Hey mor-3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. november 2009

Mor til to-vb

Angående det der Movicol I gav jeres barn. Kan du fortælle lidt mere om det? Og også det der med at han ikke kunne holde mælken i sig? Jeg synes nemlig min dreng kaster rigeligt meget op og han har også hård mave... Han er godt nok 7 måneder, men alligevel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2009

Mor-3-vb

Hejsa Mor til to Det er noget pulver, man kan blande med vand eller med lidt mælk(modermælk) eller erstatning.. vi fik det fra sygehust, da den ene tvilling var indlagt.. Man kan, købe det i håndkøb.. Men rådføre dig først med lægen, om hvor meget han ska Have.. for der står intet, om doseringer på pakken til børn.. Det hjælper rigtig godt og hurtigt... vi blev indlagt pga alt, hva han fik ned, kom op igen, og efter næsten 1 uge. var der en læge, der spurgte til hans afføring. Da de så fik kigget nærmere på det, var han svært forstoppet, men det vista vi ikke, for han havde jo afføring.. Så vi fik Movicol og vi fik det fra børneafdelingen.. Kan godt bruges på 7 måneder. vores var 1 månede gammel, da han fik det.. Håber det kan hjælpe lidt. men snak lige med lægen først.. for det ska være den rette dossering. Håber i finder ud af noget der kan hjælpe ham..

Anmeld

30. november 2009

Heidi Nielsen-vb

Her har vi også brugt movicol siden vores var 2,5 måned gammel......pga at meget hård mave..... Vi fik det også på sygehuset da vi var indlagt fordi han ikke kunne komme af med det han skulle af med......man kunne se på ham at han havde ondt og han pressede og pressede hele tiden men intet skete...Han får et glas når vi kan se han har problemer og vi køber det bare på apoteket når vi løber tør.....Han bliver 3 år i januar og vi har stadig brug for movicol engang i mellem.......... Hvis man blander det i vand smager det ligesom saftevand og vores er helt vild med det.......det er hurtig virkende og meget effektiv....men man skal passe på at få blandet det rigtig ellers kan det give meget tynd mave....spørg lægen om blandingsforholdet for mor-3 har ret der står intet på pakken :)

Anmeld

30. november 2009

Mor til to-vb

Ja, lige nu er det et stort mysterium med den mave. Han vil næsten intet drikke, men var så vågen flere gange i går aftes, hvor sutteflasken med vand pludselig var hans bedste ven. Efter 2 timers gråd ved far (efter hans kolde tyrker) og 1 times gråd ved mig hvor han bare blev ved med at sutte på min bluse osv. overgav jeg mig og han fik bryst et kvarters tid. Efter det gik der 3 kvarter med lidt on off gråd og så faldt han i søvn. Der var klokken 3! Han vågnede så igen klokken 7.15 og græd, fik bryst og faldt i søvn og sov til 9.25. Det var ski også hårdt tiltrængt. Men altså... Da han vågnede havde han tisset igennem, så han har da fået væske nok... Han lavede i bleen og da jeg gav ham en ren kom han af med lidt mere(nogenlunde normalt i konstistens). Da han så fik sin morgenhavregrød kom han af med noget mere, som ikke var hårdt. Jeg fatter ingenting. Måske er det fordi vi er begyndt at give ham ca. et glas frugtmos om dagen, blandet i grød og 'ren' til eftermiddagsmad??? Jeg har været i løbende kontakt med shp, men sidste gang jeg snakkede med hende, sagde hun, at vi bare skulle holde ved de 2x5ml lactulose og så længe han ikke græd, når han skulle af med noget var det fint. I øvrigt tror jeg, at de opkastninger, han har haft, har været pga rugbrød der sidder galt i halsen... I hvert fald nogen af dem... Jeg ved det sg ikke. I hvert fald vil jeg ikke give Movicol nu, når hans mave har været normal i dag. Hvor meget frugtmos gav/giver I jeres børn om dagen i en alder af 7 mdr?

Anmeld

30. november 2009

Heidi Nielsen-vb

Lactulose.......ja der er mange meninger om det produkt.....kan huske vi nærmest fik skæld ud inde på børneafd. da de fandt ud af at vi havde givet ham lactulose efter lægens anbefalinger.....de var meget overrasket over at de i det hele taget havde anbefalet det til sådan en lille størrelse da det kan gøre det hele meget værre....hvilket det jo så havde gjort i vores tilfælde.....men derfor kan det jo sagtens have en positiv virkning på dit barn....kender også til flere der har haft positiver erfaringer med det...... Jeg tror vi gav ca 1 glas om dagen i mos eller ren.....og han var ikke meget mere end 6-7 måneder da han begyndte at få frisk i stedet for det på glas.....altså en moset banan osv.

Anmeld

30. november 2009

Mor til to-vb

Ja, en moset banan elsker han, men han får det ikke fordi det giver hård mave. Spændende med det lactulose... Måske skulle jeg holde med det og se om der er nogen forskel... Holder man bare fra den ene dag til den anden?

Anmeld

30. november 2009

Heidi Nielsen-vb

Hvis lactulosen virker for jer skal du jo ikke stoppe med det :) Men vi stoppede fra den ene dag til den anden da de smed det vi havde med på sygehuset ud.....og så gav de movicol i stedet for og det havde virkning næsten med det samme.....modsat lactulosen som bare havde gjort hans mave endnu mere hård end den var i forvejen........

Anmeld

30. november 2009

Meesalith-vb

Hvorfor bruger du ikke sveskegrød eller blommegrød?

Anmeld

30. november 2009

Heidi Nielsen-vb

Ja det har vi også prøvet og det havde absolut ingen virkning på vores dreng......det samme gælder med rosiner.....uanset hvor mange han spiser så forbliver hans mave hård som sten..... Men derfor kan det sagtens virke for andre :)

Anmeld

30. november 2009

Meesalith-vb

Rosiner må babyer vidst ikke få...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.