Et spørgsmål om vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

lib1982-vb

Har en spunk i maven skrev:
Hun gylpede først om natten. Og når jeg nu tænker efter, så var det nok ikke gylp men opkast - jeg har nemlig selv fået roskildesyge i dag. Hvor uheldigt at hun skulle få det natten efter at hun fik vælling første gang :( . Håber ikke, at hun forbinder de to ting med hinanden, og ikke vil smage en anden gang. Heldigvis er hun ok igen, omend hun har været lidt pylret. Gudskelov for min mands geniale arbejde - jeg har slet ikke selv været i stand til at tage mig af hende i dag. Ang. hirseflager, så står der en opskrift på hirsevælling i bogen 'Mam' som angives fra 4 måneder. Men jeg vil da lige dobbelttjekke - det er dog ikke hirse hun har fået.
Tror såmænd på dig, når du skriver man kan lave vælling af hirse - JEG kunne bare ikke finde ud af det :blink: De gange jeg prøvede blev det mere til mælke-konsistent med klumper i, og kunne overhovedet ikke komme ud af flasken :silly:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Bellis-vb

Her får han hjemmelavet vælling, omkring kl.18-19.00 tiden. Så får han godnat flaske omkring kl.21.00 og han sov fra kl.21 til 04.30 (whiiiiii jeg sov 4 1/2 time i træk yes yes yes) Han bliver så sammet resten af natten. Det kan være en god idé, at give vællingen som næst sidst måltid - da det kan ligge lidt for tungt til natten - her virker (7-9-13) det. Og det er første gang - alle min andre drenge, har ikke sovet længer af den grund.

Anmeld

8. marts 2010

Spunk-vb

Vi prøvede igen i går aftes, men hun ville slet ikke have det - også selvom vi prøvede at fortynde med lidt mere vand og mme. Tænker på at prøve at komme lidt sukker i, indtil hun (forhåbentlig) vænner sig til det. Det fik vi at vide på sygehuset, at vi kunne gøre med mme, hvis hun ikke ville have det, men det har heldigvis aldrig været nødvendigt. Det kunne da godt være, at vi skulle prøve at give det som næstsidste måltid - det er nu ellers ikke fordi hun har fået en stor portion - ca. 30 ml har vi lavet, så lavet en flaske til at give efterfølgende.

Anmeld

8. marts 2010

Bellis-vb

Hvordan laver du det? Jeg tager 2 dl. vand, og 1 spsk. majsmel. Koger op og småkoger i 5-10min. Hælder på flaske og spæder kogt vand til, så der er 180ml. Så kommer den i køleskab og når det skal bruges, i mikroovn og efterfølgende putter jeg MME i, svarende til de 180ml. Her spises det, med velbehag.

Anmeld

8. marts 2010

Spunk-vb

Præcis samme opskrift - men koger lidt kortere tid. Hun spiste det også hurtigt og nemt første gang, men de to andre gange vi har prøvet har hun bare spyttet flasken ud og lavet brækrefleks :( .

Anmeld

8. marts 2010

Bellis-vb

Hvilken flaske/sut bruger i - det kan ikke være fordi, det løber for stærkt for hende??

Anmeld

8. marts 2010

Spunk-vb

Vi har købt en sut beregnet på vælling. Har også prøvet en almindelig sut, da vi tænkte det sammen, men det gjorde ingen forskel. I dag spiste hun, indtil hun opdagede at det ikke var mælk - så spyttede hun ud. Måske er hun bare ikke klar endnu, så jeg tror at vi venter et par uger mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.