Jeg ville ønske at jeg kunne sige at vi gør det hver dag, men det gør vi ikke ;)
Vi sætter os ned en gang om ugen og kigger på den kommende uge. Hvordan ser dagene ud, hvem er hjemme hvornår, er der brug for nogle nemme dage med rugbrød og skal vi lave dobbeltportioner om søndagen hvor vi gerne laver noget mad der kan fryses ned, hvis vi har brug for noget hurtigt at tage op af fryseren i løbet af ugen. Og ud fra det laver vi en madplan, der passer til ugen.
Men når det er sagt, så er der også uger hvor vi laver rigtig god og varieret mad hver dag. Det ville dog ikke ske, hvis det var mig der lavede mad. Jeg har ingen tålmodighed og ville springe over hvor gærdet er lavest, selvom jeg havde planlagt det anderledes. Men heldigvis for vores lille familie, så elsker min mand at lave mad, og han springer ikke over gærdet. Det er ham, der sidder med kogebøger hver uge og finder nye spændende ting vi skal prøve. 'Spændende ting' er stadig defineret indenfor en ramme, hvor vores 2 forholdsvis kræsne børn kan være med. Og når de ikke kan være med og vi bare VIL have noget vi ved de ikke spiser, ja, så får de fiskepinde, en rest kødsovs eller lignende. Han (= min mand) holder stædigt fast i madplanen og viger ikke ret ofte fra den. Og da jeg ved at min kedelige madlavning er alternativet, elsker jeg ham for det :)
Anmeld