Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2010

kongster-vb

Spunk skrev:
Nu nyder jeg at have fri når jeg kommer hjem - den der konstante dårlige samvittighed der siger, at du kunne også lige læse lidt mere eller læse din opgave igennem for 117. gang er dejlig at slippe for.
Den synes jeg ikke jeg er sluppet for endnu. Der er altid mere jeg kan læse i forbindelse med mit job, mere jeg kan forberede, mere jeg kan lære... Men jeg er blevet bedre til at lade være. Det blev jeg nu allerede som studerende, da jeg fik mit første barn lige inden jeg begyndte kandidat-uddannelse, så jeg kunne ikke bare læse døgnet rundt, men måtte holde en almindelig dagsrytme (og begrænse læseriet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

Johannamor-vb

Da jeg var færdig på universitetet havde jeg i den grad 'uddannelses-vægring'. Jeg var bare på ingen måde interesseret i at læse målrettet eller gå til eksamen, og sådan havde jeg det i mange år. Senere fik jeg så lyst til efteruddannelse og har i tre semenstre læst på Åben Uddannelse for at blive dygtigere til (og få papir på) noget, jeg ellers bare var selvlært i. Som livet ser ud lige nu har jeg svært ved at se, hvordan jeg kunne passe mere uddannelse ind - udover almindelige kurser, der er en del af jobbet. Men der er en masteruddannelse, jeg har kig på, så måske om nogle år... Jeg elsker at lære, at blive klogere, at kunne noget nyt...

Anmeld

2. maj 2010

Spunk-vb

Jeg kunne godt tænke mig at lære et eller andet på aftenskole - måske blive bedre til fransk, men 'rigtig' uddannelse tror jeg at jeg holder mig fra i et stykke tid endnu.

Anmeld

3. maj 2010

Riwe-vb

Har det stort set som spunk - jeg er på sidste år af min kandidatuddannelse og er færdig 1 april 2011 :) Jeg glæder mig til at have fri når jeg fri! Samtidig synes jeg det er SÅ trygt at være studerende, man skal ikke tænke på om man bliver fyret i dårlige tider og man bestemmer langt hen ad vejen selv over sin tid. Jeg glæder mig til at få et job og løn i stedet for SU, men jeg glæder mig ikke til at skulle søge job, at skulle sælge mig selv og sætte pris (altså som i lønnen)på mine kvalifikationer finder jeg meget svært! Desværre er jeg i en branche, hvor der ikke ser så godt ud for tiden. Det lægger lidt en dæmper på glæder over snart at være færdig når man her udsigt til dagpenge i et godt stykke tid... Tror nu nok jeg holder en uddannelses pause når jeg er færdig, har også en anden færdiggjort uddannelse - men måske en phd. en dag kunne komme på tale :)

Anmeld

3. maj 2010

Lars F-vb

Det er fedt at uddanne sig; Jeg har altid godt kunne lide stemingen på specielt universiteterne - både som studerende og ansat. Jeg vil gerne ha' en eller anden tilknytning til et universitet, fx som eksterne underviser. Det er faktisk det aller bedste - man kan være med, man kan få feedback fra det studerende, og man slipper for ansvar for kursusplan og eksamen og alt det andet skrammel. Med mindre jeg helt skifter fag er jeg nok færdig med at tage uddannelser. Men jeg tager stadig kurser, går til konferencer, seminarer, aftenmøder osv for at få nogen nye ideer i hovedet. Jeg har et par gange leget med ideen om at skippe high-tech halløjet og skifte til journalistik; der er noget med at bruge sproget, med at opsøge ting, og med tempoet jeg holder af i medie-verdenen. Men jeg er jo en efterhånden både gammel og magelig, så mon det bliver til mere end en løs idé?

Anmeld

4. maj 2010

Signe1704-vb

Lars F skrev:
Jeg har et par gange leget med ideen om at skippe high-tech halløjet og skifte til journalistik; der er noget med at bruge sproget, med at opsøge ting, og med tempoet jeg holder af i medie-verdenen. Men jeg er jo en efterhånden både gammel og magelig, så mon det bliver til mere end en løs idé?
Hvad er det du arbejder med Lars?

Anmeld

4. maj 2010

kongster-vb

Lars F skrev:
teterne - både som studerende og ansat. Jeg vil gerne ha' en eller anden tilknytning til et universitet, fx som eksterne underviser. Det er faktisk det aller bedste - man kan være med, man kan få feedback fra det studerende, og man slipper for ansvar for kursusplan og eksamen og alt det andet skrammel.
Det slipper man altså ikke for, Lars :-) Jeg er ekstern lektor og laver både kursusplan, pensum, materialer og afholder eksamener. Men du har ret i at det er fantastisk at være på universitetet som underviser. Klart min favoritdel af mit job!!!

Anmeld

4. maj 2010

Signe1704-vb

kongster skrev:
Det slipper man altså ikke for, Lars :-) Jeg er ekstern lektor og laver både kursusplan, pensum, materialer og afholder eksamener. Men du har ret i at det er fantastisk at være på universitetet som underviser. Klart min favoritdel af mit job!!!
Hvad underviser du i? Kunne jo være jeg skulle snuppe nogle timer ;)

Anmeld

4. maj 2010

kongster-vb

Du skal være velkommen! Jeg underviser i Java programmering på IT Universitetet i København. Det er 2. semester bachelor studerende og de er såååå søde (siger den gamle lektor :-))

Anmeld

4. maj 2010

Signe1704-vb

kongster skrev:
Du skal være velkommen! Jeg underviser i Java programmering på IT Universitetet i København. Det er 2. semester bachelor studerende og de er såååå søde (siger den gamle lektor :-))
Puha sådan noget egner jeg mig vist ikke til - bliver helt svedt ved tanken :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.