Jeg har i forbindelse med afgangsprøver fået otte timers afspadsering - fatter ikke regnestykket, da jeg mener, jeg har laaangt mere ekstraarbejde i den forbindelse end otte timer, men den er vist desværre god nok.
Nu har jeg fået planen for, hvornår min afspadsering skal foregå, og er mildt sagt forundret.
Mandag har jeg normalt timer fra 12-13.30 - her stryger de så en time (lektion), så jeg skal møde og undervise fra 12.45-13.30. Altså køre i alt 40 minutter for at arbejde 45 minutter.
Fredag har jeg timer fra 8.00 - 14.30 normalt - 7 lektioner. Her får jeg så en afspadseringstime i 3. lektion, hvor jeg kan sidde på lærerværelset og glo.
Dette sker 3 uger i træk, og de sidste to timer er taget fra en onsdag, hvor jeg skal møde kl. 10.00 i stedet for kl. 8.00.
Lad jer ikke forvirre af det med timer og lektioner - det forstår jeg heller ikke helt selv, men det er vist, som det skal være.
Mit spørgsmål er: Må man godt tvinge mig til at afspadsere en time ad gangen hist og pist, KUN til bøvl og besvær for mig, i stedet for at give mig muligheden for at tage en hel eller halvanden afspadseringsdag? Min TR er usikker.
Jeg ved ikke, om der er stor forskel fra overenskomst til overenskomst - men håber, nogen ved et eller andet.
Anmeld