Afspadsering - kender I reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

ma08 skrev:
Fint at din vicer har været fleksibel når du skulle til undersøgelse, men alt andet lige har du vel ret til at gå til læge... Så den med, at det er ok hvis han siger, at du skal give lidt igen, dén skal du ikke bare acceptere. Desuden, hvis han er så fleksibel, kan han vel også se, at det er hul i hovedet med den plan for afspadsering. Noget helt andet er, at den der har lagt planen måske ikke har været opmærksom på, hvordan det lige (ikke) hænger sammen. Ja, det lyder utroligt, men nogle gange er hovedet og overblikket ikke lige med for dem der sidder og skal have puslespillet til at gå op. Som de andre også skriver, skal du selvfølgelig kontakte din tillidsrepræsentant eller lokale fagforening - better safe than sorry. Det er altid godt at kende sine rettigheder, som du jo godt på en pæn måde kan henvise til uden at være 'besværlig'.
Jamen, jeg har snakket med vores vicer - som har lavet planen - og han var ikke til at påvirke. I stedet spillede han på, at det er synd for min 'egen' 7. klasse, hvis jeg ud over alt mit fravær pga. afgangsprøver og censorjobs i juni måned, også skal være væk fra dem pga. afspadsering. Og det kan jeg da godt se - men så skulle han måske have givet mig en censortjans mindre, da han fordelte opgaverne. Vores TR er som nævnt usikker - generelt. Der får jeg næppe megen hjælp. Det absurde er, at det faktisk er lige nu, jeg ville kunne nyde rigtigt godt af en afspadseringsdag, fordi det er nu, jeg sidder og laver afgangsprøvespørgsmål til kristendomskundskab - et STORT arbejde, som overhovedet ikke bliver dækket af de timer, jeg får til det. Samtidig ved jeg, at jeg ikke får tid til at rette skriftlige opgaver for mine øvrige klasser i juni, så jeg har sørget for at give dem opgaver for til nu og har derfor også bunker af engelske og danske stile, jeg skal rette. (Og så er jeg, dog ganske frivilligt og for pengenes skyld, beskikket censor i skriftlig dansk og sidder og retter 390 læseprøver og diktater lige nu. Det skal selvfølgelig ikke blandes ind i sagen, men suk...) Hvis en eller anden læserbrevsskribent i JP kommer med et surt opstød om dovne lærere med halvtidsjobs en af dagene, kan jeg ikke svare for konsekvenserne....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Charlotte d. 17. skrev: [quote Hvis en eller anden læserbrevsskribent i JP kommer med et surt opstød om dovne lærere med halvtidsjobs en af dagene, kan jeg ikke svare for konsekvenserne.... For pokker du er godt nok hængt op arbejdsmæssigt - med det lyder til, at du stadig har din humoristiske side intakt B)

Anmeld

10. maj 2010

Titte-vb

Charlotte d. 17. skrev:
I har ret - begge to - jeg må få fat på kredsen og/eller Klokkehøj... Problemet er, at jeg ikke tør være (ret) vanskelig i disse tider, hvor næste 'prikkerunde' - fyringer, ikke flere forflyttelser - er på trapperne. Og så har min vicer været enormt fleksibel i forbindelse med alle de undersøgelser, jeg har været til med mit øje og alt det. Hvis nu vores vicer nævnte det - altså ærligt sagde, at 'nu har vi været meget velvillige over for dig, så nu håber jeg, du vil give lidt igen' - kunne jeg godt sluge den. Det er mere det der lusk med, at der pludselig ligger en færdig plan i min indbakke. Jeg tager lige bestik af situationen og hører mig for hist og pist - om det er skandaløst eller bare 'ikke helt ok'.
ALTSÅ! At du har skullet gå til en del undersøgelser, kommer slet slet ikke sagen ved. Som offentligt ansat har du, som en del af din overenskomst, RET TIL AT GÅ TIL LÆGE OG SPECIALLÆGE I DIN ARBEJDSTID, SÅFREMT DET IKKE KAN LÆGGES UDEN FOR ARB.TIDEN. Og så skal en vicer den ondtenfløjtemig ikke sige sådan til dig. Jeg ville bede kredsstyrelsen om at gå ind i det, også bare for at tjekke op på om det foregår som det skal. Dog mener jeg at de kan lægge dine timer som de vil, men klart det ville være rart selv at kunne tage en hel dag...

Anmeld

10. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

Titte skrev:
ALTSÅ! At du har skullet gå til en del undersøgelser, kommer slet slet ikke sagen ved. Som offentligt ansat har du, som en del af din overenskomst, RET TIL AT GÅ TIL LÆGE OG SPECIALLÆGE I DIN ARBEJDSTID, SÅFREMT DET IKKE KAN LÆGGES UDEN FOR ARB.TIDEN. Og så skal en vicer den ondtenfløjtemig ikke sige sådan til dig. Jeg ville bede kredsstyrelsen om at gå ind i det, også bare for at tjekke op på om det foregår som det skal. Dog mener jeg at de kan lægge dine timer som de vil, men klart det ville være rart selv at kunne tage en hel dag...
For en god ordens skyld: Sådan har han ikke sagt - det er mig, der har tænkt, at han måske ville nævne det, hvis jeg gjorde mig vanskelig. Det kan sagtens være, jeg gør ham uret ved overhovedet at tænke tanken. Omvendt, så er han en sjov størrelse - engleblid og superflink, når man beder om fri til lægebesøg m.v., eminent til ikke så meget som at udstøde et lillebitte suk, når lærer nr. fire ringer om morgenen og melder sig syg, og der slet ikke er vikarer nok - men han er også benhård, på den venlige måde, i forhandlinger. Jeg går og gør mig mange tanker om vores arbejdsmiljø i øjeblikket. Pga. de varslede fyringer, så giver og giver og giver man - og går og bliver indebrændt over det med risiko for at 'flegne ud' over en bagatel eller at gå ned med stress, når der ikke er mere at give af. Og så går vi og ser skævt til hinanden på lærerværelset - synes, at nogen slipper meget lettere end andre og finder syndebukke for alt muligt - i en tid, hvor vi burde stå sammen og gøre det rarere for hinanden at være på skolen. Vi har ellers altid lovsunget det fantastiske sammenhold og den gode stemning, men når krybben er tom... Øv, hvor er det surt - men gudskelov er eleverne lige så dejlige, som de plejer at være. :)

Anmeld

10. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

MAMMARAZZI skrev:
Charlotte d. 17. skrev: [quote Hvis en eller anden læserbrevsskribent i JP kommer med et surt opstød om dovne lærere med halvtidsjobs en af dagene, kan jeg ikke svare for konsekvenserne....
For pokker du er godt nok hængt op arbejdsmæssigt - med det lyder til, at du stadig har din humoristiske side intakt B) Ved heller ikke, hvad jeg skulle gøre uden den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.