Den gode tone i debatten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Det er stadig mig-vb

Njaaa, kæden hopper let af, ikk :laugh: - men man kan da håbe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

NikiFin-vb

Det ser ud som om flere her har et problem med mig. Jeg har ikke situationsfornemmelse, jeg er provokerende og ved ikke hvad. Jeg selv mener ikke at det er sådan og forstår tingene på en anden måde. Jeg vil ikke skabe problemer for debatten. Og eftersom er det umuligt at jeg forandrer mig selv på sådan en måde at alle kan lide mig og samtidig jeg også kan lide mig selv det bedste ville være at jeg går bare min vej hvis de fleste af jer gerne vil det. Jeg fik en ide og hvis det er OK for Webadmin jeg foreslår følgende: I sender et meget kort besked til Webadmin med Jeg vil ikke have NikiFin her eller Jeg har ikke noget imod NikiFin. Jeg får aldrig at vide hvem har stemt hvordan. Webadmin fortæller mig resultatet om en uge f.eks. hvor mange For og Imod. Hvis de fleste vil af med mig forstyrrer jeg aldrig mere og I bliver glade (især nogle af jer).

Anmeld

27. august 2010

kongster-vb

Det synes jeg faktisk er en rigtig dårlig idé! Jeg synes ikke vi skal lege Robinson og stemme folk hjem her. Men jeg vil gerne gå over til at sende private beskeder, når jeg synes situationsfornemmelse, pli eller fornuftig omgangstone mangler. Det er ikke meningen at vi alle skal kunne lide hinanden, men vi skal alle kunne være her. Til en start kunne man jo lade være med at starte diskussioner med de brugere, som man ved man kommer op og toppes med. Der er jo masser af andre man kan snakke med herinde. Bare et godt råd!

Anmeld

27. august 2010

Det er stadig mig-vb

Dit råd er super godt, Kongster, men hvad angår Nikifin, så får hun aldrig et ben til jorden. Hver ENESTE gang hun svarer på noget, så kommer der én eller flere personer og får vendt tråden negativt, ved at skrive de berømte oneliners. Som JEG ser det, så er det ikke Nikifins skyld, men alle de andres der ikke forsår at ignorerer hendes tråde, men som går i selvsving med mudderkast! Jeg gider sgu heller ikke lege Robinson, vi er da voksne mennesker - forældre endda! Som på en eller anden måde ryger ned på sandkasseniveau over en skide anonym bruger :huh: Nikifin, du skal blive her! Du er lige så velkommen som alle andre, og hvis nogen har et problem med det, så er det da dem der skal smutte. Kan man ikke lide lugten i bageriet, tja så..... Jeg har også et rigtigt godt råd, og det er, sluk for skærmen tag en dyb indånding og kys kæresten og ungerne og kom videre IRL hvis en debat PÅ NETTET??? virker forstyrrende.

Anmeld

27. august 2010

kongster-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Dit råd er super godt, Kongster, men hvad angår Nikifin, så får hun aldrig et ben til jorden. Hver ENESTE gang hun svarer på noget, så kommer der én eller flere personer og får vendt tråden negativt, ved at skrive de berømte oneliners. Som JEG ser det, så er det ikke Nikifins skyld, men alle de andres der ikke forsår at ignorerer hendes tråde, men som går i selvsving med mudderkast!
Absolut, men rådet er at lade være med at svare på de der oneliners. Altså når NikiFin svarer tilbage og forsvarer sig. Det er åbenlyst en tabt kamp og jeg tror hun og vi ville være bedre stillet ved at oneliners blev ignoreret. Jeg forstår udemærket behovet for at forsvare sig, men foreslår at det går via moderatorer eller private beskeder, for det fører ikke til noget at gøre det i trådene desværre

Anmeld

27. august 2010

NikiFin-vb

kongster, Helene :kiss: jeg ved godt at jeg gentager mange gange og det er irriterende. Det er ikke forsvar, men mere svar på et nærmere spørgsmål til mig. Som sagt tabt kamp, det er klart. Men man lærer at kommunikere hele livet. Jeg er ikke god til det. Måske kunne jeg være, jeg tror at jeg ved hvad godt folk vil have. Bare det betyder at jeg skal være hyklerisk og falsk med mig selv. Og hvad nytter det hvis hele verden kan lide mig men jeg kan ikke fordrage mig selv. OK, jeg har været alt for provokerende nogle gange. Sandt, mere end de andre (mange er provokerende nemlig men moderat provokation hører til en debat), normalt for mig men for meget for de fleste. Måske fordi jeg bærer meget oprindeligt og forventer det samme fra folk. Men jeg er også godt trænet og glemmer at de fleste folk har ikke oplevet det samme som mig og har ikke min træning. Mine børn er også ekstremt provokerende. I dag da jeg skulle hente dem i BH fandt jeg David straffet at side ind mens alle andre legede på legepladsen. Jeg vidste ikke at han var straffet. Pludselig sagte han noget grim ord og pædagogen blev meget sur og helt seriøst sagte til ham at hun ikke vil høre det igen. Han begyndte at grine og drille og jeg var overrasket fordi jeg troede at han gøre det kun med mig. Pædagogen talte meget seriøst til ham men han var bare LIGEGLAD og udstødte mærkelige lyder med det klare mål at drille hende. Det var åbenlyst at han slet ikke respekterer hende og er slet ikke bange af hende. Hans opførsel blokerer fuldstændig folk fordi ingen forventer sådan en reaktion, helt upassende til situationen. Jeg vidste virkelig ikke hvad jeg skulle gøre hvis jeg var på hendes plads. Jeg fik heller ikke lov til at se hvad hun gjorde fordi hun bad mig at hente tvillingerne først og det gjorde jeg. Da vi kom tilbage sad David på en bænk, så sur ud og ville ikke gå hjem med ås. Og bla bla. Mine provokationer er intet sammenlignet med hans. Jeg har aldrig været som ham, ikke i den grad. Men jeg sagte alt det at forklare at jeg har fået en god træning (og ikke kun fra ham) og derfor måske bærer jeg meget. Eller bare fordi jeg bærer meget had Gud sendt de børn præcis til mig. Ved virkelig ikke hvordan andre ville overlive med sådan nogle børn uden at slå dem ihjel. I børnehaven kan de bede kommunen om hjælp og at få det (og det har de gjort). Men hvad ville en mor gør, hvad slags og hvor fra kan hun få hjælp.... :unsure: De har arbejdet med David i næsten 1 år nu og han er den samme møgunge som han altid har været.

Anmeld

27. august 2010

Soap-vb

Nu er det jo ikke KUN Nikifin som er problemet Og det kunne da være mægtig kønt at sende en masse private beskeder rundt som jo vel nærmest kunne tolkes som chikane og være med til at gøre at endnu mindre gad deltage her Næææh du en god gang selverkendelse og respekt for andre brugere ville være en rigtig god ting FRA ALLE også dem der åbenbar ikke kan se de gør noget som helst galt!

Anmeld

27. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg har prøvet, men det hjalp ikke særlig meget.... ;) Men enig, tror også de der oneliners skal ignoreres, hvilket jeg somregl også gør selv. Men så er tråden lige som allerede afsporet, og der tror jeg det ville være godt, hvis moderator skynder sig at slette dem! Men HOLP OP hvor skal der ikke ret meget til at tænde folk vildt af - og hurtigt, og reelt pga ingenting, andet end uenighed og meningsforskelle, og det er da dem - synes jeg selv, der er de bedste debatter. Det er da fedt at være ueninge, det er da der man lære et eller andet om andre mennesker. Jeg får også tit på puklen fordi jeg skriver lange indlæg, men sådan skriver jeg nu engang - jeg taler også meget, og jeg er let genkendelig, så folk kan jo bare springe over eller lige læse kusorisk. Tror også man skal passe på med at gøre debatten til et eller andet dybt personligt, for det er det jo ikke. Vi kender ikke hinanden (ret mange af os), og man kan jo bare lukke ned og glemme det. Og det var heller ikke uden smil på læben jeg fik pløjet mig gennem mobbetråden, for dér kammede den da helt over i personangreb - ikke fra uventet kant. Og hvis man ligefrem begynder at kunne få mobning flettet ind i en anonym debat uden fysisk kontakt, tja så knækker filmen altså for mit vedkommende. SÅ er det på tide at skifte kanal og se virkeligheden lidt i øjnene. Mobbe? Jeg mener bare, man mobber Lise fra Tønder, som i virkeligheden er Bo fra Vejle - come on!! Nu skrev jeg så lige mobbedelen hér, da man ikke måtte komme med personlige meninger i den oprindelige tråd (hvor moderator slagter moderator som det rigtig gode eksempel for os andre) :laugh:

Anmeld

28. august 2010

Webredaktøren-vb

Dejligt at se, at det kører nogenlunde fint her i weekenden ;) Jeg har vist sagt nok i både forum og til forskellige brugere via mail til, at der efterhånden ikke burde tvivl om, hvilken linje redaktionen ønsker i dette forum. Dog kan jeg som noget nyt oplyse, at der på ingen måde kan blive tale om, at brugere internt bestemmer, hvem der må debattere og hvem der ikke er plads til. Det vurderer jeg i forhold til, hvad jeg vurderer som debattens bedste, og det er helt i tråd med, hvad øvrige fora gør. God weekend og god debat til alle :)

Anmeld

28. august 2010

Laurie-vb

Har ikke læst det hele i detaljerne... NiKifin, du har ret..man lærer at kommunikere gennem hele livet. Og det skrevne sprog er en mærkelig størrelse... kan være svært, at aflæse. Ingen skal væk fra debatten, vi lærer jo af hinanden. Og nogle gange skal man måske tælle til 10, inden man poster et indlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.