind en gang om ugen og lidt løst senere på ugen. Vi spiser mad udefra 1 max 2 gange om ugen. Er da klart nemmere bare at hente eller gå ud, men er ofte meget dyrt eller meget usundt. så hælder mest til de hjemlige gryder.

Anmeld

7. juni 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vi laver selv mad ca 5 gange om ugen, og bestiller så take-away, eller spiser ude de restrende dage. Vi pakker som regel vores rester i baby-portioner, så når vi spiser 'junkfood' får Alma stadig ordentligt og hjemmelavet mad.

Anmeld

7. juni 2010

kongster-vb

Jeg synes ikke nødvendigvis take-out er junkfood. Vi har en 'middelhavs-biks' i nærheden, som sælger salater, kyllingespyd, kylling i kokossauce, chili con carne, kalvekødboller i tomatsauce etc. Det er lige så lødig mad som jeg selv kan lave det. Sushi er dyrt, men lækkert og vi er alle ret vilde med det, så det får vi også fra tid til anden. Endelig har vi en græsk restaurant, som også laver lødig mad og en café som laver ok mad overfor, så vi er godt dækket ind. McDonalds har vi ikke været på i årevis og det er sjældent vi besøger den lokale grillbar. Vi laver ofte burgere selv, hvis vi trænger til grillmad

Anmeld

7. juni 2010

als-vb

kongster skrev:
Jeg synes ikke nødvendigvis take-out er junkfood. Vi har en 'middelhavs-biks' i nærheden, som sælger salater, kyllingespyd, kylling i kokossauce, chili con carne, kalvekødboller i tomatsauce etc. Det er lige så lødig mad som jeg selv kan lave det. Sushi er dyrt, men lækkert og vi er alle ret vilde med det, så det får vi også fra tid til anden. Endelig har vi en græsk restaurant, som også laver lødig mad og en café som laver ok mad overfor, så vi er godt dækket ind. McDonalds har vi ikke været på i årevis og det er sjældent vi besøger den lokale grillbar. Vi laver ofte burgere selv, hvis vi trænger til grillmad
ja det er fordelen ved at bo i en storby, nu bor jeg lidt ude på landet og det vi har er en lokal pizzamand, en grillbar og så er der lige åbnet et grillhouse, men menuen er ikke overdrevet spændende og billigt er det i hvertfald heller ikke. Boede jeg hvor god take-away var en mulighed kunne det være vi spiste mere udefra.

Anmeld

7. juni 2010

NikiFin-vb

Vi kan også godt lide sushi (jeg og manden) men spiser det på kineserne hvor vi tager en gang imellem fordi David er vild med dem. Men jeg må indrømme at jeg laver varm mad næsten hver dag kun på grund af min mand. Fra børnene kun David spiser men ikke altid. Og til tvillingerne brød, pasta, ris eller kogte kartofler UDEN NOGET SOM HELST er den normale aftensmad. Hvis det var kun os uden manden ville jeg meget sjældent lave gryderetter eller sovser og hvis jeg laver ville det være kun nogle få typer som David gerne spiser. Jeg selv vil hellere spise salat med eller uden brød afhængig af salaten (jeg er master af alle slags salater B). Men det er fordi mine børn spiser intet. Igår var vi f.eks. til fødselsdag. David spiste kun 3 boler med ikke noget, is, slik og sodavand. Tvillingerne slik, chips, sodavand og lidt vand melon og der var umuligt at give dem noget andet. Btw nu får de (på grund af jer) frugt i billen i stedet for slik og nogle gang spiser de. I Bulgarien min søster er ud med børnene hver aften efter hun henter dem fra børnehaven indtil kl.22. Børnene spiser lidt pizza, popkorn, is... hvad de køber på gaden og det gør min søster også. Og det samme gør mange mødre. Børnene er vilde med at være ud og de er ligeglade med aftensmad. Mødrene snakker og morer sig. Sådan er livet der og mine børn er altid glade at være der. Selvfølgelig spiser vi voksne på grund af mændene, min søster laver normalt mad hver aften men det er kun fordi hun ved at min mand godt kan lide mad :lol: og så er vi ud sammen med mange andre børn og forældre indtil det bliver mørkt. Jeg er stadig ikke helt vandt til livet her at sidde hjemme after kl. 20 fordi børnene skal i seng. Sollen skinner ud og det er så deprimerende at side alene hjemme i stedet for at gå en tur sammen med andre. Derudover vores børn falder slet ikke i søvn før f.eks. kl. 21.30

Anmeld

7. juni 2010

Hobitten-vb

Vi laver også selv mad de fleste dage. Som regel ikke de retter der tager flere timer at lave - dem gemmer vi til weekenderne. Og de dage hvor energien ikke er til at kokkerere bliver det som regel bare til en rugbrød eller måske havregrød. Og det sker da også et par gange om måneden, at vi henter en pizza eller burgersnask.. (Vi har nemlig heller ikke de store muligheder for take out, med mindre vi kører ca. 30 km efter det.. ;) )

Anmeld

7. juni 2010

kongster-vb

Her til aften gik det helt i ged for os. Jeg lavede ris og kødsauce, som det var meningen vi skulle spise mens vi så film om aftenen. Farmand havde lånt Ice Age 3 med hjem. Og så ville jeg lige koge nogle majs og stege nogle kyllingelår til madpakkerne samt bage nogle boller til morgenmaden. Det endte med at ungerne åd boller, kylling og majs hele eftermiddagen, manden kom hjem og spiste boller og jeg gik og nippede af det hele, så ingen var sultne kl 19. Så så vi film og bagefter var ungerne selvfølgelig sultne igen og spiste så ris og kødsauce. Så nu er der stadig lidt madpakke-mad i køleren, samt ca en halv middagsret. Suk :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.