8 salmer til barnedåb - slå lige den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.037 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Webredaktøren-vb

I pinsen var jeg til min lille nevøs barnedåb :) Præsten glæde sig tilsyneladende så meget over, at kirken var fyldt, at hun fejrede det med det helt store program: 8 salmer, 5 særlige udgaver af bøn og trosbekendelse, en stillebøn (1 minuts stilhed) og en nadver - Sådan! Det havde jo været fint, hvis man ikke lige havde en tre-årig med, der efter hver salme sagde:' Mor, var det den sidste?' og 'Hvoooornååår skal Tobias dyppes?' Selvfølgelig så højt at hele kirken og præst kunne høre det... ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Spunk-vb

Det lyder godt nok som en noget langsommelig affære. Da min nevø blev døbt var det på en lørdag - dvs. uden almindelig gudstjeneste, men jeg syntes alligevel at det tog rigelig tid - jeg var nemlig gudmor og ikke vant til at have et barn på armen i mere en et par minutter af gangen :laugh: . Nu kan de bare komme an - med den kampvægt spunken er oppe på, så er jeg forberedt på alt :laugh: .

Anmeld

25. maj 2010

Heidi Nielsen-vb

Uha...vi skal have barnedåb på søndag....bare det da ikke bliver på samme måde :laugh: det må godt nok have været langtrukken.....

Anmeld

25. maj 2010

Webredaktøren-vb

Ja, jeg måtte tage knægten op til nadver, for at finde på lidt adspredelse (udover de 12 pixibøger jeg havde med!) ... men præsten skulede lidt over, at han ikke skulle have Jesus blod :huh: Den reddede hun så med en håndspålæggelse på hans hoved ;)

Anmeld

25. maj 2010

Caidas-vb

Den sidste barnedåb vi var til, var vores egen. Vi snød jo lidt og kom først ind lige inden de skulle døbes. Jeg tror vi nåede at synge 3 salmer, så gad vide hvor mange de øvrige har været igennem. Udover vores var der 2 andre der skulle døbes - så han havde travlt, præsten.

Anmeld

25. maj 2010

ma08-vb

Jeg var engang til en barnedåb, hvor præsten tydeligvis ikke brød sig om børn :devil: Under selve dåbshandlingen måtte andre af familiens børn ikke komme med op for at kigge, med monoton stemme holdt han en LAAANG prædiken om død og evig fortabelse, og som prikken over i'et lignede han noget forhistorisk med pagehår og måne :woohoo:

Anmeld

26. maj 2010

Lars F-vb

Det er da godt at ham der gud går op i det. For mig lyder det som en god grund til at holde sig fra dåb og andre kirkeritualer.

Anmeld

26. maj 2010

Soap-vb

Hvor er jeg glad for vi ikke er religiøse overhovedet her i huset når jeg læser sådan et indlæg :laugh:

Anmeld

26. maj 2010

kongster-vb

Hey - I skal da være glade for at få noget for pengene, når knægten nu skal døbes :-)

Anmeld

26. maj 2010

Mor-3-vb

Det er da kedeligt for små børn at sidde stille så længe... De barnedåber vi har været til her oppe i nordjylland.. Der bliver børnene hentet på et tidspunkt.. så kommer de ind i et legerum.. kirken har.. forældre er selvfølgelig velkommen.. Men der holder nogle, af de der kor piger, øje med dem... og leger med dem.. Men kun hvis man vil.. man ska ikke.. men det synes jeg er en god ting..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.