8 salmer til barnedåb - slå lige den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

Heidi Nielsen-vb

Hernede hos os må børnene gerne komme med op til døbefonden og se hvordan det foregår. Og der er også små tasker fyldt med farver, papir, bøger og div legetøj som de må få med ind i kirke. De ligger i våbenhuset og dem tager man bare. De må sidde på bænkene eller på gulvet og lege med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

kongster-vb

ma08 skrev:
Under selve dåbshandlingen måtte andre af familiens børn ikke komme med op for at kigge, med monoton stemme holdt han en LAAANG prædiken om død og evig fortabelse
Jeg synes altid de præker om død og fortabelse. Til min nevøs dåb var der også sådan en bål&brand præst. Jeg tænker så at eftersom der var to børn, der skulle døbes og dermed en del folk i kirken, som nok ikke lige kommer der hver dag, så skulle man tro at præsten ville lægge en indsats i at gøre prædiken ekstra god og inspirerende. Det kunne jo være at nogle af de folk, der normalt ikke kommer i kirken, ville tænke 'hey, det er da egentlig ret spændende det her. Måske man skulle prøve det en søndag fra tid til anden'. Men nej - alle fordomme og modviljer blev bekræftet. Jeg undres over at præster med længerevarende universitetsuddannelser bag sig, som må formodes at være intelligente og belæste, ikke kan finde på noget at sige ud over det sædvanlige 'vi skal alle dø og ingen ved hvorfor'- gejl

Anmeld

26. maj 2010

als-vb

Var til konfirmation for nyligt for en flok udviklingshæmmede og præsten var min konfirmationspræst, som jeg normalvis godt kan lide, han er godt til at gøre tingene lidt mere livlige. Han valgte så Adam og Eva fortællingen og slutter så af med ;og fordi Eva valgte at spise af æblet, blev Guds straf at alle kvinder efterfølgende ville føle smerte ved fødsel. Så siger man bare tak for den, så fik du da lige skræmt hele forsamlingen...og hvis det virkelig er rigtigt så vil jeg gerne være den der udrøber Eva til at være en møg..... at hun den ene dag ikke for dælan da bare kunne have spist en pære. Tak for ingenting! :laugh:

Anmeld

26. maj 2010

kongster-vb

als skrev:
Han valgte så Adam og Eva fortællingen og slutter så af med ;og fordi Eva valgte at spise af æblet, blev Guds straf at alle kvinder efterfølgende ville føle smerte ved fødsel.
Se det er jo præcis min pointe! Hvorfor i himlens (!) navn kan præsten ikke få det op på et bare lidt højere plan end at 'Eva spiste et æble og derfor gør det ondt at føde'. Jamen i guder (!). Hvor himmelråbende naivt og ligegyldigt er det? Havde han så bare taget udgangspunkt i historien om at spise af kundskabens træ og dermed blive klogere, hvilket også kan være en forbandelse og gøre verden sværere og tab af barndommen og indtrædelse i den svære og spændende voksendom - ja så var der dog en pointe med galskaben. Men at stå og fortælle voksne mennesker at de har smerter ved fødsel fordi Eva spiste æbler - det er jo at gøre grin med folk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.