Hvilket dyr startede jeres børn med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

Spunk-vb

Nej, katte lugter ikke spor. Men det gør bakken selvfølgelig hvis du ikke skifter grus tit nok. Mange har bakken på badeværelset. Og så er det en god idé med sådan en 'ske' så man kan fjerne lort hver dag. Kan ikke lige huske hvor tit man skal skifte gruset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Caidas-vb

Webredaktøren skrev:
... men katte lugter vel en del eller hva'? Hvor har I kattebakken stående?
Hvis du bare sørger for at bakken altid er ren, tømmer den når du kommer hjem, inden du går og når der er lavet lort i den. Og sørger for at alle katte er renlige - dvs steriliserede så de ikke strinter. Gruset er også vigtigt, det skal være det der klumper og ikke bare lægger sig på bunden. Det er lidt dyrere i starten, men holder længere, fordi man bare kan nøjes med at fjerne klumperne.

Anmeld

4. maj 2010

Signe1704-vb

Vi har haft kaniner og har nu fisk. Ingen af delene var et hit. Sønnen snakker om at sælge fiskene.... Vi har også haft to katte. Det var til gengæld rigtig populært. Dem kan man lidt mere med og de har noget personlighed. Den ene fik vi aflivet da den var ret forstyrret og gik og tissede alle steder. Den anden havde vi med da vi flyttede, men efter 14 dage forsvandt den og vi har ikke set den siden. Desværre har min mand allergi, så jeg må ikke få en ny kat *snøft*.

Anmeld

4. maj 2010

kongster-vb

Vi havde to katte, som måtte aflives fordi de tissede alle steder!! Det er så helt usædvanligt ulækkert med kattepis. Alting stinker og det er umuligt at vaske lugten ud. Til sidst måtte kattene ud. Og de var begge steriliserede

Anmeld

5. maj 2010

Lars F-vb

Vi har ingen dyr, har aldrig haft det, og stod det til mig så får vi det aldrig. Jeg har aldrig haft et kæledyr, og jeg kan slet, slet ikke se idéen. For mig er det 100% til besvær. Får vi dyr en dag bliver det nok en kat. Det er afgjort det der trækker for pigerne.

Anmeld

5. maj 2010

Webredaktøren-vb

Jeg kan også godt gå gennem livet uden kæledyr, for jeg har rigeligt med andre gøremål i hverdagen... og så er det lidt bøvlet med pasning, når man lige skal på weekendtur eller ud at rejse :blink: ... når det så er sagt, så synes jeg, at der er flere gode opdragende aspekter ved at have dyr for børn. De lærer at passe godt på dem (ansvar og pligter), og mærker til gengæld glæden ved en f.eks. hund, der elsker dem tilbage. Det kan jeg godt selv leve uden, men jeg tror det er dejligt for især børn at have et dyr at nusse med...

Anmeld

5. maj 2010

Heidi Nielsen-vb

Webredaktøren skrev:
Det kan jeg godt selv leve uden, men jeg tror det er dejligt for især børn at have et dyr at nusse med...
Vores den store nyder i hvert fald at have hunden at tumle med. Udenfor leger de ofte med en bold mens de bare nusser når de er inde.....de kan nusse i flere timer :)

Anmeld

5. maj 2010

Spunk-vb

Lars F skrev:
Vi har ingen dyr, har aldrig haft det, og stod det til mig så får vi det aldrig. Jeg har aldrig haft et kæledyr, og jeg kan slet, slet ikke se idéen. For mig er det 100% til besvær.
Jeg synes at det er lidt synd, at du har det sådan. Det kan være en meget stor glæde at have dyr i sit liv - meget ligesom at have børn. De elsker en betingelsesløst, og du har altid selskab. Og så er det jo sundt for dig at lege selvom du er voksen, og også gåturene er sunde (hvis det er en hund du har - der er ikke så mange der går tur med deres kat ;) ). Desuden mener jeg at det er sundt for børn at have dyr - både fordi det giver glæde men også fordi det lærer dem noget om ansvar og omsorg for andre. Og hvis man ser objektivt på det, så er det også 100 % besvær at have børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.