Medmindre datteren akut var kommet til skade med benet og der var frygt for at det var brækket, og medmindre ingen anden nærtstående kunne være hos hende, er det efter min mening uacceptabelt at statsministeren holdt hende ved selskab. For det første så er statsministerjobbet jo ikke et helt almindeligt job - der hører forpligtelser med, som man må være indstillet på at overholde, selvom det har en pris for familien. For det andet kan en 12-årig med dårlig fod være alene hjemme helt uden problemer.
For mig at se lugter det afbud i høj grad af, at vores statsminister ikke rigtigt vidste, hvordan han skulle forholde sig til de klimaproblemer, der vist skulle snakkes om til det møde, han meldte afbud til - og så var det rart med en udskyldning for at blive væk.
At manden tager børnene ud af skolen udenfor skoleferien er bare endnu et bevis på at han fuldstændigt har mistet perspektiv! Man kan da ikke først holde et stort møde om folkeskolens fremtid og bagefter vise sine egne børns skole den mangel på respekt det er at tage børnene ud af undervisningen 'bare' for at holde ferie.
Jeg synes, at Lars Løkke er et glimrende eksempel på, at man ikke nødvendigvis bliver en god chef af at have været en god nr. 2 i mange år. Han har simpelthen ikke det, der skal til for at kunne stå alene! Og det er der i og for sig ingen skam i - har selv i et tidligere job prøvet at blive chef på den måde, og det var heller ingen succes for mig. Der er ikke meget andet at sige end at han skal stoppe - jo før jo bedre. Og så bedre held i det næste job...
Anmeld