Signe1704 skrev:
Da min venindes storebror som 17-årig fortalte forældrene, at han var bøsse, tilbød de ham et stereoanlæg, hvis han til gengæld 'holdt op med det pjat'.... :(
Nej det er da løgn!!! :woohoo: Troede de selv det hjalp????
Ja, det tror jeg faktisk, de gjorde. Moren døde for et par år siden, og selv på sit dødsleje præsenterede hun sin søns (mandlige) kæreste igennem rigtigt mange år som 'min søns kammerat' over for sygehuspersonalet. Hun havde selv accepteret det - eller lært at leve med det - men derfra og til at sige det højt til fremmede...
Forældrene var ikke dårlige mennesker, men det er over 30 år siden - de var oppe i årene, da de fik børn - og de var begge ufaglærte og kom fra et miljø, hvor man ikke talte højt om 'den slags'. Nu lyder jeg selv fordomsfuld - men der er jo altså sket meget med tolerancen på det område bare de sidste 15-20 år. Jeg kan som sådan godt forstå, hvis nogle ældre mennesker kan have svært ved at 'følge med', når noget, der var et totalt tabu, da de var børn og unge, nu er noget, 'alle' taler om. Min gamle mormor anede ikke, der fandtes sådan nogle mennesker, før hun blev voksen, og hun spærrer da øjnene op, når mine børn taler helt afslappet om bøsser - ikke, at hun er fordømmende, men lidt undrende, måske.
Anmeld