Eksem = hormancreme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2008

joan

Herhjemme har vi også børneeksem. Anna er 8mdr og vi fik mistanke om at det er en mælkeallergi som får det til at blusse op, så den sidste månede har vi undgået mælk, og det ser ud til at hjælpe...HUn har stadig sart og irriteret hud, men det blusser ikke så slemt længere.
På mandag har vi en tid ved en førdervareallergi speciallæge som min læge har henvist mig til... Synes ikke du skal finde dig i at lægen ikke vil sende dig videre i systemet. Så godt at du har fået tid ved en anden...
Når i har allergi i familien er der jo risiko for at din pige har arvet noget af det..

held og lykke med det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2008

Christinahr

Tusind tak for alle jeres svar.

Vi har nu været ved den anden læge der også mener det er børneallegi, hun var noget mere sikker i sin sag og derved bliver vi jo også mere sikkre. Hun kunne sagtens forstå os og vi har lavet den aftale at vi bruger hormoncreme i 14 dage. Hvis det så ikke er blevet bedre eller det kommer igen har hun lovet at sende os til en hudlæge, det synes jeg er en rigtig fin aftale.
Det jo ikke fordi vi håber hun er allergisk over for noget, chancen er der bare.

Vi har også brugt locobase de sidste mange måneder, super creme:P

Førdervareallergi speciallæge... nyt ord i min verden. Det er rart at vide hvad der eksistere af eksperter hvis det hele skulle galt.

Nu krydser vi fingrer for cremen virker og vi ikke skal døje mere med det :D

Anmeld

18. april 2008

Christinahr

Ja i går var der så gået de her to uger vi ville behandle i og godt nok forsvandt de efterhånden, men der kom bare andre til og så smurte vi jo så bare dem:S

Der var faktisk ikke rigtig nogen tilbage i går, så troede lige et øjeblik det var det.

Men nu er der jo så gået ca 24 timer uden creme og jeg skal da lige love for det er kommet igen. Så mon ikke vi blir nødt til en tur til lægen igen og hører hvad vi så gør.

Anmeld

30. april 2008

Maja

Hej!

Jeg forstår din frustration! Hvis det viser sig at være børneeksem kan jeg stærkt anbefale jer at bruge Decubal Intensive Cream fra apoteket (håndkøb). Det er en 70 procent fedtcreme, som effektiv holder eksemen nede. Brug den som supplement til hormoncreme og HUSK at smøre dagligt, så huden hele tiden holdes velsmurt. Cremen er parfumefri og indeholder ikke konserveringsstoffer.

Apoteket har også en lille fin brochure med gode om børneeksem. Den hedder Gode råd om båørneeksem til deperate forældre og er skrevet af en allergisygeplejerske med speciale i børneeksem.

Held & lykke :)

Anmeld

30. april 2008

xxx

Maja skriver:

Hej!

Jeg forstår din frustration! Hvis det viser sig at være børneeksem kan jeg stærkt anbefale jer at bruge Decubal Intensive Cream fra apoteket (håndkøb). Det er en 70 procent fedtcreme, som effektiv holder eksemen nede. Brug den som supplement til hormoncreme og HUSK at smøre dagligt, så huden hele tiden holdes velsmurt. Cremen er parfumefri og indeholder ikke konserveringsstoffer.

Apoteket har også en lille fin brochure med gode om børneeksem. Den hedder Gode råd om båørneeksem til deperate forældre og er skrevet af en allergisygeplejerske med speciale i børneeksem.

Held & lykke :)

Uh pas på med Decubal, der er lanolin i den, og det kan mange børn med børneeksem ikke tåle, så er det bedre med Locobasen.

Men håber lægen snart finder en løsning, for det virker da godt nok lidt underligt at homoncremen ikke virker.

Christina.

Anmeld

30. juni 2008

twinboys

Hej jeg har Oliver som var rigtig meget plaget af børneeksem, dog mest i de kolde mdr. Jeg nægter også at smøre med homon creme, men må da bøje mig når det er rigtig slemt... Jeg er gået over til at lækkert mærke med henhold til badeolie, shampoo og creme og her kommer det som kan holde Olivers eksem væk / nede... 1 2 3 er i klar????

Til at vaske sig i

A-derma
peaux atopiques
atopic skins
exomega
face & body shampoo

Til at vaske håret i ( mousse )

A-derma
peaux atopiques
atopic skins
exomega
shampooing mousse

Til at smørre kroppen og ansigtet ind i efter bad

A-derma
dry and irritated skins
exomega
face og body creme

Håber I kan bruge dette til noget og det er kun super jo oftere man kan smøre barnet ind i cremen...
Det hele kan købes på apoteket... Hvide æsker...

Held og lykke derude til jer alle ;-)))

Med venlige hilsener Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.