så faldt skuldrene ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Hvilken uddannelse har du da Nikifin? ...og hvad kunne du tænke dig, hvis du skulle tage en ny uddannelse nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

Pikora-vb

NikiFin skrev: [quoteJeg synes også at kvinderne skal arbejde fordi de har lyst til det og ikke fordi de er pressede finansielt. Hvad laver jeres mænd hvis de ikke laver penge nok i det mindste til lejen. :angry: ??????????? Hvad er du vred over????????? -Og mener du, at en person, som har en familie at forsørge, bare skal vælge IKKE at arbejde, hvis vedkommende ikke har lige har lyst?? Til Kirle: Jeg synes din uddannelse lyder spændende. Held og lykke med job-søgningen; jeg håber vi hører, hvis -nåeh nej:NÅR- du får noget!!

Anmeld

5. juni 2010

NikiFin-vb

Jeg er mikroelektronisk ingeniør og næsten det eneste sted hvor jeg kan lave præcis det er Silicon Valey. Der var et 'hvidt værelse' i Bulgarien hvor jeg arbejdede lidt men det dik bankrut (håber ikke på grud af mig :cheer: ). Og nu er jeg for langt væk fra elektronik, har mistet fuldstændig lysten til at arbejde med det. Ellers først og fremmest ville jeg tage studie prøven i Dansk og så studere noget med computers eller til kontor dame eller hellere begge to. Men med de børn bliver det for meget lige nu og jeg bliver gammel og dum og.... alt bliver i drømmene

Anmeld

5. juni 2010

Pikora-vb

NikiFin skrev:
Jeg er mikroelektronisk ingeniør og næsten det eneste sted hvor jeg kan lave præcis det er Silicon Valey. Der var et 'hvidt værelse' i Bulgarien hvor jeg arbejdede lidt men det dik bankrut (håber ikke på grud af mig :cheer: ). Og nu er jeg for langt væk fra elektronik, har mistet fuldstændig lysten til at arbejde med det. Ellers først og fremmest ville jeg tage studie prøven i Dansk og så studere noget med computers eller til kontor dame eller hellere begge to. Men med de børn bliver det for meget lige nu og jeg bliver gammel og dum og.... alt bliver i drømmene
Jeg synes, det lyder som om, du kunne bruge at der sker noget nyt og positivt i dit liv, og en ny uddannelse og et nyt job kunne måske være en god udvej for dig. Det kan være godt at komme ud af hverdagens fastlåste trummerum, få nogle kollegaer og nogle andre input i livet. Intet er umuligt, man skal bare kæmpe for det!! Du lyder som om, du føler dit liv nærmest er slut nu; og hvor gammel er du lige??!

Anmeld

5. juni 2010

NikiFin-vb

Pikora skrev:
NikiFin skrev: [quoteJeg synes også at kvinderne skal arbejde fordi de har lyst til det og ikke fordi de er pressede finansielt. Hvad laver jeres mænd hvis de ikke laver penge nok i det mindste til lejen. :angry:
??????????? Hvad er du vred over????????? -Og mener du, at en person, som har en familie at forsørge, bare skal vælge IKKE at arbejde, hvis vedkommende ikke har lige har lyst?? Man som ikke kan forsørge en familie laver ikke familie. Forstå det i alle mulige meninger. Og hvad er jeg vred. Jeg er slet ikke vred. Hvis nogle folk vælger at føde børn uden at vide hvordan de skal forsørge dem det er deres problem. Jeg har også villet at have børn i flere år men jeg fik ikke fordi jeg ikke havde råd til det. Jeg kan heller ikke forstå enlige mødre som får børn og så skriger at de ikke kan forsørge dem. Det er helt klart at mor med små børn får problemer med at finde arbejde. Men hvorfor har hun den mand ved siden af sig. Er det bare for at lave børn og så moderen at undre sig hvordan hun skal forsørge dem.

Anmeld

5. juni 2010

NikiFin-vb

Pikora skrev:
Du lyder som om, du føler dit liv nærmest er slut nu; og hvor gammel er du lige??!
35 men jeg føler mig som 65. Lige nu er situationen sådan at jeg kan ikke klare uddannelse. Arbejde er muligt kun hvis jeg arbejder for mig selv eller for min mand som faktisk sker en gang imellem. Men man kan bestemt ikke forvente at jeg deltager i alle skole lektioner eller at jeg kommer på arbejde hver dag. Ingen behøver sådan en person som en ansat og jeg forstår det fuldstændigt. Godt at min mand kan klare familien alene. Men der er også derfor jeg lod mig selv at have 3 børn med ham.

Anmeld

5. juni 2010

Pikora-vb

Til Nikfin: Jeg tror, vi taler lidt forbi hinanden, så jeg lader den bare ligge her. Angående 'vred', henviste jeg til din brug ef en vred smiley!

Anmeld

5. juni 2010

NikiFin-vb

Pikora skrev:
Til Nikfin: Jeg tror, vi taler lidt forbi hinanden, så jeg lader den bare ligge her. Angående 'vred', henviste jeg til din brug ef en vred smiley!
Så var jeg vred med de mænd der laver familie og så ikke kan betale lejen

Anmeld

5. juni 2010

Kirle-vb

Lige så snart jeg får noget så skal jeg nok sige til ;) Glæder mig til at begynde at søge! Jeg er et af de få sjældne eksemplarer der synes det er for sjovt at gå til jobsamtaler (ikke eksamner!) Nikifin: Ja fx de misforståelser som opstår herinde pga af din manglende kunnen af dansk og forståelse af hvad der er socialt acceptabelt kunne være et eksempel ;)

Anmeld

5. juni 2010

NikiFin-vb

Kirle, jeg ved det og det om danskerne og Danmark. Men det betyder ikke at jeg synes at det er rigtigt og det bedste. Jeg har min egen mening om tingene og det er ikke Bulgarsk mening men MIN EGEN. På mange emner tænker jeg ikke som de fleste bulgarere og kan ikke se nogen problem ved det hvis jeg ikke går imod loven på nogen måde. Men jeg kan se at mange danskere synes at de er det bedste og de klogeste i verden fordi de har sådan et godt liv her. Jeg er enig i at danskere er af god kvalitet. Men der er stadig ting der kan forbedres i folkets mentalitet og de kan ikke se dem før de fatter at de ikke er perfekte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.