Hvor går den billige ferie hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.402 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. april 2010

Webredaktøren-vb

Efter et par sommerferier i USA skruer vi i år ned for blusset og holder en billig sommerferie... men hvor holder man billig ferie??? Nogle gode ideer? Jeg kan med det samme sige, at jeg ikke er vild med sommerhus i dansk regn, så det er ikke en mulighed, men hvordan holder I andre ferie, når det skal gøres billigt? Kanotur? telt i Sverige eller Budapest? eller en last minute-charterrejse? Byd ind med gode ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Spunk-vb

Det med afbudsrejser er altså ikke hvad det var før i tiden. Det er sjældent rigtig billigt, og de sælger dem flere måneder i forvejen - så det er sjældent 'afbud'. Jeg har været på kanotur i Sverige flere gange, og det har altid været rigtig sjovt og hyggeligt. Har godt nok ikke været afsted med børn. I kan jo også overveje husbytte. Har ikke prøvet det selv, men har har overvejet det meget.

Anmeld

4. april 2010

Webredaktøren-vb

Uhh ved ikke lige med husbytte - måske hvis det var for flere måneder ad gangen, men tror ikke, at jeg orker at komme hjem til et beskidt og rodet hjem efter to uger :huh: Og ja, last minute charter er jo aldrig super billigt, men dog en del billigere, end at købe nu, så det er stadig med i overvejelserne ;) Tak for input :)

Anmeld

4. april 2010

kongster-vb

Overvej grundigt hvem I kender der bor i udlandet og tag så en tur gennem Europa og besøg dem alle :-) Vi skal køre til Frankrig og overnatte hos mine forældres bekendte på et champagne-slot (jeg har ikke set dem siden jeg var barn, men ved jeg er velkommen), til Paris og besøge en ven og ende i Sydfrankrig og bo i min fars hus :-) Evt med en afstikker til Bruxelles og overnatte hos andre bekendte ...

Anmeld

4. april 2010

Signe1704-vb

kongster skrev:
Overvej grundigt hvem I kender der bor i udlandet og tag så en tur gennem Europa og besøg dem alle :-) Vi skal køre til Frankrig og overnatte hos mine forældres bekendte på et champagne-slot (jeg har ikke set dem siden jeg var barn, men ved jeg er velkommen), til Paris og besøge en ven og ende i Sydfrankrig og bo i min fars hus :-) Evt med en afstikker til Bruxelles og overnatte hos andre bekendte ...
Dit forslag kræver bare at man kender nogle i udlandet :laugh: I østeuropa kan man holde billige ferier. Det er rigtig billigt at leve der og de steder jeg har været har været rigtig dejlige. Det koster selvfølgelig turen derned, men i bil er det overkommeligt.

Anmeld

4. april 2010

kongster-vb

Jo men det behøver jo ikke være de næreste nære venner ;-) Vi skal besøge mine forældres venner og jeg semi-kender også venners venner i udlandet hvor jeg nok godt kunne sove en nat eller to (forudsat vi ikke skulle underholdes men bare have et sted at sove)

Anmeld

4. april 2010

Signe1704-vb

Nej det er rigtigt, men jeg har heller ingen jeg semikender nok til at jeg ville bede om at sove der.

Anmeld

6. april 2010

Soap-vb

Prag er lækker syns jeg :)

Anmeld

6. april 2010

Webredaktøren-vb

Har nogle af jer prøvet at udnytte allemandsretten i Sverige og slået telt op 'gratis'? Det koster jo ikke en formue at smide telt op på campingplads i Sverige, men jeg er nysgerrig efter, om folk faktisk benytter sig af en tilfældig bondemands mark :blink:

Anmeld

6. april 2010

mortil4drenge-vb

Vores ferie er røget sig en tur til Sri Lanka.Det er så bare li det at det kun er manden og 2 børn der rejser da der ikke er penge til at alle rejser.Manden har familie der nede og kommer fra Sri Lanka. Så min ferie er hjemme i vores baghave og på sranden men det er jeg nu ikke så ked af,har prøvet det før.Bare der er varme og vinden er der så går det kun. God rejse til alle jer andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.