Må statsministeren holde barns sygedag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.767 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. februar 2010

Webredaktøren-vb

I disse dage hagler kritikken ned over statsminister Lars Løkke Rasmussen. Han aflyste vigtigt møde, da han skulle passe sin datter, der havde forstuvet foden og han har holdt vinterferie i uge 5 istedet for uge 7, da det passede bedre i familiens tarv. Er kritikken berettiget eller synes du, at det er fint med en statsminister, der også er familiemand?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Signe1704-vb

Selvfølgelig skal han også deltage i sine børns liv. Han har vel forhåbentlig ikke så mange ligegyldige møder, så det må vel som regel blive noget vigtigt han aflyser. Men for ham, som for alle andre, bliver det jo et problem hvis det tager overhånd (hvilket jeg ikke kunne forestille mig det gør).

Anmeld

9. februar 2010

Caidas-vb

Til selve spørgsmålet: JA naturligvis. Men når man inviterer 80 mennesker fra hele verden, kunne han måske have fundet en barnepige lige den dag. Pigen var jo stor, og det var trods alt kun en forstuvet fod. At han holder ferie udenfor sæsonen forstår jeg godt. Han er godt nok upopulær lige nu, men det er da også en grund til ikke at holde ferie samtidig med alle andre. Han ville jo ikke kunne bestille andet end at forsvare sig og svare på bebrejdende spørgsmål fra kritikere. Han og familien har jo også både brug for og ret til lidt privatliv i deres ferie. At det går ud over børnenes skole er selvfølgelig noget skidt, og kan senere forstyrre, ved at der er ting de ikke har hørt om. Og især uheldigt når det er en henstilling fra regeringen, at man skal holde sin ferie i ferierne.

Anmeld

9. februar 2010

Signe1704-vb

Den med at han havde inviteret 80 mennesker fra hele verden havde jeg ikke lige fanget - nej så er det ikke så smart ;) Ferie udenfor skoleferierne kan de fleste børn klare, men er lidt plat hvis han går imod sit eget partis politik.....

Anmeld

9. februar 2010

Soap-vb

Jeg syns kritikken er berettiget Han har lige holdt ferie , han har selv indkaldt til det møde og så bryder jeg mig overhovedet ikke om manden i forvejen så glæder mig til luft forandring på den front som er sikker på kommer :)

Anmeld

9. februar 2010

Webredaktøren-vb

Er det mon ikke snart tid til en kvinde på den post ;)

Anmeld

9. februar 2010

Soap-vb

Jo det ville være passende med en kvinde på den post snart :) Det skal i min mening bare ikke være 'Gucci Helle' så spørgsmålet er jo hvem ville så være egnet . . .

Anmeld

9. februar 2010

Heidi Nielsen-vb

Ja selvfølgelig må han holde barns sygedag og ferie osv.....selvom han er statsminister så er han altså kun et menneske......mange andre holder også ferie uden for de planlagte uger.....det er både billigere og så er der ikke så mange på feriestederne.......så det kan jeg godt forstå han gør...... Selvfølgelig skulle han ikke have aflyst det møde med 80 inviterede gæster....der burde hans hustru nok have taget passe tjansen eller have hyret en barnepige hvis ikke hun kunne være alene i de par timer......men der ud over synes jeg det er ok... Og ja kom nu med en qvinde på posten....BARE IKKE HELLE T.........

Anmeld

9. februar 2010

Bellis-vb

Hæhæ - det er billigere :laugh: Altså, tror ikke han ligefram mangler penge til den slags. Og NEJ - han skal ikke holde ferie udenfor skolernes ferie - det er venstres holdning, at det gør man IKKE. Og så bliver man ikke hjemme, fra et vigtigt møde - når ens barn på 12 år har forstuvet foden. Og slet ikke som statsminister. Selvfølgelig er hans familie vigtig og han er menneske - men han har sgat ja, til at være statsminister - og der følger forpligtigelser med, som går ud over familien - han har et land at lede. Og undskyld mig, badeferie og forstuvede lemmer, ryger ikke under min kategori som livsnødvendigt.

Anmeld

9. februar 2010

LouiZe-vb

Bellis skrev:
Hæhæ - det er billigere :laugh: Altså, tror ikke han ligefram mangler penge til den slags. Og NEJ - han skal ikke holde ferie udenfor skolernes ferie - det er venstres holdning, at det gør man IKKE. Og så bliver man ikke hjemme, fra et vigtigt møde - når ens barn på 12 år har forstuvet foden. Og slet ikke som statsminister. Selvfølgelig er hans familie vigtig og han er menneske - men han har sgat ja, til at være statsminister - og der følger forpligtigelser med, som går ud over familien - han har et land at lede. Og undskyld mig, badeferie og forstuvede lemmer, ryger ikke under min kategori som livsnødvendigt.
Hørt!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.