Gode råd modtages.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.403 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Elverpigen-vb

Jeg har indset, at jeg ikke har mad nok til at give Sigrid om natten, så nu er jeg begyndt at give flaske. Men hun vil ikke sutte på den, hun ligger bare og gnaver i sutten. Det skal siges at hun ikke bruger sut, men sine fingre. Hvad gør jeg for at få hende til at sutte? Hun har ikke noget imod flasken, syntes den er interesant og ligger og holder den selv. Men det tager en halv krig at få 60 ml i hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

kongster-vb

Min datter var heller ikke glad for at drikke af flaske, så jeg opgav tilsidst. Men jeg kan ikke huske at hun fik mad om natten da hun var over 6 mdr. Måske er hun ikke sulten??

Anmeld

14. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Vores har jo altid fået flaske så har aldrig haft det problem ;) Men som Kongster også skriver ja så har vores heller ikke fået mad om nattenda han var over 6 måneder gammel...så jeg hælder også til at hun måske ikke er sulten..... Vores den store blev tilbudt lidt grød eller frugtmos inden han blev puttet og så sov han ellers hele natten.....

Anmeld

14. april 2010

Elverpigen-vb

Problemet består nok også i, at hun ikke vil spise ret meget i løbet af dagen. Hun har tit meget travlt, med at kigge alle mulige steder hen, og mister interessen for maden halvvejs. Så når hun vågner op og græder om natten er hun næsten ikke til at trøste, før hun får noget at spise. Men jeg har besluttet at jeg giver det en chance i en uges tid, ellers må hun have det af en kop. :)

Anmeld

14. april 2010

kongster-vb

Jeg tror på ingen mad om natten = mere mad om dagen = bedre søvn for alle :-) Og nej, nattespiseri går ikke væk af sig selv. Vi har en dreng i familien som i en alder af 4 år stadig sad i køkkenet med sin mor og spiste havregryn om natten! Indtil hun bestemte at nu var det nok og begyndte at stille havregryn og tallerken frem og så kunne han selv stå op og spise. Så var det ikke nær så hyggeligt mere og så begyndte han at sove igennem....

Anmeld

14. april 2010

Elverpigen-vb

kongster skrev:
Jeg tror på ingen mad om natten = mere mad om dagen = bedre søvn for alle :-) quote] Du har nok ret kongster, det er heldigvis kun en gang om natten at hun vågner, og så ved 6 tiden om morgenen, når far tager på arbejde. Så det er nok mest for hyggen, jeg ser lige tiden lidt an, hun får ikke lov at styrrer. ;)

Anmeld

14. april 2010

kongster-vb

Jamen så længe du synes det er hyggeligt er det jo fint :-) Det var ikke for at dømme dig eller sige at man ikke MÅ give et barn mad om natten :-) Min datter sov i vores seng til hun var ca 3 og det var der også mange der syntes var forkert. Jeg mener absolut man skal gøre hvad der passer ind i familien. Min pointe var blot at det nok ikke er *nødvendigt* at give hende mad om natten

Anmeld

14. april 2010

Signe1704-vb

Kan farmand ikke prøve at give hende flasken om natten i weekenden og så se om det virker bedre? Du skal selvfølgelig ikke ligge ved siden af (så kan hun jo lugte dig og din mælk). Det har jeg hørt andre have gode erfaringer med. Måske det var et forsøg værd i næste weekend?

Anmeld

14. april 2010

Elverpigen-vb

Tak, for de gode råd. :kiss: Nu gik det rimeligt nemt at få hende til at sove her til aften. Så må jeg se hvordan natten går. Det kan jo også være at hun 'bare' er tørstig, når hun vågner. Som sagt tideligere, jeg ser lige tiden an, og prøver at få hende til at spise noget mere i løbet af dagen.

Anmeld

15. april 2010

Kirle-vb

Plus en bonus kunne være at hun ville være mere sulten om morgenen. Men kan godt forstå at du er forsigtigt med at tage et måltid fra hende når hun ikke spiser nok i forvejen :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.