Tja... hvis en læge har sagt til dig, at du aldrig vil komme til at tabe dig, hvis du altid spiser fuldstændigt fornuftigt, og hvis du ved, at motion/øvelser ikke hjælper, så er der kun en fedtsugning tilbage, ikke? Eller at acceptere, at kroppen af den ene eller anden grund ikke kan blive perfekt...
Hvad er det lige du så spørger for her?
Jeg har ikke særlig meget forstand på diabetes. Men jeg har ret meget forstand på både kost og på motion og på hvordan energiindtaget skal svare til den mængde af energi, som man bruger - med en universitetseksamen i biologi og en interesse for krop, kost og motion i bagagen. Alligevel var det ikke det samme som at jeg kunne ændre mine vaner i en mere slankende retning uden hjælp af andre.
Måske er det samme tilfældet hos dig? I hvert fald kan jeg komme i tanke om mindst to indlæg, som du har lagt herinde, hvor jeg tænker, at de ikke er udtryk for kostvaner, der befordrer vægttab (noget med en port salut ost hhv. 1 kg. slik)...
Samtidigt findes der øvelser, der virker slankende/opstrammende på enkelte punkter i kroppen - man kan ikke grundlæggende tabe sig ved at lave mavebøjninger, men man kan få en flottere mave. Præcis hvilke øvelser, der vil hjælpe dig, kan du fx få en personlig træner i et fitnesscenter til at hjælpe dig med. Eller måske den behandler, der har lært dig de øvelser, der har givet dig de gode mavemuskler?
Du spørger - så lidt mere ydmyghed og åbenhed overfor de løsningsforslag, der kommer tilbage til dig, ville være klædeligt...
Anmeld