Idol dyrkelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.150 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

Soap-vb

Mener i børnene skal have lov til idol dyrkelse eller ej ? Jeg har kendskab til et barn på 13 år(lige fyldt) , en pige som bruger rub og stub af lomme penge og hvad hun har tjent på avis ruter på alt hvad hun overhovedet kan komme i nærheden af som har med vampyre at gøre Hun er fuldstændig hoppet af sporet på denne ' Twilight' bølge, eller det syns jeg (sort tøj, sort malet on øjnene, mørke solbriller når hun er ude, plus hun under skriver hendes navn med 'Cullen' til sidst) Jeg må også tilstå at grunden til jeg er lidt bekymret er at det er så 'mørk' en dyrkelse og ikke bar New kids on the block som da jeg var i den alder Jeg ser det som en slags døds dyrkelse og blir jo så bekymret fordi jeg jo også ved hvor skrøbelige og sårbare børn i den alder kan være Moderen til barnet er overhovedet ikke det mindste bekymret skal det siges, hun mener det bare er en 'dille' som pigen selv vil grine af om nogle år, jeg håber så hun har ret Hvad syns i ? Både om denne dag og idol dyrkelse og teenagere generelt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Bellis-vb

Haha - så må du heller spærre mig inde :laugh: Næhh, send pigen over til mig - så skal jeg nok dyrke det hele med hende. Jeg er også fuldstændig skudt i Twilight - og hvis jeg havde været teen - havde jeg sikkert gjort det samme. Der er noget over de bøger og de film - så selvom man er voksen kan man blive fuldstændig opslugt af det univers. Hvis du (det har du måske?) læst bøgerne og set filmene, ville du vide - at død, og dødedyrkelse har det slet slet ikke noget at gøre med - tværtimod er det liv og kærlighed. Om Nkob eller Take That, var mindre farlige - tjaa - altså da Take That gik i opløsning var der fakstisk et enkelt eller 2 selvom, på den bekostning. At leve sig ind i en verden, det kan være en stor gave - selvfølgelig skal det ikke bliver altoverskyggende eller sygt - men en teen-besættelse er helt normalt. Og Twilight er altså uskadeligt - og super super god :laugh:

Anmeld

2. marts 2010

kongster-vb

Jeg så godt nok hellere min datter som goth end som besat af New Kids, Take That etc (ved godt de hotte bands er nogle andre idag). Og nej, jeg ville ikke være bekymret. Ej heller over hvis min datter bliver fanatisk miljø-aktivist, socialdemokrat, spejderleder, musiker eller organisator i ungdomshuset. Alt andet end sådan en lad teenager der bare ligger på sofaen og ikke gider noget!

Anmeld

2. marts 2010

Soap-vb

Bellis, det her foregår med omvendte kors på et nærmest alter hvor pigen knæler messende foran flere gange dagligt osv Er det en hyldest til liv og kærlighed ? Det er ikke min opfattelse Og nej jeg har ikke læst bøgerne, jeg har set den første film og det er ikke lige mig, det er det jeg vil kalde en teen film :)

Anmeld

2. marts 2010

Bellis-vb

Jamen - så blander hun nok det hele lidt sammen. Og ja, det er en Teen film og bøger, men som også masser af voksne (kvinder!) er vilde med :blush: Men selvom hun så er gået Goth - jamen det er vel ok - sålænge det ikke ødelægger det sociale og faglige. Jeg har da selv haft flere perioder af den slags. Og nogle omfattede også sort tøj - synes ikke det er farligt - slet ikke, den slags skal ofte leves lidt ud. Og hvis det så er hyldest til døden - jamen, sålænge det 'bare' er det - og det ikke går på ulovligheder eller ens egen død - så er der jo masser af kulture, hvor døden hyldes, på en anden måde end i det kristne samfund. Jeg ville tage det, for hvad det er - en teenbesættelse.

Anmeld

2. marts 2010

Spunk-vb

Jeg synes at det er helt i orden. Jeg tror, at det er en fase alle teenagere skal igennem, og om det er New kids on the Block eller vampyrer gør ingen forskel for mig. Jeg tror ikke at børnene ser det som noget 'mørkt' eller ondt - det er en voksen vinkel. Og for øvrigt eksisterer vampyrer jo ikke, så det er kun i teorien/fantasien at det er ondt.

Anmeld

2. marts 2010

Bellis-vb

kongster skrev:
Ej heller over hvis min datter bliver fanatisk miljø-aktivist, socialdemokrat,
Argh, så vidt går det vel heller ikke :ohmy: :laugh:

Anmeld

3. marts 2010

Soap-vb

Normalt ville jeg også give jer ret, men det her er altså anderledes, man skal nok ha oplevet hende for at forstå

Anmeld

3. marts 2010

Bellis-vb

Soap skrev:
Normalt ville jeg også give jer ret, men det her er altså anderledes, man skal nok ha oplevet hende for at forstå
Jamen, er det, det hun er besat af - der er et problem - eller er det måde det foregår på, der er et problem??

Anmeld

3. marts 2010

Soap-vb

Det er det psykologiske aspekt i selvmords dyrkelsen jeg ikke bryder mig om, frygten for at hun evt en dag gør alvor af det fordi hun har set, læst eller på anden vis blevet endnu mere ulykkelig end den kunst hun nærmest har gjort det til at være Jeg er nok bar sortseer og bør se det som den frille det forhåbenligt er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.