Tillykke!!!
Uden overhovedet at kende jobmarkedet for sprogpsykologer vil jeg da mene, at du skal i gang med jobsøgningen så hurtigt som muligt. Hvis du er arbejdsløs om et år vil du sikkert ikke se tilbage på en slapperperiode nu med positive tanker...
Jobsøgning er jo mange forskellige ting: Du skal finde ud af, hvad du søger (hvor, hvad, på hvilke måde) og hvor man finder den type jobs. Så du er vel allerede i gang... Du er også i gang, hvis du drikker en kop kaffe med et par studiekammerater eller en, der har et job, som ...
At du lynhurtigt gik død i Jobzonen er ikke underligt: Du skal have lavet dig nogle gode profiler & søgekriterier, og så skal du lade søgefunktionerne arbejde for dig. Sidst jeg var jobsøgende var jeg vist tilmeldt 5(?) forskellige jobsøgningsportaler, der sendte mig mails dagligt / ugentligt, og man finder ud af, hvilke kriterier, man skal bruge hvor for at komme frem til de jobs, som man synes er interessante. De forskellige portaler har forskellige styrker og svagheder.
Mit råd er, at du skal holde fri med god samvittighed til mandag morgen, og derefter skal du bruge nogle effektive timer hver eneste hverdag på at undersøge markedet for interessante jobs (incl. ph.d.), og så se, hvad det bringer dig.
Måske har A-kassen afklaringsforløb for nyuddannede, jobsøgningskurser el.lign. - det kan altsammen bruges til at finde ud af, hvor du vil hen og hvordan det kan lade sig gøre.
Held og lykke!
Anmeld