Titte skrev:
ALTSÅ! At du har skullet gå til en del undersøgelser, kommer slet slet ikke sagen ved. Som offentligt ansat har du, som en del af din overenskomst, RET TIL AT GÅ TIL LÆGE OG SPECIALLÆGE I DIN ARBEJDSTID, SÅFREMT DET IKKE KAN LÆGGES UDEN FOR ARB.TIDEN.
Og så skal en vicer den ondtenfløjtemig ikke sige sådan til dig.
Jeg ville bede kredsstyrelsen om at gå ind i det, også bare for at tjekke op på om det foregår som det skal.
Dog mener jeg at de kan lægge dine timer som de vil, men klart det ville være rart selv at kunne tage en hel dag...
For en god ordens skyld: Sådan har han ikke sagt - det er mig, der har tænkt, at han måske ville nævne det, hvis jeg gjorde mig vanskelig. Det kan sagtens være, jeg gør ham uret ved overhovedet at tænke tanken.
Omvendt, så
er han en sjov størrelse - engleblid og superflink, når man beder om fri til lægebesøg m.v., eminent til ikke så meget som at udstøde et lillebitte suk, når lærer nr. fire ringer om morgenen og melder sig syg, og der slet ikke er vikarer nok - men han er
også benhård, på den venlige måde, i forhandlinger.
Jeg går og gør mig mange tanker om vores arbejdsmiljø i øjeblikket. Pga. de varslede fyringer, så giver og giver og giver man - og går og bliver indebrændt over det med risiko for at 'flegne ud' over en bagatel eller at gå ned med stress, når der ikke er mere at give af.
Og så går vi og ser skævt til hinanden på lærerværelset - synes, at nogen slipper meget lettere end andre og finder syndebukke for alt muligt - i en tid, hvor vi burde stå sammen og gøre det rarere for hinanden at være på skolen. Vi har ellers altid lovsunget det fantastiske sammenhold og den gode stemning, men når krybben er tom...
Øv, hvor er det surt - men gudskelov er eleverne lige så dejlige, som de plejer at være. :)
Anmeld