Opskrift på frosting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.221 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

151009-vb

Hejsa... Står og mangler en opskrift på frosting og ville høre om der er nogen herinde der vil dele deres? Jeg har nemlig besluttet mig for at bage en chokoladekage med frosting til Naia's barnedåb om 14 dage. Jeg har aldrig smagt eller lavet frosting før, men synes bare det ser så mega lækkert ud i alle de amerikanske film hvor de spiser kage, så nu har jeg besluttet mig for at give det et forsøg :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Signe1704-vb

Jeg ved du kan købe noget pulver der røres op. På at kigge på specialkøbmanden.dk. Ved ikke hvor du bor, men den ligger i rødovre/brøndby.

Anmeld

31. januar 2010

151009-vb

Signe1704 skrev:
Jeg ved du kan købe noget pulver der røres op. På at kigge på specialkøbmanden.dk. Ved ikke hvor du bor, men den ligger i rødovre/brøndby.
Ja okay.. Jeg bor i Odense, så der er lidt for langt :(

Anmeld

31. januar 2010

MIKMAR-vb

Hej. Jeg prøvede lige at Google frosting, der kom et resultat som hedder lagkage opskrifter frem bl.a. med frosting, den så rigtig ud og nem at gå til. Ellers kan man være heldig, at der i nogle store velassorterede supermarkeder findes frosting på dåse, der er faktisk et billede af den på google søgningen. God fornøjelse, men pas på man kan blive helt afhængig af det :)

Anmeld

31. januar 2010

Spunk-vb

Prøv det her: http://www.recipelink.com/cookbooks/2005/0743246616_4.html Det er rigtig lækkert.

Anmeld

31. januar 2010

151009-vb

Har en spunk i maven skrev:
Prøv det her: http://www.recipelink.com/cookbooks/2005/0743246616_4.html Det er rigtig lækkert.
Har lige været inde og kigge.. Den ser fantastisk ud. Den vil jeg prøve at lave... Ved du hvad målene er på dansk? :)

Anmeld

31. januar 2010

Bellis-vb

Hvis du skal bage chokoladekage - så bag denne, den er fantastisk - bliver ikke tør og tåler en tur i fryseren. Chokoladekage: 600 gram mel 600 gram sukker 1 l kærnemælk 4 tsk natron 100 g kakao 2 spsk vanille 1 1/2 dl olie Røres sammen med ske - i bradepande, 35 min. ved 180 grader. Og så må og skal du lave denne frosting: Chocolate frosting: 9 dl. flormelis 2,5 dl kakao 180 g blødt smør 1,25 dl lun mælk 3 tsk vanillesukker MUMS - den er lækker Ellers er der: 60 g blødt smør 125 g flormelis 1 tsk. vanillesukker 100 g flødeost Eller en Hvis Ganache smørcreme: 100 g flormelis 100 g smør 1/2 tsk vanillesukker 100 g hvis chokolade 40 g piskefløde chokolade smeltes m. fløde, afkøles. Sukker, vanille og smør piskes og blandes med chokoladen.

Anmeld

31. januar 2010

Elverpigen-vb

Bellis skrev:
Eller en Hvis Ganache smørcreme: 100 g flormelis 100 g smør 1/2 tsk vanillesukker 100 g hvis chokolade 40 g piskefløde
Jeg regner med at du mener hvid chokolade, har nemlig aldrig hørt om hvis chokolade ;) Men de ser godt nok gode ud de opskrifter, jeg eeeeeeeelsker chokolade i alle former :)

Anmeld

31. januar 2010

Spunk-vb

151009 skrev:
Har lige været inde og kigge.. Den ser fantastisk ud. Den vil jeg prøve at lave... Ved du hvad målene er på dansk? :)
Nej, desværre. Jeg har ikke selv prøvet at lave det, men har fået det serveret. Prøv at google dem.

Anmeld

31. januar 2010

151009-vb

Har en spunk i maven skrev:
151009 skrev:
Nej, desværre. Jeg har ikke selv prøvet at lave det, men har fået det serveret. Prøv at google dem.
søgte lidt på nettet og fandt ud af at inspiration har et målebæger hvor der er både liter, oz og cups på,så det skal jeg bare ud og have.. det er nemlig ikke første gang jeg har brugt en am. opskrift :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.