Hvilket dyr startede jeres børn med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.570 visninger
27 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Webredaktøren-vb

Nu har vi passet marsvin i to uger, og børnene vil så gerne have dyr... men vi bor i lejlighed ;) Jeg overvejer en mindre hund - om et par år :blink: for selv om børnene elskede at passe marsvin, så synes jeg, at de er ret kedelige. Hos dem der ejer marsvinene fuldtid, er børnene blevet trætte af dem efter et par måneder :huh: Hvilke kæledyr har i haft held med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Soap-vb

Jeg er meget imod at købe dyre gaver til børn Jeg syns det er fint at have husdyr og børnene så kan hjælpe med at passe dem når de gider :) Så den med anskaffelse af dyr, lad være hvis du ikke selv gider passe dem, for det vil du komme til i perioder og til sidst helt når interessen ryger Og til din overvejelse af anskaffelse af hund : Husk på en hund er ikke et stykke legetøj, den kan altså finde på at bide hvis børnene ikke behandler den som den gerne vil behandles om den er Chi eller Mastiff størrelse

Anmeld

3. maj 2010

Webredaktøren-vb

Nej, så lille hund skal vi altså ikke have... vi bor dog ikke på et frimærke, selv om det er en lejlighed ;) Vi taler minimum Cocker Spaniel-størrelse... Det gode ved en hund er, at man kan indføre en fast familie-aftentur, hvor familien samles om at lufte hunden. Så er jeg klar over, at det store ansvar med morgenturen og efter arbejde osv. vil være de voksnes ansvar indtil børnene er store. Mine børn er meget glade for hunde (og dyr) da flere i familien har dem, så de ved godt hvordan man opfører sig. Alligevel regner jeg med at vente til den største er omkring 10 år... men marsvinburet skiftede hun (med assistance) uden brok i to uger :)

Anmeld

3. maj 2010

Soap-vb

Størrelsen på hunden er underordnet , det er skam racen i skal være mere obs på Om det den er avlet til harmonere med det i vil bruge den til, for en hund er skam ikke bare end hund ;) Og så er der jo det aspekt at i bor i lejlighed, det er der heller ikke alle hunde som trives med eller naboerne for den sags skyld fordi det kan være en larmende hund :) Og så skal en hund ikke kun luftes en gang om dagen :laugh: ;) Det kan også meget vel være at de omgåes dyr fint og fredeligt når de er ude men det er altså noget andet når det er hjemme ved dem selv og dyret er der hele tiden og måske har bidt ynglings bamsen eller skoen i stykker så kan der nemt opstå gnidninger Så summasumarum tænk jer rigtig godt om, undersøg og læs om racer og ikke mindst tag ud og besøg forskellige opdrætter af den race i blir enig om, for selv om det er samme racer kan de være avlet efter vidt forskellige linier som gør dem vidt forskellige i både udseende og ikke mindst sind :)

Anmeld

3. maj 2010

Webredaktøren-vb

Bare rolig - vi har haft hund før, så vi kan både samle hundelorte op :laugh: og har rimeligt styr på forskellige racer... Jeg tænkte nu mest på, om folk havde erfaringer med andre mindre krævende dyr, der var gode at starte med kanin, marsvin, hamster, fugl, fisk osv.

Anmeld

3. maj 2010

Heidi Nielsen-vb

Vi har altid haft hund....også før vi fik børn..til at starte med en border collie som desværre måtte aflives sidste år pga sygdom.....nu har vi så en kooikerhondje......en rigtig god familiehund som bare elsker børn (det gør vores i hvert fald ;) ) Vores børn er altså født og opvokset med hund i hjemmet og det har aldrig givet problemer...den største er 3 år og den mindste snart 3 måneder. Vi har fra starten af fortalt vores store dreng hvordan han skal omgåes hunden....og det har han forstået 100 %.......hunden er også meget forsigtig omkring vores børn.....han elsker at tonse rundt med den store mens han bare ligger og kigger på den mindste når han leger på gulvet.....

Anmeld

3. maj 2010

ma08-vb

Webredaktøren skrev:
Jeg tænkte nu mest på, om folk havde erfaringer med andre mindre krævende dyr, der var gode at starte med kanin, marsvin, hamster, fugl, fisk osv.
Kan huske at vi havde fisk da jeg var barn, og de var da ok, men temmelig kedelige. Og det besværlige med at rense akvarium gjorde vores forældre ;) Vi har hund, en blanding på størrelse med en labrador, og det er dejligt, men nogle gange også lidt besværligt. Gåture 3x dagligt + vi har have, hvor den også jævnligt kommer ud. Vi fik hund før barn, og det går fint med dem, men begge skal opdrages til at omgås hinanden. Hunden har lært det, mens vores datter stadig jævnligt går lidt over stregen ved fx at hive i pelsen. Jeg kom til at tænke på et andet aspekt ved nogle af de dyr du nævner, fx kanin eller marsvin; lugter de ikke temmelig meget?! Synes dog også det kan lugte at have hund..

Anmeld

3. maj 2010

Webredaktøren-vb

Jeg synes faktisk ikke, at marsvinene lugtede, hvis vi skiftede bur hver 3. dag ;) ... men der lugter selvfølgelig lidt af hø, men ikke en stank af urin :S

Anmeld

3. maj 2010

ma08-vb

Ok, måske er jeg bare lidt sart :laugh: Vil nok alligevel foretrække en hund, jeg synes nemlig også at marsvin mv. er kedelige... det er sjovere at kunne kommunikere lidt mere med dyrene - og opdrage på dem :woohoo:

Anmeld

3. maj 2010

Webredaktøren-vb

ma08 skrev:
... det er sjovere at kunne kommunikere lidt mere med dyrene - og opdrage på dem :woohoo:
Det er jeg helt enig i :) ... men børnene var nu overraskende nok ret vilde med marsvinene :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.