Hvem passer jeres syge børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.459 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

Webredaktøren-vb

Idag er datteren syg, og det er heldigvis - 7-9-13 - første gang i løbet af denne vinter, at jeg har måtte blive hjemme fra jobbet. Vi har ingen bedsteforældre, der lige kan træde til, så ved længere sygdom må vi hyre babysitter til 75 kr. i timen, og så kan det jo hurtigt blive en dyr fornøjelse at gå på job. :huh: Heldigvis kan jeg arbejde hjemmefra, så det kan gå på den første sygedag, og så er vi heldige, at børnene generelt har et godt helbred. Hvad gør I andre, når børnene er syge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Spunk-vb

Her må det vist blive svigermor der hidkaldes - hun er den eneste der er hjemme i dagtimerne. Men manden er jo lærer, og jeg har flextid, så der kan nok arrangeres noget med at jeg afspadserer formiddagen og manden kommer tidligt hjem.

Anmeld

1. marts 2010

Lars F-vb

For det meste tager vi den selv. Jeg kan arbejde hjemme og flytte arbejde til om aftenen osv, og fruen kan osse tage en del med hjem. Går det helt galt må svigermor komme, men hun skal rejse på tværs af landet, så det er kun hvis det ser helt galt ud.

Anmeld

1. marts 2010

Louise-vb

Jeg går hjemme så den klarer jeg selv. Ellers kan min mand tage et par dage uden det gør det store.. Og hvis vi begge ikke kunne passe ham, så ville vi hidkalde Farmor. Men super godt oplæg.. For der må jo være en del som ingen muligheder har.. Vi passer faktisk tit venners børn, når der forældre ikke kan..

Anmeld

1. marts 2010

Pia S-vb

Det skriftes vi til. Jeg har barns 1. og 2. sygedag og manden kan sagtens blive hjemme også. Pt er han dog arbejdsløs, så absolut ingen problemer der. Derudover har vi morfar som glad og gerne tager toget tidlig morgen og onkel som bor i samme ejendom som os. Vi er vist godt vant!

Anmeld

1. marts 2010

Webredaktøren-vb

Louise skrev:
Vi passer faktisk tit venners børn, når der forældre ikke kan..
Nå, men så kommer jeg lige forbi med en 6-årig i morgen... hun er meget velopdragen ;)

Anmeld

1. marts 2010

Louise-vb

Du skal være SÅ velkommen.. Elsker børn.. Men tror der er lidt langt for dig..

Anmeld

1. marts 2010

Hobitten-vb

Den må vi selv klare, med barnets 1.(og 2.) sygedag + div. ferie og afsp.. En sjælden gang imellem har det været nødvendigt at min mor el. stedfar har taget en afsp-dag (hvilket de selv har tilbudt..) Den eneste af vores forældre der er hjemme, er svigerfar, der bor næsten 2 timer herfra, og eftersom de faktisk aldrig har passet drengene, er det ikke en vi ringer efter.. Har egentlig aldrig overvejet en barnepige, da det som regel er mine forældre der passer dem aften og weekend hvis vi skal noget. Og tror at syge børn (mine drenge har i hvert fald..) har brug for mor og far eller en anden de er helt trygge ved og glade for når de er syge.. I weekenden hvor vi havde lagt os syge alle sammen, på nær yngstemand, måtte vi lørdag morgen ringe efter mine forældre, der tog ham med hjem.. Så fik han en hyggedag, og vi fik sovet og hentede ham så til aften, da farmand var på benene igen..

Anmeld

1. marts 2010

Soap-vb

Jeg passer selv mine syge børn, samt passer gerne venners børn når de er i nød også :)

Anmeld

1. marts 2010

Johannamor-vb

Jeg har ret til 2 barns sygedage, manden har ret til én, og både min mand og jeg har ret fleksible jobs, hvor vi kan arbejde lidt hjemmefra osv. Derudover kan jeg køre de(n) syge forbi hos min mor på vej til arbejde. Hos os er puslespillet altså ikke det store problem - i hvert fald ikke så længe ungerne er friske og kun sjældent har mere end en snottet næse og kortvarig feber. Og så længe vi ser stort på de helt formelle regler. Jeg holder ikke mere end to barns sygedage, og vi holder ikke mere end to barns sygedage sammenlagt. Men det kan godt være, at min mor tager første dag, min mand anden dag og jeg tredje dag - selvom det jo er at bøje reglerne en anelse. Jeg har dog god samvittighed ved at gøre det, for når jeg sender et febervarmt barn hjem til min mor på første sygedag er det jo fordi jeg selv har noget så vigtigt at gøre på mit job, at jeg ikke bare bliver væk fra arbejde, selvom det jo formelt set er min ret. Og så er det vel også ok, at jeg bøjer reglerne til egen fordel en anden gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.