Det er så synd for de små, når den er gal med ørerne, jeg håber virkelig at ørelægen kan hjælpe dig. Jeg selv har en lille gut, der fra han var 10 mdr. havde øreproblemer, i sammenhæng med astmatisk bronkitis. Han blev indlagt og behandlet med ventoline en enkelt nat, samtidigt med at han røg en tur forbi en ørelæge på hospitalet, som konstaterede at han havde for højt tryk i mellemøret, men de kunne ikke gøre noget før han var 12 mdr. imidlertidigt efter vi røg hjem, fortsatte problemerne med ørerne, men vi fik også af vide, af vores praktiserende læge, at der ikke var noget at se. (jeg fik det tjekket med jævne mellemrum fordi de havde opdaget det). Der gik et halvt år, før jeg kom til ørelægen, for min læge havde ikke oplyst mig om, at en henvisning ikke var nødvendig. I februar sidste år, fik han lagt dræn i begge ører, og sider har han været forkølet 3 gange og vi er kommet af med hans astmatiske. Endvidere, havde de fra sygehusets side, skrevet i hans journal, at hvis det blev ved med forhøjet tryk i øret, skulle der lægges dræn.
Min eneste erfaring med systemet fortæller mig idag, at man skal blive ved og blive ved og blive ved med at kontakte lægerne og insisterer på at få gjort noget. Jeg havde fravær på 80% fra min arbejdsplads i perioden efter indlæggelsen, pga de øreproblemer.
Og så er information ikke noget de er super gode til, nogle steder.. Havde vi fået af vide, at der ikke skulle henvisning til, havde vi været afsted tidligere og problemerne havde løst sig på et langt tidligere tidspunkt.
Insister, insister og jeg kan blive ved - især nu hvor du har fået en tid hos ørelægen.
Og så håber jeg på trods af problemerne, at i alligevel har haft en god jul og kommer godt ind i det nye år. :)
Anmeld