Sengetid for 9-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2010

Lars F-vb

Hos os har sengetid været 20:30 på hverdage i snart mange år. Det er så skredet lidt fra 'ligge i sengen, færdig med godnathistorie kl. 20:30' til 'OK, 20:29 - nu er det på tide at slukke den Wii og komme i seng'. Hun er 8 og skal helst ikke senere i seng, så er hun træt om morgenen. Hun står op ca. 7; når hun ikke er oppe 10 over 7 bliver hun vækket. Søvnbehov er jo osse meget forskelligt - både for børn og voksne. Jeg syn's ikke det betyder så meget, om barnet skal vækkes; at man ikke vågner let er ikke det samme som at man ikke er udhvilet. Kan i mærke, om han er træt, slidt osv om morgenen? Min datter skal fx tit vækkes, men når hun har været oppe i 5-10 min er hun frisk som en havørn. Men på dage hvor hun er kommet for sent i seng er hun som en zombie og vågner knap nok rigtigt på vej til skole.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Frede-vb

Begge mine børn på 5 og 8 år kommer i seng på samme tid, som er senest kl. 19.30. De skal begge op kl. 06.00 igen. Den lille sover næsten lige så snart hovedet rammer puden, og den store sover ved 21.00-tiden. Hun læser, inden hun sover, og hvis hun ikke har mere at læse i, får hun lov til at stå op og se noget tv. Men uanset hvad skal hun sove senest kl. 21.00.

Anmeld

9. april 2010

MIKMAR-vb

Tak for mange gode svar, er jo så blevet bekræftet i, at det passer meget godt med sengetiden :-) Den store har et godt sovehjerte og falder som regel hurtigt i søvn, vi putter i sofaen fra 19:30 til 20:00, hvor vi enten læser eller ser TV, så er der ligesom ro på, til at de bare går i seng og sover. Det sker selvfølgelig ikke altid, men ellers ligger han bare og slapper af. Begge to vågner omkring 6:00 - 6:30, hvad enten de er gået i seng kl. 20:00 eller 22:00 (som kan ske i weekenden), men så er især den store også ret umulig hele dagen, så i weekenden bliver han somregel lagt i seng kl. 21:00, men får lov til at se TV til omkring kl. 22:00. God weekend til alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.