Et spørgsmål om vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.813 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Spunk-vb

Here it goes - i aften prøver vi at give spunken noget vælling og håber på lidt nattero. Men kan vi bare gå fra 0 til 100 på én gang - altså: må vi give hende en hel flaske, eller skal vi starte med 1/4 eller ½ og giver mme for resten? Kan hun få ondt i maven eller forstoppelse hvis vi bare giver hende en hel flaske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Lilly1980-vb

Altså jeg vil sige start op med 50 ml og giv MME for resten (råd fra min SP). OG så gradvist øge i vælling til i når den mængde i vil. Umiddelbart vil jeg sige at man øger med 50 ml. Håber i får en bedre nattesøvn. Her gør det ikke en dyt ved søvnen - han sover ligeså godt på MME - så det fortsætter vi med. Jeg tror det vil være for hårdt ved hendes mave at starte med at give en hel flaske.

Anmeld

3. marts 2010

Spunk-vb

Problem løst. Jeg fik fat i én fra min mødregruppe som havde fået at vide af sin sp, at man skal starte med 1/4 dl og trappe langsomt op. Det så godt nok ikke ud af meget og det gled hurtigt ned, men nu er det prøvet og det gik godt :) . Det var godt nok sjovt at se hende kigge en ekstra gang på flasken og køre det lidt rundt inde i munden - man kunne se at hun undrede sig. Nu glæder jeg mig til vi har trappet lidt op, og der forhåbentlig bliver en effekt på nattesøvnen.

Anmeld

3. marts 2010

Signe1704-vb

Har en spunk i maven skrev:
Problem løst. Jeg fik fat i én fra min mødregruppe som havde fået at vide af sin sp, at man skal starte med 1/4 dl og trappe langsomt op. Det så godt nok ikke ud af meget og det gled hurtigt ned, men nu er det prøvet og det gik godt :) . Det var godt nok sjovt at se hende kigge en ekstra gang på flasken og køre det lidt rundt inde i munden - man kunne se at hun undrede sig. Nu glæder jeg mig til vi har trappet lidt op, og der forhåbentlig bliver en effekt på nattesøvnen.
Det var da dejligt at hun bare tog det. Så er det bare at trappe op og så skal i forhåbentlig alle sove dejligt.

Anmeld

3. marts 2010

Spunk-vb

Jeg håber. Ved godt at jeg har været heldig, at hun sov igennem fra 8 uger - mange har jo natteroderi i årevis, men jeg synes godt nok at de sidste par uger har været hårde.

Anmeld

4. marts 2010

lib1982-vb

Ved ikke hvad I bruger af vælling, men jeg havde rigtig god erfaring med at lave det selv, enten af rismel eller majsmel - det 'færdiglavede' 'virkede' ikke, dvs. de var ikke mætte længere tid end når de bare fik ren MME, desuden spiste de næsten aldrig op, hvilket de har gjort 99% af gangene med det jeg lavede selv!

Anmeld

4. marts 2010

Spunk-vb

Vi har købt både rismel, majsmel og hirseflager til at lave af selv. Foretrækker det, for så kan hun også få økologisk, og så lang tid tager det altså heller ikke. Jeg har til gengæld lige et spørgsmål til. Hun fik 35 ml i går aftes og spiste dem uden problemer. Men hun har gylpet rigtig meget i sin seng i nat - hun var helt våd på ryggen. Hun har også skidt tre gange i løbet af det sidste halve døgn, og har næsten ingen appetit haft i dag. Hun virker dog ikke som om hun har det dårligt. Er det normalt når man starter på noget nyt mad?

Anmeld

4. marts 2010

Signe1704-vb

Det synes jeg ikke lyder helt okay :( Måske du skulle prøve en anden slags vælling? Er du sikker på hun godt må få hirse? Håber det ordner sig ;)

Anmeld

5. marts 2010

lib1982-vb

Har en spunk i maven skrev:
Vi har købt både rismel, majsmel og hirseflager til at lave af selv. Foretrækker det, for så kan hun også få økologisk, og så lang tid tager det altså heller ikke. Jeg har til gengæld lige et spørgsmål til. Hun fik 35 ml i går aftes og spiste dem uden problemer. Men hun har gylpet rigtig meget i sin seng i nat - hun var helt våd på ryggen. Hun har også skidt tre gange i løbet af det sidste halve døgn, og har næsten ingen appetit haft i dag. Hun virker dog ikke som om hun har det dårligt. Er det normalt når man starter på noget nyt mad?
Vi lavede ikke vælling af hirseflager, kun grød da vi kom dertil. Vores har skidt rigtig meget (som i hver ENESTE F.... ble der skulle skiftes) når de er gået over til ny mad, så det syns jeg ikke umiddelbart lyder mærkeligt! Det med at gylpe kan der jo være mange årsager til - tænker om det måske kan være fordi hun har fået det for hurtigt, så det ikke har nået at 'lande' før hun har slubret resten i sig?? Kan jo os være tegn på hun bare har fået nok, så måske lidt mindre mængde næste gang - eller prøv at holde bøvse-pauser?

Anmeld

5. marts 2010

Spunk-vb

Hun gylpede først om natten. Og når jeg nu tænker efter, så var det nok ikke gylp men opkast - jeg har nemlig selv fået roskildesyge i dag. Hvor uheldigt at hun skulle få det natten efter at hun fik vælling første gang :( . Håber ikke, at hun forbinder de to ting med hinanden, og ikke vil smage en anden gang. Heldigvis er hun ok igen, omend hun har været lidt pylret. Gudskelov for min mands geniale arbejde - jeg har slet ikke selv været i stand til at tage mig af hende i dag. Ang. hirseflager, så står der en opskrift på hirsevælling i bogen 'Mam' som angives fra 4 måneder. Men jeg vil da lige dobbelttjekke - det er dog ikke hirse hun har fået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.