Om mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2010

Ajna-vb

Jeg tror, efter at have læst linket fra Signe1704, at vi fortsætter med sødmælk til lillepigen - så holder vi andre os til soja mælken. Det gør vi fordi komælk simpelt hen er for hård ved maven. Den mellemste havde en overgang, efter at have været meget på pinicilin, virkelig dårlig mave. Efter vi skiftede komælken ud med soja mælk (og nogle gange zoneterapi), fik vi hans mave til at fungere igen. Og så hører vi nok også bare til dem, som tror på, at det ikke er godt for os....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

kongster-vb

Vi drikker heller ikke meget mælk. Faktisk er det kun vi voksne der drikker det i kaffen - en dårlig vane jeg prøver at lave om på. Børnene får næsten ikke mælk. De får masser af grøntsager med kalk i og masser af proteiner og vitaminer på anden vis. Vi har lige været på Bali i 2 mdr hvor vi slet ikke fik mælk og vi fik det faktisk rigtig godt i maven af det allesammen. Det kan selvfølgelig også hænge sammen med at vi generelt spiste masser af grønt og fisk, fik sol og motion og havde ferie :-) Men jeg tror heller ikke mælk er godt for os og da slet ikke at vi har brug for det!

Anmeld

6. januar 2010

uni-gruppe-vb

Altså, en ting er at jeg godt kan forstå at man vil skære ned på mælkeprodukterne. Vi drikker heller ikke mælk her i huset, udover den der ryger på morgenhavregrynene. Men hvorfor skifter man den ud med sojaprodukter. Hvorfor ikke bare drikke vand til maden og te el. lign om morgenen. Hvorfor soja ?

Anmeld

6. januar 2010

Ajna-vb

Altså, en ting er at jeg godt kan forstå at man vil skære ned på mælkeprodukterne. Vi drikker heller ikke mælk her i huset, udover den der ryger på morgenhavregrynene. Men hvorfor skifter man den ud med sojaprodukter. Hvorfor ikke bare drikke vand til maden og te el. lign om morgenen. Hvorfor soja ?
For at have noget at hælde på havregrynene/i kaffen osv. Vi drikker faktisk altid vand til maden.

Anmeld

6. januar 2010

Mor til to-vb

UUhhh jeg KAN altså ikke forstå at I kan drikke det 'plasticmælk' :)

Anmeld

6. januar 2010

Pia S-vb

Kære Elverpigen - se lige hvem der har udgivet den bog du henviser til! Det har mejeriforeningen. Det ville være rent pip, hvis de ikke anbefaler mælk :side: Vi bruger heller ikke mælk. Efter mælkestop begyndte sønnens mave pludselig at fungere igen. Han får lidt yoghurt i sine smoothies. Skal jeg lave opbagt sovs eller risengrød bruger vi lactosefri mælk. Når det er sagt, så er min søn altså næsten 10 år. Jeg ville heller ikke stoppe med mælken til et lille barn med mindre der var allergi. Uhh Bellis jeg kan også huske de der mælkeslagger bvadr :S

Anmeld

6. januar 2010

Frunett-vb

herhjemme fik ingen af drengene ko-mælk før de var over et år, og så kun i begrænsede mængder. Vi er nogle af dem der ikke synes det er nødvendig/godt med alt for meget mælk. Vi servere ALDRIG mælk til måltider, kun vand. Ungerne skal ikke drikke sig mætte i mælk, men spise en varieret kost. Det er ikke meget mælk vi bruger, der kommer mælk på havregrynene hver morgen, og så får den mindste et glas en gang i mellem når han beder om det, han ELSKER nemlig mælk ;) . Den store gider ikke drikke mælk. EN gang imellem får de youghurt til dessert, og så er begge drengene for øvrigt altid klar på en ostemad :cheer: Jeg har aldrig været bekymret for at de kommer til at mangle noget, de spiser varieret og sundt, vokser som de skal....

Anmeld

6. januar 2010

uni-gruppe-vb

Ajna skrev:
For at have noget at hælde på havregrynene/i kaffen osv. Vi drikker faktisk altid vand til maden.
Hvis det kun er i de mængder, så tvivler jeg på det har nogen indflydelse på ret meget, medmindre man døjer med lactoseintolerans, og der er der i virkeligheden ikke så mange der gør, så vidt jeg ved. Hvad der i virkeligheden irriterer mig i den diskussion, er at man kalder det sojaMÆLK. Hvorfor kalder man det ikke sojadrik eller noget andet. Det har jo ikke noget med hinanden at gøre overhovedet. Så efter min overbevisning kan man ikke erstatte komælk med sojadrik. Men derfor kan man jo godt skifte fra det ene til det andet. Ligesom man skifter fra mælk til cola, det er også 2 vidt forskellige produkter, men de kan begge 2 drikkes (men cola er nok ikke godt på havregryn :o)

Anmeld

6. januar 2010

Elverpigen-vb

Pia S skrev:
Kære Elverpigen - se lige hvem der har udgivet den bog du henviser til! Det har mejeriforeningen. Det ville være rent pip, hvis de ikke anbefaler mælk
Det ved jeg godt, det er nu også mere det at man kalder det soyamælk, jeg stiller mig på bagbenene over ;) Selvfølgelig anbefaler mejeriforeningen mælk, det er det de er til for.

Anmeld

6. januar 2010

Fuzzbox-vb

Hera skrev:
Ligesom man skifter fra mælk til cola, det er også 2 vidt forskellige produkter, men de kan begge 2 drikkes (men cola er nok ikke godt på havregryn :o)
Er du med med på et forsøg? ;) Hvis du kan huske Topper fra Otto Er Et Næsehorn, så spiser han jo lakridsæg med mælk på! Så måske cola og havregryn også virker? :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.